Omega 3

Man kan gi barnet fet fisk ;-) Makrell i tomat på brødskiva eller laks til middag for eksempel. Hvit fisk inneholder også omega 3, men ikke fullt så mye som den røde :-)

Det gjør jeg men hun skal jo helst hatt tran hver dag, så derfor jeg lurer på om det finner noe jeg kan putte i maten hennes i grøt og middagen f.eks :)

Lager du maten hennes selv? I kjøpemat er det ofte tilsatt omega 3 mener jeg, men om du lager selv så vet jeg ikke om noe du kan putte i nei.

Har du prøvd sprøyte for å få i henne tran? Det brukte vi en stund, men det viste seg at jenta vår synes tran er knallgodt så nå gir vi bare med skje.

Men altså, helsesøsteren vår sier at så lenge hun spiser mye fisk så trenger hun egentlig ikke tran i tillegg. Vår får fisk til middag 2-3 ganger i uka og makrell på skiva omtrent like ofte. Det MÅ ikke være hver dag. Slik jeg har forstått det ;-)

Oki nei lager ikke mat selv nå mer men hun får jo fisk i glassa og på skiva så da går det sikkert bra da :) Lager noen ganger selv også da men ikke så ofte nå. Blir isåfall bare når vi har mat hun også kan spise :)
Har prøvd sprøyte men hu spytter bare ut.

Udos choice er en plantebasert olje som du kan tilsette i maten rett før servering. Jeg putter det i smoothies, dipper og i salatdressing.

Back
Topp