Omelettegg

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Ja nå får man jammen meg kjøpt ferdigpiskede egg på kartong...
Er det mulig!?

Ja, det så jeg på tv igår!!!! helt utrolig [:D]

Tenker at den sikkert er deilig etter at den har stått åpen i kjøleskap noen dager! Æsj!

Jeg synes det er ganske drøyt da, at man må skjære opp skinke, løk og tomat selv [8|]

Det er nok for slike som meg.[:-][8D] Ikke at jeg ikke kan knekke og piske eggene selv, men jeg har aldri laget omelett. Står det oppskrift på eggepakken da eller? Slike ferdigpakker med oppskrift bakpå er for å friste slike som meg til å prøve nye ting.

ORIGINAL: Fru H

Jeg synes det er ganske drøyt da, at man må skjære opp skinke, løk og tomat selv [8|]

Jeg kjøper alltid slik ferdigoppskjært smårettskinke til annen mat, det er sikkert mulig til omelett også.[8D]

Jaja, skinke kjøper vi oppskjært vi og, dårlig eksempel [:)]
Men hvis kartongen kun inneholder egg, så kan man jo likegjerne piske sammen 8 egg så er man ferdig.
Utrolig hva man skal lage for å tjene penger [8D]
Omelett klarer du sukkertopp!! Ta noen egg, og ca to ss vann/melk per egg så kommer du langt [;)]

Hva skal jeg gjøre med eggene da? Tror aldri jeg har spist omelett heller jeg, bare hørt om det.[8|] Fant ut nå at det inkluderer skinke, løk og tomat også.

Åja, du pisker de sammen med melken eller vannet!
Jeg liker å blande tilbehøret inn i eggene først, men du kan også helle eggene i varm stekepanne med smør og drysse fylket oppå etterpå, husk ost!!!
Og stek på middels varme til det et godt nok stekt [8D]

Så jeg visper sammen egg, vann, hakket tomat, skinke, løk og ost, og så steker det litt? Eller skulle osten på toppen? Ingen røring?

Tenkte jeg skulle blåse ut noen påskeegg for maling i morgen skjønner du, så en oppskrift med egg i passet perfekt.[:D]

Osten på toppen, ingen røring!! :)
Kan godt steke under lokk :)

Takk![:)] Da skal jeg prøve hvis jeg bare får eggene ut av skallet. Sikkert 15 år siden jeg blåste ut egg sist.

Lykke til [:D]
Hvis det skjærer seg har du jo alltids prior omelettegg!! [:D]

Vi lærte i heimkunnskapen at vi skulle skrape eggeblandingen innover mot midten med stekespaden og helle det som enda er rennende over mot ytterkantene, om du skjønner. Da går det veldig fort (alt blir stekt fort) og det blir ikke brent [:)]

Mannen min, som lager tortilla (spansk omelett), gjør det på en helt annen måte, han lar alt ligge i panna en stund og så snur han hele greia etter hvert, som om det var en tjukk pannekake..

Herreminhatt - så reklame i VG.. så tragisk. Makan, det skal være lettvint - er jo ikke akkurat noe svær jobb å piske sammen noen egg heller[8D]

Ja jeg trodde jeg hørte feil første gangen jeg hørte reklamen for noen dager siden(tvn sto på i bakrunnen).. "Man heller eggene i stekepannen" -Whaaat?? Hørte jeg rett?? Helle??
Trodde jeg hadde blitt helt skrullete, helt til mannen min lurte på om han hadde hørt det samme som meg.. Hahaha.. Herre Gud..!

ORIGINAL: almara

HVOR late skal vi bli, liksom[8|]

Back
Topp