Om natta...

Sid

Glad i forumet
Hvor ofte ammer dere om natta...?[:)] Og bytter bleier? Og gulper babyene deres like mye om natta og?

hehe.. mange spm på en gang[;)] Er vel ingen ting som er "normalt", men nå er Kasper 7 uker (idag, hurra[:D][;)]), og han spiser fortsatt ca hver 3 time om natta! Hender det går 4 timer.. Men i natt spiste han annenhver time.. Kan jeg kaaanskje snart se frem til at han ikke skal spise så hypping på natta lengre?! (eller har det ingen ting med hvor gammel han er?[8|])

Bytter som regel bleier etter han har spist... (hvis vi ikke sovner fra det[:-]), men føler jeg forstyrrer han veldig! Han kaver fælt på stellebordet, sparker å "akker seg" med lukkede øyne... Dere som skifter i senga eller på soverommet, fungerer det bra`? Kanskje jeg skal begynne med det..? Men skifter dere bare oppi senga deres?! Eller i vugge/kurv der babyen ligger?!

Og har inntrykk av at han gulper om han ikke får rapa... Også på natta.. Syntes jeg holder han opp lenge for å rape (kan hende at jeg er så trøtt at "lenge" egentlig ikke er det men...[&:]) Men får han ikke rapa, er det nesten garantert at han gulper.. Men da ikke med en gang, sovner som regel først (opptil et par timer) også er det gulp "overalt"... Noen tips til å unngå dette?!

[:)][:D][8|][:)]

Siste bleie for natten blir byttet i 23-00 tiden, å da får han ikke ny før kl 08.00 . Så lenge han ikke har bæsjet da..

Her ammes det fortsatt ca 3-4 time på natt, å min er 10 uker.

Jeg gulper/raper han aldri på natt... 

Jeg ammer rundt hver tredje time om natten..
Men i det siste har han spist i 1,5 time på kvelden. I natt så spiste han fra halv elleve til ett - for så å sove til kl syv i dag tidlig. Ny amming kl syv også sov vi til ti. Flere som har babyer som spiser veldig lenge på kvelden?

Jeg skifter ikke bleie på natten, for han har kun hatt tissebleier..
Og, han gulper heller ikke. Lillegutt pleier å sovne når han spiser og jeg løfter han bare forsiktig i vuggen igjen.

Her får mini mat mellom 23-24 så våkner han for mat igjen mellom 5-6 og neste mating blir da i 9-tiden [:)]

Bleie skifter jeg bare om han bæsjer.

Han pleier å sovne når jeg tar han opp for å rape, så da kommer det hverken rap eller gulp. Er han våken kommer det som oftest en rap og av og til litt gulp.

hihi, skjønner at jeg kanskje er litt "overaktiv" som bytter bleier og raper han etter hver amming på natta..[:)] Kanskje det ikke er så nødvendig som jeg tror!! Blir jo til at jeg forrstyrrer søvnen til både meg og han igrunn.. Men det som er, om han først gulper på natta er det ikke bare litt.. Blir vått i vugga.. Og orker ikke begynne å skifte på den midt på natta.. Så tror lissom at han trenger å rape og..?[8|]

bytter siste bleia 22-23 tiden, og da får han ikke ny før ved 7 tia. orker ikke holde han våken om nattan hvis det ikke er nødvendig (bæsj). Veeldig sjelden han bæsjer på nattan, så heldig der! Ammer ved 22-23tia, 02-03tia og 06-07tia. Har han i samme seng som meg og pappan, så veldig enkelt egentlig. jeg sover mens Mathias ligger inntil meg og sutter og spiser :p veldig sjeldent han gulper på natta, men han er en storgulper på kveldstid! hehe

ORIGINAL: milla1986

Siste bleie for natten blir byttet i 23-00 tiden, å da får han ikke ny før kl 08.00 . Så lenge han ikke har bæsjet da..

Okei[:D] Sjekker du bare bleia i senga om det er bæsj da? Du ammer også såpass ofte enda, ja da er det vel bare å se leeenge etter mer enn 3-4 timers sammenhengende søvn her og tenker jeg!![;)][8|]

Jeg gir en flaske erstatning til kvelds ved 22 tiden. Da sover han til rundt 04 tiden. Da får han pupp og sover til 07 ca. Jeg gir meg ikke før han har fått rapet, om jeg så må stå opp med han (Orker ikke mer magevondt! ) Det hender han spygulper utover meg å senga....Å da vil han som regel ha mer pupp etter det. Skifter ikke på han om natta hvis han ikke har bæsjet. Helsesøster sa til meg at jeg ikke trengte å veekke han hvis han bæsjet heller, så lenge han ikke var sår. [:)] Vi skifter bleie i senga, bruker våtservietter da. Bruker det helst ikke, men hvis jeg tar han med på badet, våkner han. Fungerer fint for oss[:D] Har med en ekstra pysj på soverommet om natta, hvis han gulper på seg eller tisser seg ut [;)]

ORIGINAL: LadyZ

Her får mini mat mellom 23-24 så våkner han for mat igjen mellom 5-6 og neste mating blir da i 9-tiden [:)]

Bleie skifter jeg bare om han bæsjer.

Han pleier å sovne når jeg tar han opp for å rape, så da kommer det hverken rap eller gulp. Er han våken kommer det som oftest en rap og av og til litt gulp.

