Om du fant penger som ikke er dine...

• Trådstarter Trådstarter Persienna
  • Opprettet Opprettet
Det går an å annonsere på fb eller avis med beløp funnet. Så må de fortelle hva de har mistet og hvor. En hundrings er jo ikke allverden men 500 savner man nok :)

I nærheten av/på butikk hadde jeg levert inn, ute på gata/i skogen hadde jeg tatt dem.

Hadde beholdt den om jeg fant den et random sted ute. Annonsering på face tror jeg ikke noe på hvis det kommer til en pengelapp,hadde det vært en lommebok uten navn som man kunne forklart hvordan så ut er det greit:) inne i en butikk hadde jeg levert:)

Fant en gang en 50-lapp utenfor skolen. Leverte den inn på skolen og fortalte hvor jeg fant den hen.
Samme dag så jeg noen som hadde funnet mye penger like i nærheten av skolen og spurte hvor hun skulle levere dem.
Jeg anbefalte å levere til politiet, men aner ikke om hun gjorde det. Hun mente på at det kunne være en unge som hadde mistet de, men tviler for at en unge går med flere 1000 kr på seg til skolen...

Som de fleste andre her, hvis pengene lå i nærheten av noe det hadde vært logisk å levere dem inn til hadde jeg gjort det, men på en nøytral plass hadde jeg neppe levert det til politiet.

Vet jeg ikke før jeg hadde stått der tror jeg. Er det mye hadde jeg nok levert det. Men da til politistasjon.

Vanskelig å si, men altså, kommer jo an på hvor tenker jeg. Om noen gikk foran meg, i nærheten, så ut til å lete selvfølgelig. Eller i butikk osv. Men på tur, i skogen, fjellet osv. Tatt selv.

Eg hadde tatt dem ute men i butikk hadde eg nok levert inn.

Eg har mista penger mange ganger men for å være ærlig så vet eg jo aldri hvor og når eg har mista de

Inne på eller utenfor en butikk = levert inn. Ute sånn ellers = hadde beholdt selv. Beløp fra1000 kr og opp hadde jeg levert hos politiet/hittegods.

Om det kun var et par hundringser og ingen sted å levere inn, typ i skogen- hadde jeg tatt de om de ikke lå i en lommebok med navn på da.

Mest sannsynlig tatt de selv :p leverer hvertfall ikke til noen andre som ikke eier de, for eksempel en butikkarbeider. Hadde heller levert til politiet hvis det var mye :)

Pappa lærte meg; fortell den butikkansatte at du har funnet et beløp penger i butikken. Ikke hvor mye. Gi Tlf nr ditt og be den butikkansatte levere nummeret ditt hvis noen kommer innom og forteller at dem har mistet penger. Hvis ingen ringer.. :smiley-angelic003

Nei, jeg hadde sett meg rundt for å se om jeg fant en potensiell eier eller levert den til butikken (hvis det var der jeg fant den).
Og finner jeg penger ute på gata uten å se eier hadde jeg gitt det til en veldedig organisasjon. :)

Back
Topp