Om å ha morkaken foran ...

FruTB

Betatt av forumet
Hva innebærer det? Sist hadde jeg den bak og da kjente jeg harde, tydelige spark fra uke 18. Nå er den foran, og jeg er i uke 19 og kjenner så vidt litt romstering innimellom.

Kommer sparkene noen gang til å bli kraftige? Eller må jeg belage meg på å kun kjenne svake bevegelser resten av svangerskapet?

Til større ungen blir - til mer kjenner du, men kan kanskje kjenne litt mindre dersom h*n snur ryggen til. Jeg har hatt morkaken foran med de to første. Denne ganger er den bak og når han først sparker utover så skvetter jeg til for det kjennes så godt. Ikke vandt med det :p

Hadde morkaken foran sist og kjente veldig godt bevegelser og romstering og kunne se det utenpå men kjente aldri de kraftige sparkene

Morkaka vil vel aldri dekke heele forsiden :) sist kjente jeg en god del spark etter uke 20 :) har morkaka foran denne gangen og.

Jeg har også morkaken foran og kjenner kun masse romstering inni. Men i går kveld lurer jeg på om jeg kjente noen skikkelige dult helt ut i den en siden da jeg lå på siden. Er 20+3 i dag :) veldig spent på hvor mye jeg kommer til å kjenne fremover. Håper på litt mer enn det jeg kjenner nå :)

Jeg har morkaka foran nå! Er 22+0 men har ikke kjent tydelige spark enda.. Tror jeg kjenner noe uskyldig romstering jeg også! Jordmor sa forrige gang at det er lettere å kjenne når babyen har vokst seg større og har mer kraft!

Har heldigvis hørt hjerteslagene ett par ganger! Så er beroliget med at han lever:)

Jeg hadde morkaka forann forje gang også, men merket sparkene tydeligere da, enn denne gangen, og kjente det utenpå i uke 20 ca forje gang, denne gangen kjenner jeg dult og romstering, men lite og ikke kraftig som forje gang. Er 20 uker nå.

Hadde morkaka foran sist og kjente vel ordentlige spark rundt uke 22/23, første bevegelser rundt uke 18 :)

For meg har personligheten til barna gjort større forskjell på sparkene enn plasseringen av morkaken. Eldste turbogutten min sparket nesten hull i magen, da hadde jeg morkaken bak. Hadde bak med nummer to også, men hun bare dultet, det var ikke et eneste skikkelig spark hele svangerskapet. (Hun er like lat ennå. :P ) Nå med nummer tre, så har jeg morkaken foran. Kjente sparkene bare i siden først, så regner med at den dempet litt da. Nå i uke 21 derimot kjenner jeg skikkelige spark over hele magen, mye sterkere enn søsteren noen gang klarte.

Godt å høre ;) Det er jo så hyggelig å kjenne ordentlige spart, ikke minst beroligende for en bekymret hønemor som meg! Mulig han her bare er lat - var på ul i går og der var det ikke mye sprelling, et par vink og noen strekk på bena bare ...

Har morkaken foran og hadde det sist også. Kjenner masse spark nå, er 21+5 i dag. Harde spark, men mange av dem er også innover. Tror ikke det stemmer at babyen har ryggen til morkaken sånn generelt så du vil nok kjenne harde spark etterhvert. Sønnen min knakk nesten ribbeina mine mot slutten!

Jeg har morkaken foran denne gangen mot bak begge de andre gangene og jeg kjenner mye mindre, og mye senere liv denne gangen. Håper det tar seg litt opp, men jeg har mine tvil. Jeg har to rolige barn fra før, så regner med at lillebror er av den rolige typen han også. Litt dumt, nå som jeg er så bekymret fra før, men det går seg nok til. Idag feks. har jeg kjent lite. Litt romstering når jeg har dyttet på han, men ikke noen ordentlige spark. Er 20+2 idag.

Har morkaken foran, jeg kjenner godt romstering og når hun sparker ut på siden. Skvetter av og til, nesten så man hører at det dunker.. Kanskje fremtidig fotballspiller? :P

Hadde morkaken foran med gutten vår og kjente ikke spark før i uke 20-21. Nå ligger morkaken litt foran bare, så har kjent liv siden uke 15 og spark en god stund nå å. :) Er 19+4 nå.

Jeg er 19+6 og kjenner spark. Men er nok litt svake for alderen pga morkake på femre vegg. Samboeren min kjenner sparka akkurat som om at han skal kjenne pulsen min.

Jeg kjente første spark/bevegelse 14+0 og daglig kjente jeg det fra 15. Er førstegangs.
Det er veldig individuelt når man kjenner det innvendig og utvendig..

Jeg har morkaka foran denne gangen, hadde den bak sist,. Men kjenner mer liv nå enn med nr1, så her er ikke morkaka en hindring for spark hvertfall :p

Jeg har morkaka foran denne gangen, hadde den bak sist,. Men kjenner mer liv nå enn med nr1, så her er ikke morkaka en hindring for spark hvertfall :p
Samme her. Lillebror er mye mer aktiv i magen enn storesøster var. ☺

Back
Topp