oljesmøring??

mille83

Glad i forumet
hei hei folkens!! er det noen som har begynt å smøre magen med litt olje, eller noe annet for å forebygge strekkmerker?? jeg har kjøpt meg ei flaske med olje mot strekkmerker i svangerskap [:D] om det funker er en annen ting, bruker den en gang pr dag no, fra uke 20 og utover skal jeg smøre to ganger [:)][;)][:)] det sto at man skul begynne fra 4.mnd og utover.. har tyv startet jeg [;)]

Hei.[:)] Jeg kan ikke tenke meg at magen vokser i en sånn fart nå at den trenger smørning enda, men det er vel greit å være føre var også.[;)]
Har fått noe av søstera mi jeg, som hun brukte i fjor, avent sin.. Hun har INGEN strekkmerker, så jeg håper det er en vidunderkrem(og ikke bare hun som har en sånn hud...) Magen vokser litt hver uke og det er kjempegøy. Har skrevet det på kalenderen at jeg må huske smøring fra uke 20 da[;)]

men.... en ting.. stod det at den skulle brukes fra 4.mnd.? er ikke det 16 uker da? Da har jo ikke du tjuvstartet[;)] står ikke noe på min pakke.. Kanskje dette er et spørsmål for de som har vært gravide før.. Hello? anyone?

Man er 4 mnd. på vei når man er 18 uker. Andre trimester begynner når du er 14 uker på vei[:)]

Jeg brukte bare vanlig bodylotion ifjor jeg å smurte både mage og bryst med, pluss at jeg "dro" litt i skinnet liksom....og jeg kom fra det hele med to strekkmerker, men dem er borte nå[:D]
Men det er jo mange som mener at det er hormonellt, så man ikke kan gjøre noe med det og at det ikke hjelper å smøre....men det er verdt et forsøk da[;)]

det er en stund siden jeg begynte.kjøpte en olje og en krem som skal være over.får bare håpe det funker.smører meg hverdag,blir sikkert å smøre meg ofte fremover.men om det blir å funke veit æ ikkje.må jo bare tru på det ,før vesst ikkje funke den i hvertfall ikkje.dessuten er det jo deili med den kosen når samboern min smører magen[:D]
ORIGINAL: emilie83

hei hei folkens!! er det noen som har begynt å smøre magen med litt olje, eller noe annet for å forebygge strekkmerker?? jeg har kjøpt meg ei flaske med olje mot strekkmerker i svangerskap [:D] om det funker er en annen ting, bruker den en gang pr dag no, fra uke 20 og utover skal jeg smøre to ganger [:)][;)][:)] det sto at man skul begynne fra 4.mnd og utover.. har tyv startet jeg [;)]

men.. begynn 4.mnd i uke 18????? koffør det?? det går jo itje opp at ål??!! 4 uke e nu en mnd fortsatt da?? eller e det når ungen e en mnd som tæll.. blir skikkelig forvirra her nu!!!!!!!

4 uker = 1 mnd på vei
8 uker = 2 mnd på vei
12 uker = 3 mnd på vei
16 uker = 4 mnd på vei
20 uker = 5 mnd på vei
24 uker = 6 mnd på vei
28 uker = 7 mnd på vei
32 uker= 8 mnd på vei
36 uker = 9 mnd på vei
40 uker = 10 mnd på vei
 også regner man jo 2 dager ekstra. Altså 40 uker og 2 dager. Det er hele svangerskapet. Så alt over 40+2 er overtid.

18 uker er da 4,5 mnd på vei. Ikke 4! Bare å sjekke selv adriana!
Riktig det jeg skriver. [:)]

takk takk janniche. da va frstrasjonen over[;)] mente selv også det var slik...

Back
Topp