Om barnehagene/skolene åpner etter påske..

Så bra han får kommer oppover om ikke alt for lenge! Det blir forhåpentligvis enklere å bestemme seg etter kontrollen, og når en vet mer om hvordan barnehagen fungerer i praksis.

Jeg vet ikke helt hvordan det skal gå med oss, vi må bare se det an vi også. Tar kontrollen først, så får vi vurdere. Synes det er litt synd om mamma skal bruke opp ferien sin om det ikke er helt nødvendig... Men hun tar ut noe nå i starten... Jeg kan ikke passe henne alene, det i seg selv øker sjansen for at det blir prematur fødsel, så det er ikke noe alternativ sånn sett..

Massevis med lykke til! :Heartred
 
Jeg leste akkurat statistikk nå over de som har dødd i Norge så langt. Gjennomsnittsalderen er 85 år, forventet levealder i norge er 82.5.
De fleste av de som har dødd har dødd på sykehjem.
Ingen under 50 år har dødd i Norge.

Hvorfor er vi så livredde for barna våre?
 
Vi har landet på å sende guttungen i barnehagen :) han trenger å omgås andre barn nå. I første omgang skal han være der kun i utetiden (ca 4 timer hver dag), så vi leverer han ferdig påkledd og henter han før de går inn :)
 
Jeg leste akkurat statistikk nå over de som har dødd i Norge så langt. Gjennomsnittsalderen er 85 år, forventet levealder i norge er 82.5.
De fleste av de som har dødd har dødd på sykehjem.
Ingen under 50 år har dødd i Norge.

Hvorfor er vi så livredde for barna våre?

Er ikke redd for barnet, men jeg er redd for at hun skal ta med seg smitte hjem slik at jeg må føde alene. Ren og skjær egoisme fra min side altså :p
 
Er ikke redd for barnet, men jeg er redd for at hun skal ta med seg smitte hjem slik at jeg må føde alene. Ren og skjær egoisme fra min side altså :p

Jeg ee enig, det er akkurat sånn jeg tenker også. Synes egentlig det er helt naturlig
 
Etter samtaler med lege, jordmor og pedagogisk leder i barnehagen (+ utallige mail med pedagogisk leder) har vi bestemt oss for å sende 3 åringen her. Tiltakene de skal gjennomføre tror jeg er gode, og det virker som de har en god plan :) Skal bli godt med litt avlastning slik at jeg får slappet litt av, gjort noe skole/eksamensarbeid og finne fram leiligheten igjen :rolleyes:
 
Jeg fikk anbefalt av min lege å holde barnet hjemme mtp komplikasjoner i svangerskapet. Så her begynner ikke barnet vårt før om en god stund, må fyst se hvordan ting utvikler seg. Alt er jo sp usikkert enda.
 
Vi har bestemt oss for å holde guttungen hjemme for så og se etter hvert hvordan ting ser ut i forhold til om det blir flærne smittet eller ikke. Vi vil ikke risikere å bli syke selv nå rett før jeg har termin så vi prøver og minimalisere store folkemengder og for mye kontakt med forskjellige folk. Jeg er heller ikke i arbeid så har mulighet til og ha guttungen hjemme så lenge jeg føler behov for det. Samboer jobber også bare 50% nå for en liten periode så han er heller ikke så veldig mye utsatt på jobb.
 
Anbefaler de som er redde å høre på Foreldrerådet podcast, med overlegen på barneavdelingen på Haukeland. "Aldri vært så trygt å sende barna i barnehagen som nå"
 
Har skolegutt, så føler ikke jeg har noe valg egentlig. Stoler jeg på myndighetene? Ikke for en femmer.
Men jeg er nødt til å gjøre det beste ut av det innenfor de rammene som er satt, og jeg er ikke opplagt nok til å sette meg inn i læreplanene i tilstrekkelig grad til å kunne gi barnet mitt et fullverdig alternativ til skole frem til fødsel. Han har gjort enorme fremskritt siden det ble innført hjemmeskole, han har alltid vært faglig sterk men slitt med skriving og finmotorikk, noe som har blitt langt bedre etter at han fikk være hjemme. Og jeg er kjempestolt av ham. Men det er ikke til å stikke under en stol at det har vært krevende for meg som mor å skulle være både gravid (og konstant trøtt, ha bekkenløsning og vondt i kroppen), mamma, lærer og barnehageansatt på én og samme tid.

Men på mange måter har jeg bare akseptert at slik må det bli. Barnet mitt trenger å se andre mennesker, jeg trenger en litt roligere hverdag (støynivået er enormt med 2 vs 1 hjemme) og prisen for det hele er at jeg mest sannsynlig må føde alene med smittevernstiltak.
 
Her velger vi å avvente litt, da vi har muligheten til det. Føler på at jeg ikke er helt trygg på risikoen for sykdom nå som høygravid. Hadde ikke jeg vært gravid, og så nært opp til termin, så hadde storesøster vært i barnehagen nå. Det ville vært veldig kjedelig dersom hun hadde blitt smittet i barnehagen nå, og så videre smitter oss foreldre, og besteforeldrene som skal passe henne under fødselen. Så vi får bare se an fremover.
 
Back
Topp