om du hadde 1 time til sykehuset

løgndetektoren

Glad i forumet
Hvor lenge ville du venta til du dro på sykehuset  når fødselen var starta?

Jeg hadde 1,5 time til sykehuset med Knøtta. Dro med en gang. Bedre å være der enn at det plutselig skulle skje noe hjemme, og en lang kjøretur med sterke rier fristet IKKE. [;)]

Vannet mitt gikk rundt halv 4 på morgenen, reiste 05.30 - 06.00-tiden, og jeg hadde 1 time og et kvarter til sykehuset..
Jeg ringte føden og hørte når de ville ha meg inn da [:)]

hater mannen min når han er trøtt..

vekket han pga rier  og så sa han: se ann hvor kort det er mellom dem så ringer du føden. Greit nok.ringte føden  da det var 10 min mellom og hørte når de ville ha oss inn.

De sa nå at det var lurt å komme inn nå og sjekke. Siden  det er såpass langt dit. Stikker inn på soverommet vårt sier det til en døsende mann. Og så kommer svaret:  la nå det gå litt til tid. slik at vi slipper å være så lenge på føden. det er så kjedelig[:@]

han er en skikkelig tosk når han er i ørska

ORIGINAL: slisabeth

ORIGINAL: tutekoppen

vekket han pga rier  og så sa han: se ann hvor kort det er mellom dem så ringer du føden. Greit nok.ringte føden  da det var 10 min mellom og hørte når de ville ha oss inn.

De sa nå at det var lurt å komme inn nå og sjekke. Siden  det er såpass langt dit. Stikker inn på soverommet vårt sier det til en døsende mann. Og så kommer svaret:  la nå det gå litt til tid. slik at vi slipper å være så lenge på føden. det er så kjedelig[:@]

Så du har tenkt å føde i dag? [:D] Jeg hadde vel reist hvis sykehuset hadde anbefalt det. Ikke noe godt å sitte i bil med rier

har hatt rier siden kvart over 6. Men de tar seg ikke opp. Men nå gjorde de ikke det sist heller. Måtte jo bli satt igang for å få noe fortgang på ting

Hell vann over dusten, du skal føde for svarte!

Jeg hadde reist alene.....så kunne han angret seg når fødselen var ordentlig igang.

Hadde dratt når de hadde sendt meg :)

Her er det jordmødre som sjekker og sender vis det er igang :)

fyttikatta - jeg hadde nok tømt ei bøtte vann over gubben om han hadde sagt sånn til meg...

Her tok d seg heller ikke opp runde nr 2, riene starta BANG kl 21 på kvelden...satt hjemme og spiste, dusja og hadde goooood tid (ettersom runde 1 varte i 22timer tok jeg meg god tid og ville ikke nedover)....Kl 4 dro vi på sykehuset og hadde da 5cm åpning og fortsatt 5 min mellom riene.
2 timer etter var d fortsatt ingen endring, så de tok vannet - DA gikk d fort, 1 time etter var lillemann ute!!
- Men jeg hadde bare 5 min til sykehuset jeg da, hadde jeg hatt en time hadde jeg dratt tidligere!

En stk bøtte med vann, og en trusel om at du drar uten han om han ikke kommer seg på beina. så burde det vel bli fart i han ??

Lykke til [:D]

Hadde nok dratt han ut av senga etter øra tror jeg[8D] Masse lykke til[:D][:D]

Jeg ville reist på føden, bedre å være der en stund enn å sitte i bil med sikkelige vonde rier..
Hell vann over huet på gubben og si han skal få ræva i gir, ellers reiser du alene ;-)

På meg hadde jeg bare små murringer når riene startet, ikke noe kjempe vondt. Var noen rier jeg måtte puste meg igjennom, men så dabbet det av. Fikk beskjed om å reise hjem og sove, etter en time hjemme tok de seg litt opp og vi følte for å dra! Har ti min til sykehuset.....

Var på sykehuset i 30 min, så gikk vannet og da begynte pressriene, etter en halv time var snuppa ute.. og det gikk FORT!
Fikk beskjed av jm om at det ikke ble noe fødsel før dagen etter, vis ikke dagen etter der også.. siden jeg var førstegangs..
til poenget! Man vet aldri hvor lang tid en fødsel tar, man kan få en rask og den kan ta lang tid.. så det er bedre å være på sykehuset en stund og få en postiv opplevelse av fødselen, enn å stresse i bil og ha kjempe vondt :-)

Masse lykke til, håper babyen kommer idag[:D]

jeg hadde rett å slett "skreket" nå drar ihvertfall JEG på sykehuset, så får du jo se om du GIDDER ELLER IKKE å være med!! Jeg tenkte jeg skulle FØDE skjønner du!!! Ikke så NØYE!

eller noe sånn[:D]

Lykke til!!

Med veslemor reiste vi da det var 5
Min mellom riene, tar ca 50 min over fjellet og til sykehuset. Det gikk veldig bra, var inne 0315, snuppa kom 15.14:) Nå når andreman kommer håper je vi reiser litt før... Hørt att andreman somregel har det litt travlere :)

hadde reist alene jeg hvis han ikke ville stått opp,så fikk han bare skylde seg selv
lykke til

Med nr to dro jeg med en gang jeg merket no' selv om sykehuset sa at jeg bare kunne bli hjemme litt til... Rakk ikke frem og ble møtt med ambulanse. Snuppa kom ut idet de trilla senga inn på føden...

Med nr tre nektet jeg å reise noe sted. Ble på badet til jeg ble henta i ambulansen. Nektet å sitte med sånne smerter i bilen på så svingete vei i en time... Og ville ikke at vannet skulle gå og dusje ned hele bilen igjen...

Vi hadde over en times avstand til sykehuset, og det var vinterføre.
Jeg ante ikke at fødselen var i gang, for jordmora jeg pratet med på telefonen trodde ikke det ut fra det jeg fortalte, så jeg gikk hjemme lenge og var usikker og hadde vondt. Etterhvert ble det for vondt til at jeg klarte å gå hjemme mer, så vi ble enige om at jeg kunne komme inn til en sjekk. Da var altså veien sperret fordi en trailer hadde kjørt i grøfta, så vi måtte kjøre hjem igjen, og så snu og kjøre tilbake og GÅ gjennom ulykkesstedet for å ta ny taxi på andre siden.
Jeg kom til sykehuset ca 13 timer etter første rie, hadde 4-5 cm åpning.

For en dust!
Jeg måtte også vekke sambo flere ganger den dagen vi dro til sykehuset, til slutt sto jeg omtrent i døra og gråt. [:(]

Back
Topp