Hm, dette har jeg ikke tenkt på før!! Om han sovner med puppen kanskje jeg skal la han være, er han halvvåken kan jeg jo holde han opp å se om han raper.. Skal testes i natt[:)]

Jeg tror det er like viktig med raping om natta som på dagen! Blir jo like mye luft i magen da[;)]

ORIGINAL: sid10

Okei[:D] Sjekker du bare bleia i senga om det er bæsj da? Du ammer også såpass ofte enda, ja da er det vel bare å se leeenge etter mer enn 3-4 timers sammenhengende søvn her og tenker jeg!![;)][8|]

Yes, har en app på iphonen min med night light, så lyser litt inni bleia [;)]
Venter på det jeg også med netter uten amming, meeen får vel bare være tålmodig.. Jeg merker jo at han spiser mye mindre, virker nesten som han bare koser litt med den...[8D]

ORIGINAL: Ritamor 26

Jeg gir en flaske erstatning til kvelds ved 22 tiden. Da sover han til rundt 04 tiden. Da får han pupp og sover til 07 ca. Jeg gir meg ikke før han har fått rapet, om jeg så må stå opp med han (Orker ikke mer magevondt! ) Det hender han spygulper utover meg å senga....Å da vil han som regel ha mer pupp etter det. Skifter ikke på han om natta hvis han ikke har bæsjet. Helsesøster sa til meg at jeg ikke trengte å veekke han hvis han bæsjet heller, så lenge han ikke var sår. [:)] Vi skifter bleie i senga, bruker våtservietter da. Bruker det helst ikke, men hvis jeg tar han med på badet, våkner han. Fungerer fint for oss[:D] Har med en ekstra pysj på soverommet om natta, hvis han gulper på seg eller tisser seg ut [;)]

Her er det også sånn at han blir FORT sulten om han gulper mye... Skal teste å bytte bleie i senga!![:)] Og det med å ha ekstra pysj på soverommet hvis han gulper har jeg tenkt på mange ganger, men glemmer hele tida. Skal ha klar en ekstra fra nå[:D]

ORIGINAL: Nahla_

Jeg ammer rundt hver tredje time om natten..
Men i det siste har han spist i 1,5 time på kvelden. I natt så spiste han fra halv elleve til ett - for så å sove til kl syv i dag tidlig. Ny amming kl syv også sov vi til ti. Flere som har babyer som spiser veldig lenge på kvelden?

Jeg skifter ikke bleie på natten, for han har kun hatt tissebleier..
Og, han gulper heller ikke. Lillegutt pleier å sovne når han spiser og jeg løfter han bare forsiktig i vuggen igjen.

jaa, her spiser han også leenge på kvelden. ofte at han sovner mens han spiser, og da legger jeg han ned. går 2min også skal han ha mer. spiser litt, også sovner han igjen. sånn driver vi på lenge! men kanskje han egentlig ikke er såå sulten, men at det er mere for kosens skyld at han vil suge? vet ikke jeg.. hih :p har hvertfall begynt litt med smokk nå på kveldstid. hvis ikke kunne han ligge ved puppen i eeevigheter liksom.

ORIGINAL: sid10

Yes, har en app på iphonen min med night light, så lyser litt inni bleia [;)]
Venter på det jeg også med netter uten amming, meeen får vel bare være tålmodig.. Jeg merker jo at han spiser mye mindre, virker nesten som han bare koser litt med den...[8D]

Hehe, smart[:D] Har ett såkalt "nattlys" på rommet jeg da (vanlig lampe som sambo HATER[8|]) så jeg skal da klare å få sett etter bæsj[;)]

På natta får snupp bare ny bleie om det er bæsj eller mye tiss i bleia.

Vi gulper ikke med hu på natta(men vi sliter ingenting med mageproblemer i det hele tatt).

Og hu spiser alt fra 2-3 ganger om natta,er vi heldig så er det 1 gang om natta og en om morran (i 6-7 tida).[:)]

Her spiser hun hver 3 time hele døgnet, av og til annenhver. I natt var hun veldig sulten for hun spiste hver 1 1/2 time, men pga kolikken hennes sover hun helt inntil meg så det er ikke noe vi våkner veldig av noen av oss [8D]
Ble mindre gulp på natta når jeg begynte med at jeg flyttet meg unna henne etter at hun var ferdig å spise i stedet for å flytte på henne.
Bytter bæsjebleier, men venter med tissebleier her [:)]
Hun er 8 uker i dag [:)]

Fant ut en ting i natt....Jeg har hatt nattlys hele tiden... Og når jeg har lagt han ned i vuggen igjen, så våkner han å vil ha mer pupp. Men i natt skrudde jeg av lyset etter jeg hadde lagt han ned, og da ble det stille[:D] Håper det er noe som varer[;)]

Oi.. jeg ser at jeg er bortskjemt her. [8|][:-]

I går skiftet vi siste bleie i 12-tiden og så fikk han litt mer mat. Da sovnet han på puppen, og da våknet han ikke før klokken ti over åtte i dag morges. Jeg ble nesten redd for han når jeg våknet av meg selv uten å ha matet han i løpet av natten. Han sover ofte 6-7 timer på natta så da får han ny bleie og mat når han først våkner.

ORIGINAL: Ritamor 26

Fant ut en ting i natt....Jeg har hatt nattlys hele tiden... Og når jeg har lagt han ned i vuggen igjen, så våkner han å vil ha mer pupp. Men i natt skrudde jeg av lyset etter jeg hadde lagt han ned, og da ble det stille[:D] Håper det er noe som varer[;)]

Det måtte eg og gjøre.. Nå sover han mye bedre [:D]

Back
Topp