Om natta...

ser at de som har svart her ammer alle sammen så kanskje litt feil av meg å svare også men..Jamies natt starter ca 22.00/23.00, da har han vært våken 2-3 timer og hatt mye vondt. Han sover ALLTID 4 - 4 1/2 time så han våkner 03.00/04.00.. Da får han MME og jeg skifter alltid på bleia i sengen..den er alltid veldig våt. Det er ingen lyst på det rommet jeg tar han innpå, men har på lyste fra barnerommet og lar døren stå ¨åpen så jeg ser hva jeg driver med.
Jeg passer på at han raper hver gang. Så sover han igjen i fire timer til. og da er jo klokken 07.00/08.00

Her er siste måltid ca 8 på kvelden, så melom 6-7 engan, og våkner igjen da rundt 9[:)]

Bleie bytter vi bare om den er vedig full, elelr han har bæsjet[:)]

ORIGINAL: LinnKristin10

bytter siste bleia 22-23 tiden, og da får han ikke ny før ved 7 tia. orker ikke holde han våken om nattan hvis det ikke er nødvendig (bæsj). Veeldig sjelden han bæsjer på nattan, så heldig der! Ammer ved 22-23tia, 02-03tia og 06-07tia. Har han i samme seng som meg og pappan, så veldig enkelt egentlig. jeg sover mens Mathias ligger inntil meg og sutter og spiser :p veldig sjeldent han gulper på natta, men han er en storgulper på kveldstid! hehe

Me har det likt ang nattmming og tider, bleieskift og samsoving.
Oda sovner med puppen, eg løfter ho opp så ho ligg på brystet mitt, og så raper ho kvar gong, for så å sovne. Sutrer av og til, men då putter eg inn smokken, så raper ho med smokk :P Sjelden gulp om natta, men litt av og til.

her er siste bleiskift mellom 19-20 om kvelden, da sover han gjerne til 4, også sover han til 7. og hvis jeg ikke hadde hatt jentene hadde han sove til 10 tiden. så kanskje på søndag når de er vekke *håpe håpe*. noen netter har han vært våt gjennom pysjen i 4 tiden når han våkner, så da skifter jeg alt i sengen min med et håndkle under. ellers skifter jeg ikke hvis d bare er tiss.

Siste 2 ukene har hun sovet fra 22 til 3, fått pupp og sover til kl 6, får pupp og sover videre [:)] EN natt hopet hun faktisk over måltidet kl 3! Ble helt forundret da jeg våknet og så på klokka! [:D] Storebroren var likedan i denne alderen, men begynte å spise hyppigere om natta igjen etter 3 måneders alderen... Så regner ikke med det varer evig denne gangen heller.... [8D]

ORIGINAL: sid10

Hvor ofte ammer dere om natta...?[:)] Og bytter bleier? Og gulper babyene deres like mye om natta og?

hehe.. mange spm på en gang[;)] Er vel ingen ting som er "normalt", men nå er Kasper 7 uker (idag, hurra[:D][;)]), og han spiser fortsatt ca hver 3 time om natta! Hender det går 4 timer.. Men i natt spiste han annenhver time.. Kan jeg kaaanskje snart se frem til at han ikke skal spise så hypping på natta lengre?! (eller har det ingen ting med hvor gammel han er?[8|])

Bytter som regel bleier etter han har spist... (hvis vi ikke sovner fra det[:-]), men føler jeg forstyrrer han veldig! Han kaver fælt på stellebordet, sparker å "akker seg" med lukkede øyne... Dere som skifter i senga eller på soverommet, fungerer det bra`? Kanskje jeg skal begynne med det..? Men skifter dere bare oppi senga deres?! Eller i vugge/kurv der babyen ligger?!

Og har inntrykk av at han gulper om han ikke får rapa... Også på natta.. Syntes jeg holder han opp lenge for å rape (kan hende at jeg er så trøtt at "lenge" egentlig ikke er det men...[&:]) Men får han ikke rapa, er det nesten garantert at han gulper.. Men da ikke med en gang, sovner som regel først (opptil et par timer) også er det gulp "overalt"... Noen tips til å unngå dette?!

[:)][:D][8|][:)]

Ikke hold pusten mens du venter på det, mange babyer våkner så ofte et år til.[8D]

Jeg har en liten sovedukke, som sover 4-7 timer den første soveperioden på natten. Etterpå våkner hun hver 3. time. Kanskje varer det, men mange babyer begynner å våkne hyppigere igjen en periode når de er litt gamlere enn våre. Jeg bytter bleie hver gang hun våkner, før hun ammer. Hun har som oftest bæsjet, men må skiftes på uansett for å ikke tisse gjennom bleien. Bytter på badet, vil ikke risikere søl i sengen. Anna trenger ikke rape.

Storebror måtte rape etter hvert måltid til han ble 6 mnd, så babyer er veldig forskjellige. (Og det tok gjerne 30-40 minutter å få ham til å rape, så da var det mye nattevåk.) Med slik gulping høres det ut som om din baby bare må rape en stund til også, det kan ikke være godt å gulpe på den måten.

Ammer hver 3.time om natta, noen ganger går det ikke mer enn 2,5 time mellom... matmoms dette[;)] Tar henne ikke opp for å få opp rap om natta, er så trøtt og i svime. Skifter ikke bleie før på morgenen (hun bæsjer ikke om natta).

