om trening og sånt

MNJ

Elsker forumet
er det noen her inne som begynte å trene like før de ble gravide og fortsatt trener?
jeg rakk å trene to pass før jeg oppdaga at jeg var gravid, har skikkelig masse med skole og sånn nå, så da blir ikke treninga veldig prioritert.

men jeg er litt usikker på det med trening og sånn...vet at dersom man trener for hardt, kan man framkalle en sa. jeg har jo ikke trent på 8 år, og er usikker på hva som regnes som "hardt" for kroppen min. tør ikke trene nå![:o]

noen som vet noe mer om dette? [8|]

tusen takk for svar SynnøveH![:)]

jeg tror jeg vil vente litt med trening da...for den typen jeg trener er mye styrke og hopping osv.

eg går kroppsøving, så eg har ikkje noko anna valg enn å følgje undervisinga, men ta det mero vist eg føle det ikkje går. har ikkje hat noken problem med å utføre noko enda, men blei livredd når eg datt veldig hardt på magen på snowbord... den skal vere trygg det inne, i vetfall til den er tre månadar trur eg...

Det jeg har fått beskjed om er at hvis kroppen ikke har vært vant til trening skal man helst unngå det, eller kun gjøre veldig lette øvelser, de som finnes for gravide. Har man trent regelmessig gjør det ikke noe om man fortsetter. Men heller ikke altfor hardt. Man kjenner jo kroppen sin best selv, og kjenner når man må ta det med ro..

Svømming er veldig bra under svangerskapet!! [:)]

ORIGINAL: Miemor75

Svømming er veldig bra under svangerskapet!! [:)]

Og veldig deilig, bedre og bedre ettersom magen vokser!
På en måte vektløs i vannet.

jeg er jammen litt gla for at jeg tok det opp.
tusen takk for alle svar her inne...da blir det nok litt mer turgåing og litt mindre gympa på denne tøtta!
huff, for et offer[;)][:D]

jeg trener pilates å spinning. det er jo egentlig ganske rolige treningsformer, utn hopp å sånn div.
det er bare sunnt å trene så lenge man ikke overdriver det[;)]

Back
Topp