Om å lure folk

nikka

Andre møte med forumet
Hei alle sammen![:)]

Er ny her og har virkelig hatt nytte av alle erfaringer og diskusjoner som ligger ute på forumet!![:)]
Har dere noen gode tips om hvordan man "fører folk bak lyset" når det gjelder min lille hemmelighet? Jeg er 6 uker på vei og har ikke tenkt å si det før omkring uke 12. Blant mine venner er det ingen som har fått barn enda (selv om de fleste har passert 25 år). Før jeg ble gravid var jeg ikke den som sa nei takk til alkohol ute på byen + at jeg var festrøyker. Har sakt at jeg har kutta ut røyken (som et nyttårsforsett) og på fest bruker jeg å holde kjæresten sin øl og late som jeg drikker (vet de høres teit ut, men dersom jeg blir spurt om jeg er gravid kommer jeg ikke til å klare å holde maska). Det verste er at folk spanderer på meg for at jeg skal "bli litt mer i farten". Har tenkt å bruke antibiotikatrikset, men det holder jo ikke i lengda.
Hvordan har dere takla denne delen av å være gravid?

Hilsen meg[:)]

Nei, det skal ikke være enkelt. Har egentlig ikke noen tips, men du får ha lykketil og gratulerer.

Velkommen hit ja og gratulerer!![:)]

Ja røyken har du jo funnet en unnskyldning på, og når det gjelder alkohol.. Kan dere ikke si nei takk til å bli med ut da?
Si at dere vil ha litt kjærestetid sammen alene?
Vi sluttet iallefall å gå ut når jeg ble gravid, og ingen stusset noe særlig over det.. Så vi koste oss heller hjemme alene med en film og hverandre [:)]

Jeg ble gravid på sommeren, og kutta da ut alt som heter astma og allergi medisiner... Med det resultat at jeg ble potte tett, og hørtes skikkelig syk ut, selv om jeg ikke var det. Så det spilte vi på, bihulebetennelse og allergi[;)]
Vi var på festivaler store deler av sommeren, men det var faktisk ingen som ble mistenksomme selv om jeg vanligvis ikke sier nei takk til en fest[:)]

Var kun ETT vennepar som visste det, og de støtta jo så klart opp om unnskyldningene våre da, så kan være lurt å ha et par å alliere seg med kanskje...

Kan spille på sykdommer ingen kan se; bihulebetennelse, urinveisinfeksjon, hodepine, jobb (jeg hadde masse bakvakt fram til uke 12, særlig fredag og lørdag når noe skjedde).... Ja, har ingen flere tips jeg, men det funka for oss. Nesten så vi begynte å tru på det sjøl ei stund... hihi[:D]

Har lurt på det samme - har jo fremdeles lyst å gå ut og treffe folk. Skal ha klassefest i morgen, og jeg har vært litt forkjølet tidligere, så jeg har klaget litt de siste dagene over at jeg ikke er i form og greier.. Om noen spør i morgen så tror alle meg om jeg sier at jeg er dårlig og ikke orker å drikke... Hva jeg skal gjøre senere, det vet jeg ikke... juge![:D]

Det finnes jo alkoholfritt øl og vin, som man kan ta med på fest! Da ser det jo ut som man drikker ihvertfall! Og kanskje ingen maser om å drikke mer... Jeg tok en del ekstravakter på jobben før jeg fortalte det for ikke å "måtte" drikke.. men jeg klarte heller ikke å vente 3 mnd med å si det da..!

Velkommen hit og gratulerer med den lille spira!!

Fortalte det med en gang jeg, klarte ikke holde det hemmelig..

Hva med å plutselig få kyssesyken da? Da må du jo ikke røre alkohol... Sikkert litt rart hvis du ser helt frisk ut. Eller si du har ingått et veddemål med noen... He he... Lykke til med luringa

Hva med at du ikke har følt deg helt vel og at du føler for å ta det med ro?

Kan være hodepine, Kvalme, trøtthet osv!
En lur ting kan også være å si at du har fått et virus, og at legene ikke vil at du skal drikke før de har funnet ut av det! Ingen om kan motbevise at du har et virus!!

Jeg sliter også litt med dette....Prøver meg på mange rare unnskyldninger. Takker nok nei til noen ting også, så slipper jeg å skjule det!

Lykke til i allefall!

Klem, M

ORIGINAL: monicabebe

Hva med at du ikke har følt deg helt vel og at du føler for å ta det med ro?

Kan være hodepine, Kvalme, trøtthet osv!
En lur ting kan også være å si at du har fått et virus, og at legene ikke vil at du skal drikke før de har funnet ut av det! Ingen om kan motbevise at du har et virus!!

Jeg sliter også litt med dette....Prøver meg på mange rare unnskyldninger. Takker nok nei til noen ting også, så slipper jeg å skjule det!

Lykke til i allefall!

Klem, M

Jeg brukte det med at jeg hadde ett virus i kroppen og hadde fått drikke forbud av legen.. Å de fleste gikk på den.. Så bare prøv det du..

Lykke til og gratulerer..

eg handla alkohol fri rødvin slå den over på ei flaske med rødvin og spelte i veeeldig godt humør!!!!! Funka!![8D]

Back
Topp