ORIGINAL: Ritamor 26

Fant ut en ting i natt....Jeg har hatt nattlys hele tiden... Og når jeg har lagt han ned i vuggen igjen, så våkner han å vil ha mer pupp. Men i natt skrudde jeg av lyset etter jeg hadde lagt han ned, og da ble det stille[:D] Håper det er noe som varer[;)]

Åååå?! *teste i natt*[:D]

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: sid10

Hvor ofte ammer dere om natta...?[:)] Og bytter bleier? Og gulper babyene deres like mye om natta og?

hehe.. mange spm på en gang[;)] Er vel ingen ting som er "normalt", men nå er Kasper 7 uker (idag, hurra[:D][;)]), og han spiser fortsatt ca hver 3 time om natta! Hender det går 4 timer.. Men i natt spiste han annenhver time.. Kan jeg kaaanskje snart se frem til at han ikke skal spise så hypping på natta lengre?! (eller har det ingen ting med hvor gammel han er?[8|])

Bytter som regel bleier etter han har spist... (hvis vi ikke sovner fra det[:-]), men føler jeg forstyrrer han veldig! Han kaver fælt på stellebordet, sparker å "akker seg" med lukkede øyne... Dere som skifter i senga eller på soverommet, fungerer det bra`? Kanskje jeg skal begynne med det..? Men skifter dere bare oppi senga deres?! Eller i vugge/kurv der babyen ligger?!

Og har inntrykk av at han gulper om han ikke får rapa... Også på natta.. Syntes jeg holder han opp lenge for å rape (kan hende at jeg er så trøtt at "lenge" egentlig ikke er det men...[&:]) Men får han ikke rapa, er det nesten garantert at han gulper.. Men da ikke med en gang, sovner som regel først (opptil et par timer) også er det gulp "overalt"... Noen tips til å unngå dette?!

[:)][:D][8|][:)]

Ikke hold pusten mens du venter på det, mange babyer våkner så ofte et år til.[8D]

Jeg har en liten sovedukke, som sover 4-7 timer den første soveperioden på natten. Etterpå våkner hun hver 3. time. Kanskje varer det, men mange babyer begynner å våkne hyppigere igjen en periode når de er litt gamlere enn våre. Jeg bytter bleie hver gang hun våkner, før hun ammer. Hun har som oftest bæsjet, men må skiftes på uansett for å ikke tisse gjennom bleien. Bytter på badet, vil ikke risikere søl i sengen. Anna trenger ikke rape.

Storebror måtte rape etter hvert måltid til han ble 6 mnd, så babyer er veldig forskjellige. (Og det tok gjerne 30-40 minutter å få ham til å rape, så da var det mye nattevåk.) Med slik gulping høres det ut som om din baby bare må rape en stund til også, det kan ikke være godt å gulpe på den måten.

Et år til ja!! Hehe men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves[;)] Hehe, syntes bare jeg leser om så mange som har babyer som sover med bare 1 nattamming[:)] Her kan det også ta tiiiiid før rapen kommer... Men er kanskje viktig for han å rape så ikke han gulper så fælt ja.. Er spesielt på morgen sida han gulper mest, så da får vi bare rape en stund til[:)]

siste uka nå så har lillegutt her spist rundt 22:00-22:30 og da sovner han for kvelden og sover til 07:00-07:30. veldig snill[:)] han er 9 uker til tirsdagen!

Ammer ca. hver 4. time på natta!
Ingen bleieskift midt på natta dersom det ikke er bæsj i da!

ORIGINAL: Frihet

her er siste bleiskift mellom 19-20 om kvelden, da sover han gjerne til 4, også sover han til 7. og hvis jeg ikke hadde hatt jentene hadde han sove til 10 tiden. så kanskje på søndag når de er vekke *håpe håpe*. noen netter har han vært våt gjennom pysjen i 4 tiden når han våkner, så da skifter jeg alt i sengen min med et håndkle under. ellers skifter jeg ikke hvis d bare er tiss.

Det er jo luksus!!

Jeg ammer kun 1 gang om nattan. Han sovner alltid mellom 11 og 12 og sover helt til 6-7 tiden. Da får han mat også sover han til 11-12 igjen [:D]
så her får han bleie før han legger seg og klokken 7 :)

før kunne jeg amme hver 2-3 time gjennom hele natta, men nå sover han helsigvis rundt [:D]

Her får frøkna ny bleie og flaske rundt 21-22 tida, og da sover hun som regel til kl 8. Hun våkner innimellom om natta og skal ha inn smokken og kosekluten over nesa, men hun sovner igjen med en gang[:D] Og når hun får mat rundt 7-8 tida, så skifter vi bleie i senga og raper. Hun pleier å sovne på brystet når hun har rapa. Og da legger jeg henne inn på rommet sitt igjen og da sover hun til kl 9 ca og SKAL opp.

Ammer ca hver 3 time enda! hun er jo bare 5 uker. men vekker henne ikke for å amme henne. noen ganger sover hun 3 timer mellom, og andre ganger er jeg så heldig at hun sover 5 timer. bytter bare bleia om hun har bæsja. i starten byttet jeg bleie hver gang jeg skulle amme om natta. for å få henne våken nok til og ta i mot puppen. men nå er hun så glupsk at hun tar den selvom hun halveis sover :P

Her ammer vi siste nattamminga ca 21:30, og da sover han til 02-03, så vil han ha mat igjen 04-05 og igjen 06-07. Hurra for nattamming, sier bare jeg [:)]
Jeg må bytte på han hver gang også, får han er en liten bæsjemaskin.. hihi! Han raper eller gulper heldigvis aldri, så det problemet har vi ikke her!

Back
Topp