Om dere skulle bygget hus i morgen... OPPDATERT

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
... hva skulle dere apsulutt hatt da??

Jeg tenker foreksempel på:
-Vaskerom ved kjøkkenet (hvorfor er det er stort ønske hos mange av dere forresten?)
- Walk in closet
-Loft/kjeller stue
o.s.v

Skla i møte med byggeren i morgen, trenger tips[:D]

Da har vi vert i møte. Forklart så godt vi kunne hvordan vi vil ha det. Så nå skulle han tegne for harde livet. Gleder meg så sykt mye til å se resultatet. Og selfølgelig håpe på at det ikke blir alt for dyrt[;)] Så om en ukes (kanskje 2) så får dere forhåpentligvis se tegninger av huset vårt[:D]

Jeg ønsker meg et stort kjøkken!!
og så vil jeg ha vaskerom, men ikke nødvendigvis ved kjøkkenet, selv om det kanskje er kjekt med tanke på lyd og rør og sånn??? Jeg ser for meg at baderom og sånn ligger nærmere soverom enn kjøkkenet.

Aldri villet ha vaskerom ved kjøkkenet! Hadde ønsket meg en stor yttergang/hall med dører til vaskerom og bad (sånn at det er nært når skitne unger skal ha av seg klærne og deretter pakkes i badekaret! [8D] I tillegg er det en fordel med vaskerom/bad med tanke på skittentøy)

Og så har jeg villet hatt ett soverom på grunnplan, og 3 soverom + loftstue oppe! Ett bad nede og ett oppe!

Kjøkken, ordnetlig spisestue (har det i dag, er kjempeglad for det!!!) og en praktisk stue med vegger her og der sånn at jeg kunne flytte rundt på tv`n og møblene ettersom det passet meg! [8D]

vaskerom og sånn gå-inn-skap[8D]

om det er flere etasjer ville jeg hatt sjakt til skittentøy så det går rett ned til vaskerommet[;)]

kjempe flott Reinbue. Takk for innspill. Akkuratt slike ting jeg vil høre. Stort kjøkken vil vi også ha[:D]

Kjempesmart med vaskerom og bad i gangen egentlig! da kan man lett hoppe inn på badet for å dusje hvis man har vært ute i sølevær også!! [:)][:)]

åh...

jeg ville ha hatt :
- et stort kjøkken (er den kosligste plassen og henge), gjerne m en benk under vindu, sitte der og kose seg[:)]
- bad og toalett sammen, men et toalett til (alene).
- vaskerom ja
- en gang som er romslig, stor plass til evt skap osv...
- et kontor (til datan, syns ikke noe om å ha d i stua), deilig å gå dit for å koble av fra tv osv...
- tv-stue hadde vært digg, hadde vært digg å sitte en plass uten tvn i bakgrunnen...
- mange nok soverom (4- hadde vært digg)

jah... d var d jeg drømte om her og nå, dukker nok opp mer!

Jeg har også villet hatt en praktisk bod rett innenfor kjøkkenet sånn at store ting (mixmaster, eltemaskin osv) hadde fått plass der istedenfor kjøkkenskapene! [;)]

ORIGINAL: Vand

Jeg har også villet hatt en praktisk bod rett innenfor kjøkkenet sånn at store ting (mixmaster, eltemaskin osv) hadde fått plass der istedenfor kjøkkenskapene! [;)]

åjaaaaaaaaaa... d var smart... til oppebavring av storinnkjøp også, mel, sukker osv

og til å ha en stor fryseboks stående, sånn at man har plass til masse billig fryst kjøtt [:D]

Her var det ikke viktig at vaskerommet var med kjøkkenet. Men det som var viktig va det at vi kunne gå rett fra garasjen og inn på vaskerommet [:D] Slippe å gå ute i regnet [:D][:D] DEILIG!!!!
Stort kjøkken med mye skapplass så trenger du ikke den boda, vi kyttet den ut. Og har nok av skapplass til alle maskinene som finnes på dette kjøkkenet her. Har tilogmed tomme skuffer og skap [:D]
Soverom med bad og walk in som ingen andre har tilgang til. Alle soverom i samme etasje(noe vi ikke fikk til[:@]).
Store og åpne rom. Hvis det er mulig ville jeg har 2,70 takhøyde. Hmmm.. Skal se om jeg kommer på flerre ting jeg.

ORIGINAL: Lene1986

Her var det ikke viktig at vaskerommet var med kjøkkenet. Men det som var viktig va det at vi kunne gå rett fra garasjen og inn på vaskerommet [:D] Slippe å gå ute i regnet [:D][:D] DEILIG!!!!
Stort kjøkken med mye skapplass så trenger du ikke den boda, vi kyttet den ut. Og har nok av skapplass til alle maskinene som finnes på dette kjøkkenet her. Har tilogmed tomme skuffer og skap [:D]
Soverom med bad og walk in som ingen andre har tilgang til. Alle soverom i samme etasje(noe vi ikke fikk til[:@]).
Store og åpne rom. Hvis det er mulig ville jeg har 2,70 takhøyde. Hmmm.. Skal se om jeg kommer på flerre ting jeg.

Hvorfor 270 høyde?

ORIGINAL: ..christine..

Hvorfor 270 høyde?
Det virker mye åpnere. Du får en helt annen romfølelse [;)]

ORIGINAL: ..christine..

Hvorfor 270 høyde?
Det virker mye åpnere. Du får en helt annen romfølelse [;)]

Hmm... Det skal jeg huske[:)]

Egen inngang til vaskerommet er et must her.. [:)] Veldig greit med våte og skitne unger!

Minst ett soverom nede er også greit å ha.. Kjekt å ha alt på et plan når en blir eldre eller dårlig til beins av en eller annen grunn! Og så slipper en å springe opp trappa hver gang den nyfødte skriker.. [8D]

skal arkitekt tegne huset, eller skal dere gå for sånn husbygge firma????

Her har me egen inngang til vaskerom [:D] og det er tilknytta kjøkkenet- og er veeeldig glad for det..Det er skyvedør mellom kjøkken og vaskerom...Drive på med oppussing av vaskerom no- men me skal ha kjøkkeninnredning på vaskerommet, så ser for meg at dette også vil bli brukt til grovkjøkken!!!!!

Gang meg plass til stor garderobe.

270 cm høgde tak, som lene sa.

peis på kjøkken??:)

Funksjonelt og stooort bad:)

ORIGINAL: chrichri

åjaaaaaaaaaa... d var smart... til oppebavring av storinnkjøp også, mel, sukker osv

Jeg ville ikke hatt større kjøkken som lene sier, jeg ville hatt en egen liten bod til dette! Syns det er nok rot i kjøkkenskuffene, selv om jeg har nok skap! Jeg har lært en ting (om meg selv): jo flere skap, jo mindre oversiktelig blir det på kjøkkenet! [8D]

WEEEE... Gleder meg til bilder!! Hvordan tror du det kommer til å se ut da? [:D] Har dere tatt utgangspungtet i ett hus eller?

WEEEE... Gleder meg til bilder!! Hvordan tror du det kommer til å se ut da? [:D] Har dere tatt utgangspungtet i ett hus eller?

Ja vi fant et hus. Men er ikke poeng i å vise dere bilder siden vi kommer til å gjøre om på så mye[;)]

Back
Topp