Om å juge til kollegaer

Veldig mange som spør på arbeidsplassen min. Da de fleste vet at jeg hadde en ma i mai blir jeg spurt nesten daglig. Må innrømme at jeg har vært selektiv på hvem jeg har svart ærlig og hvem jeg har jugd for nå, men det tar vel ikke lang tid før alle vet det likevel....

Synes også det er rart at folk graver så fælt. Jeg ville da aldri spurt noen om de var gravid!
Hallo! Hvis de fleste vet at du har hatt MA og driver og spør deg hver dag, hvaiallverden er det for no da? Hvorfor gjør de det? Og hvilken rett har de til å skulle vite det med det samme du blir gravid? :angry:

Jeg er enig med dere som synes det er respektløst å spørre sånn rett ut. Tenk om jeg var avgårde på onsdag for en utskrapning eller at jeg fikk beskjed om at det ikke var noe liv der, og det eneste stedet jeg kunne dra for å tenke på noe annet var på jobben.

Jeg må innrømme at jeg spurte ei venninne selv i fjor, fordi jeg merket hun var så utafor. Men tok det på melding, og skrev bare at jeg skjønte at det var noe på gang og at jeg håpte alt var i orden. Føler at det ikke var så snokete, og at det ga mere rom for å svare det hun ønsket.

Det er jo hele forskjellen tenker jeg da. :) For jeg mener at folk som spør om man er gravid (og spesielt folk som "bare" er kollegaer og ikke nære venner), spør mest for sin egen del, for å stille nysgjerrigheten sin og "holde seg oppdatert". Når du formulerer det slik du skriver her, så tenker jeg at hensikten er å uttrykke at du tenker på henne, ser at hun er utafor. Og da handler det om omtanke, tenker jeg da, ikke at du er så fryktelig nysgjerrig.
Jeg syns ikke bare det er frekt, jeg synes det er helt uholdbart, sånn gjør man bare ikke :o

Back
Topp