Om kjønn

Ser på meg selv som veldig heldig , men må være lov å si at det hadde vert gøy med ei jente siden vi har en gutt fra før! Det er kun fordi vi syns det hadde vert gøy å oppleve begge kjønn. Hadde vi hatt ei jente fra før av så hadde eg syns at det hadde vert gøy om det er gutt denne gangen . Tar jo absolutt ingenting for gitt , selv om vi sier at det hadde vert gøy med eijente denne gangen så betyr jo det virkelig ikke at vi hadde blitt skuffa om det hadde vert gutt. Folk må nesten få lov å uttrykke meningene og følelsene sine uten andre skal ta seg nær av det ! Viktigste for oss er jo at barnet er friskt:)

Ønsker meg jente fordi jeg har en gutt fra før.. Hadde jeg hatt jente, så hadde jeg ønsket meg gutt :P
Men synes det er feil å bli veldig lei seg og skuffet hvis man ikke får det kjønnet man håper på..

Jeg syntes også det blir feil å faktisk si at man ønsker seg jente eller gutt. Men at det er ting som spiller inn er jeg full forståelsesfull for:) Ser den at når man har ei eller en fra før så kommer vel den tanken om at en av hver hadde vært koselig! Samtidig så vet jeg også om de som kunne tenke seg det samme kjønnet som de allerede har rett og slett pga praktiske faktorer:) Veldig greit å slippe å bytte ut hele guttegarderoben med jentetøy når det er det man har liggende fra før! Så ser absolutt grunner for å veie mot det eller det kjønnet! Men jeg regner også med at uansett hva man skulle få så blir man like glad i barnet, og kunne ikke tenke seg noe annet når kjønnet er et faktum :)

Selv om jeg kanskje ønsker et bestemt kjønn, blir jeg like lykkelig uansett :) Det viktigste er at det er velskapt!

miss daisy skrev:
Selv om jeg kanskje ønsker et bestemt kjønn, blir jeg like lykkelig uansett :) Det viktigste er at det er velskapt!

Sign

Hoppsideisjohei skrev:
Synes at de som ønsker seg ett bestemt kjønn så er det som oftest jente. Beklager å si det men kjenner jeg blir lattermild og småsint av sånt.

Tenk dere om!! Vi er i bunn og grunn fantastisk heldige som får oppleve det å bli gravide og få barn.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i dette. Vår vei til å bli foreldre har vært lang og alt annet enn plankekjøring. Vi er smertelig klar over hvor heldige vi er. Når ultralyden da viser at det gjemmer seg en jente i magen, så ser jeg ikke noe galt i å glede seg over det. Det betyr ikke at jeg er letta over at det er jente, og ikke gutt. Faktum er at vi hadde blitt akkurat like glad om det var en gutt.

Ikke ta det som en selvfølge at du er den eneste som har innsett hvor heldige vi er som får oppleve dette.

Blistex skrev:

Hoppsideisjohei skrev:
Synes at de som ønsker seg ett bestemt kjønn så er det som oftest jente. Beklager å si det men kjenner jeg blir lattermild og småsint av sånt.

Tenk dere om!! Vi er i bunn og grunn fantastisk heldige som får oppleve det å bli gravide og få barn.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i dette. Vår vei til å bli foreldre har vært lang og alt annet enn plankekjøring. Vi er smertelig klar over hvor heldige vi er. Når ultralyden da viser at det gjemmer seg en jente i magen, så ser jeg ikke noe galt i å glede seg over det. Det betyr ikke at jeg er letta over at det er jente, og ikke gutt. Faktum er at vi hadde blitt akkurat like glad om det var en gutt.

Ikke ta det som en selvfølge at du er den eneste som har innsett hvor heldige vi er som får oppleve dette.

Hun har sikkert sett UL tråden min :P Skrev at jeg håper det er jente.. Men det er jo fordi jeg har en gutt :P Hadde jo vært omvendt hvis jeg hadde hatt jente..

Hvis hun blir sur over det så er det hennes problem! Driter i det, jeg :P

Syns folk må få ønske seg hva de vil, uten at andre skal rette pekefingre. Vi ønsket oss jente fordi vi har en gutt, hadde vært omvendt hvis vi hadde en jente ;) Tror de fleste ønsker seg "en av hver" så kan nr 3 være hva som helst. 

Vi er uansett uendelig heldige for masse her i livet, som vi ikke skal ta for gitt. Skulle vi derimot gått rundt over overanalysert hvor heldige vi var, ville vi kanskje ikke følt oss like lykkelige... 

jeg er ikke enig med deg!!

Jeg er ikke en av de som ønsker seg en av hver, til stor forbauselse for enkelte......men skal inrømme at hadde jeg hatt tre gutter så hadde jeg håpet på en jente, men ikke omvendt.Jg er en av de som ble gravid uten å prøve første gangen og gravid på første forsøk nå, og er fullstendig klar over hvor heldig jeg er som får oppleve dette, jeg synes likevel jeg har lov til å si at jeg synes det er stas at det blir en jente til, at vi får en lillesøster og en storesøster uten at noen skal bli verken lattermild eller provosert.

