Om barna deres?

x1xLexi Grey

Glad i forumet
Hei! Hvor gamle er de?Hva veier de? Hvor mye sover de? Hvor ofte og hva spiser de? Når legger de seg? Og hva annet kan de?[:D] Dette blir vel en slags skrytetråd, men lurer på hva man kan i de forskjellige mnd:D

Alexandra har akkurat blitt 9 mnd gammel.
Hun veier 7370g, sover to ganger daglig, en kort en fra halv ti, til halv elleve, og en langdupp ute fra ett til halv fire!Hun får pupp i sekstiden om morran, grøt til frokost i 8 tiden,brødskive etter første duppen,middag etter langduppen, pupp tildlig på kvelden og kveldsmat halv åtte. Så legger hun seg uten problem kl åtte. Hun kan sitte, krype,reise seg inntil alt,sette seg,gå langs alt mulig,springe etetr sånn gåbil hun skyver foran seg,strekker hende i været for å bli tatt opp, klapper hendene, gjør"sååå stooor" bevegelsene og babler som bare det[:)]

Dennis er 8 1/2 mnd og han veide 10660gr på 8mnd kontrollen..
Han sover 2-3 dupper om dagen,alt fra 1 time til 2 timer....
Han spiser grøt til frokost kl 10+pupp,frukt+brød til lunsj,middags glass til middag,og grøt+fruktpurrè og pupp til kvelds!!!!Han får selvfølgelig pupp og vann i mellom måltidene!!
Han er ganske flink for han legger seg 18.30 og sovner etter 2 minutter uten tull i seng og da sover han til 8.00 og da får han pupp og han sovner igjen og da sover han til 09.30..Sovagrisen til mamman sin!!!
Den 2 siste ukene har han begynt å krabbe,han kan sette seg opp på egenhånd,og reiser opp etter alt og da mener jeg ALT!!!

hehehe så flink!!<3

Johannes er 8,5 mnd gammel nå og veier rundt 10,5 kg:) Har alltid sovet lite or urolig, men det begynner å  gå seg til;) Sover 13 timer om natten, med x antall oppvåkninger, og max 2 timer om dagen :) Legger seg 1900, får flaske om morgenen (nettopp begynt, får ikke i han gjennom tutkopp, skal dessuten slutte å amme, trapper ned nå) og en dobbel porsjon grøt og frukt. Får brødskive, frukt og melk til lunsj, kanskje litt pupp. Middagsglass og frukt i 15 tiden og grøt og flaske til kvelds, så pupper jeg litt innimellom.
Han begynte å åle seg da han ble 8 mnd, sitter, reiser seg opp på kne, 6 tenner, sier mamma og bappa, hei, bøh og nei.. Synger sammen med meg, klapper, gurgler, slår på slurva og BOBLER;) artige de her små!

..også kan han nusse, hehe.. Ikke så rask motorisk, men en kløpper innenfor diverse rariteter, hehe

åh! hærlighet så flink da! Har hørt guttene skal være litt treger, men det stemmer jo ikke her!!![:)]

hehe, jo merker faktisk at gutten min henger litt etter motorisk og sånn i forhold til jevnaldrene jenter, meeen.. de er ikke så gæli allikevel :) hehe, men vi vet jo at jenter er smartest, sånn er det bare ;) Men trur gutten min har mest mamma i seg da *kremt* hihi ;)

Odin er snart 9 mnd, og veier ca 9,5 kg. Han sover hele natten fra 18.30 til 7.30. På dagen hviler han 2-3 ganger, mellom 30 min og 2 timer!
Han får grøt kl 8, melk ca 12, middag i 16 tiden og grøt før leggetid! Odin sitter, krabber, og reiser seg opp etter alt! Så har han nett begynt å gå litt med gåbilen sin[:D] Og så kan han si et par ord: Mamma, Pappa, nei, jaja og bø[:)]

Theodor er 9 måneder og veier 10,1 kilo. Han sover hele natten fra 19.30 til 07.00, der etter får han en flaske NAN og sover frem til kl. 09.00 - 09.30. Han sover to ganger i løpet av dagen ca. 30 min hver gang. Han spiser grøt og litt brød og middag fra glass. Det beste han vet er fruktmos.

Han kan si ; mamma, pappa, Hei, Hade ( vinker også ), Geir ( samboers navn ), Bø, Se, Der, jaja, DaDA (kaller sin farfar det ) og NEI... Ellers babbler han uforstålig dagen lang ( har nok arvet mine talegaver [:D] )

Han kan sitte, reise seg og stå inntill alt, krype ( men, åler seg dessverre mest ). Gå rundt stue bordet ved å holde seg fast. Løfter hendene for å bli tatt opp og liker å se på tv. Kan ligge lenge stille på teppet og bare følge med på barnetv...
Ellers er han en aktiv krabat som utforsker alt og liker å være med på ting. Elsker å sitte på fanget å bli lest eller sunget for og hyler av glede når pappa kommer av jobb.

Hærlighet så flinke de er!!![:)]

* Thea er netopp blitt 9mnd
* sist veging var 8,2 kg....men det er var i slutten av november...
* sover rundt 2 lurer til sammen...maks 2 timer tilsammen i løpet av en dag før kvellden...
* Thea spiser grøt,mme,middag og skive....måltid hver 3dje time fra hun våkner klokken 6,7 av og til 8...
* legger seg i 7tiden..
* kan rulle,babble,åle seg frem,setter seg opp på kne med strake armer men står bare og vaier..

wow...
skikkelig fart på deres små...
thea er jo født 2mnd for tidlig..
men vet jo ikke om hun hadde vert så rask som deres barn, om hun hadde blitt født på tremin...

Back
Topp