Om selvbruningskrem

MiniSatan

Forumet er livet
Er det noen som vet om den brunfargen man får av selvbruningskremer, beskytter deg mot å bli solbrent?

Nei, det gjør den ikke:) Må ha solkrem i tillegg:)

Er dere sikre?
Jeg bare tenker at vanlig brunfarge beskytter deg jo (du blir jo ikke så lett solbrent hvis du har brunfarge fra før) så hvorfor skulle ikke dette beskytte deg også?

Forresten; ligger selvbrunings-brunfargen bare utenpå, eller er den inni huden på noen måte?

Jeg vet at det er solfaktor 15 på Doves selvbruning for ansiktet, i alle fall... Det finnes nok mange med solfaktor, ja!

nei det gjør den ikke[;)] så bruk solfaktor[:D]

ORIGINAL: MiniSatan

Er dere sikre?
Jeg bare tenker at vanlig brunfarge beskytter deg jo (du blir jo ikke så lett solbrent hvis du har brunfarge fra før) så hvorfor skulle ikke dette beskytte deg også?

Forresten; ligger selvbrunings-brunfargen bare utenpå, eller er den inni huden på noen måte?

den ligger seg bare utpå,det merker du hvis du smører deg en gang og så ikke gidd mer for da forsvinner den flekkvis hehe

Er jo ikke bare om du blir brent eller ikke du må beskytte deg for. UV-strålene er jo skadelige m/tanke på hudkreft uansett. En som ikke blir så fort brent, men blir brun, er jo ikke nødvendigvis særlig mer beskyttet mot hudkreft...eller tar jeg feil her nå?

ORIGINAL: kenguri

Er jo ikke bare om du blir brent eller ikke du må beskytte deg for. UV-strålene er jo skadelige m/tanke på hudkreft uansett. En som ikke blir så fort brent, men blir brun, er jo ikke nødvendigvis særlig mer beskyttet mot hudkreft...eller tar jeg feil her nå?

Jeg vet ikke, men jeg trodde nettopp det at en som ikke så lett ble brent, også hadde mer beskyttelse mot hudkreft. Men jeg baserer det på ingenting asså, har egentlig ikke peiling. [&:]

Back
Topp