Å ønske seg kjønn er utrolig tabu, det er mye vi ønsker oss uten at vi blir skuffet og mindre glad i barnet om at ikke skulle bli slik..... Jeg ønsker f.eks at Mia skal bli glad i hester, digge punkrock, holde på verdiene jeg oppdrar henne til og gjøre det bra på skolen...DEt er ikke det samme som at jeg blir mindre glad i henne om hun nekter å nærme seg fjøset, hører på techno, konfirmerer seg i kirken eller slutter etter ungdomskolen fordi hun finner lykken i noe annet.
Det er lov å ha ønsker og forventinger uten at det er det samme som at vi er utakknemlig for at ting ikke blir som vi trodde.

Jeg er enig med at det hadde vært morsomt med en av hver, men så lenge jeg får en frisk baby er jeg glad:) det er en gave i seg selv og bære fram et barn :)

Unnimamma91 skrev:
Ønsker meg jente fordi jeg har en gutt fra før.. Hadde jeg hatt jente, så hadde jeg ønsket meg gutt :P
Men synes det er feil å bli veldig lei seg og skuffet hvis man ikke får det kjønnet man håper på..

Enig!

Jeg blir faktisk litt småsint over tråder som dette - for det er akkurat tråder som disse som gjør at det er tabu å fortelle om saker og ting i graviditeten. 

Ja, jeg ønsker meg en jente - for jeg har en gutt fra før. Og ja, jeg ønsket meg en jente første gangen også. Ikke kom her og si at jeg er utakknemlig for å være gravid...  Og ja, jeg er en av de som ønsker en av hvert kjønn. 

makan....

Som mange andre sier: så er det jo stor forskjell på å ønske seg det ene, og å bli veldig skuffet hvis det skulle bli det andre. Det er jo lov å ønske seg noe, men de aller aller fleste blir jo selvsagt strålende glade så lenge barnet er friskt:D

Det er lov å ønske seg kjønn, og det er lov å si det:D Første gangen ønsket jeg meg en jente, og var jo ganske sikker på at det var det-og rett ble det. Men hovedgrunnen til ønsket var at jeg-som jente, og med flest jentesøsken hadde lettest for å forestille meg en jentebaby.

Denne gangen så ønsker jeg meg begge deler-tenk så herlig med en av hver-men tenk så nusselige to små søte jenter er :D

Å ønske seg noe er ikke det samme som ikke ønske det andre. og ikke være fullstendig klar over at ett friskt barn er det viktigste.

Det at man har en sønn som skal få seg en lillebror betyr det ikke at det bare er storebroren som skal bli elsket, fordi et kjønn er nok, neiii - helt tåpelig. Det er jo innlysende.
Ikke glem at barnet uansett blir elsket når det har kommet seg ut, av en mor (kvinne) og en far (mann), fordi de velger å føde og beholde det.

Vi venter på vårt første, det spiller ingen rolle om det er en gutt eller jente, hadde vi en jente fra før hadde det vært kjekt med en gutt også, eller omvendt, men uansett hva vi får vil vi bli glade i dem like mye og behandle dem likt, fordi de er mennesker og en del av oss! :)

Påskeharen skrev:
Det at man har en sønn som skal få seg en lillebror betyr det ikke at det bare er storebroren som skal bli elsket, fordi et kjønn er nok, neiii - helt tåpelig. Det er jo innlysende.
Ikke glem at barnet uansett blir elsket når det har kommet seg ut, av en mor (kvinne) og en far (mann), fordi de velger å føde og beholde det.

Vi venter på vårt første, det spiller ingen rolle om det er en gutt eller jente, uansett hva vi får vil vi bli glade i dem like mye og behandle dem likt, fordi de er mennesker og en del av oss! :)

Skjønner ikke hva du sier i første setning jeg... :(

Fucoc skrev:
Syns folk må få ønske seg hva de vil, uten at andre skal rette pekefingre. Vi ønsket oss jente fordi vi har en gutt, hadde vært omvendt hvis vi hadde en jente ;) Tror de fleste ønsker seg "en av hver" så kan nr 3 være hva som helst. 

Vi er uansett uendelig heldige for masse her i livet, som vi ikke skal ta for gitt. Skulle vi derimot gått rundt over overanalysert hvor heldige vi var, ville vi kanskje ikke følt oss like lykkelige... 

sign

Jeg kunne tenkt meg en av hver.. Skal jeg tenke praktisk, så tar jeg gjerne en gutt til..
Men jeg er strålende glad for hva jeg får uansett :-D Nå har jeg venta så lenge at det eneste som betyr noe, er at den lille lever og har det bra :-D

Vi har to jenter fra før og ønsket meg gutt denne gangen. Det må det da være lov til å si. Men det var ikke derfor vi valgte å få en til og vi adle selvfølgelig blitt like glad i barnet om det ble ei jente til! Men det som irriterer meg er når andre kommenterer at denne gangen må det da bli gutt, og at mannen min må da få seg en sønn. Jeg har fått mange slike kommentarer denne gangen og det synes jeg er frekt!

Back
Topp