Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MBS
Tok over hus for 1,5 uke siden. Siden den tid har jeg malt litt hver dag med vannbasert maling. Orker ikke gå in på en diskusjon om vannbasert er like ille som oljemaling, tror ikke vi kommer noen vei med det. Det meste av vannbasert maling er i dag svanemerket og EU godkjent ift miljøforskrifter (det har i alle fall de malingene jeg har brukt vært).
Etter Sens og lignende nye avgassfrie malinger har kommet på markedet har problemet heksesot oppstått. Dette mener man er på grunn av reaksjonen disse "nye" får i kombinasjon med temperatureer osv (søk på hesesot på google for mer info" Er derfor problematisk å male med på yttervegger, rom hvor det fyres eller tennes stearinlys, og heksesoten kan sette seg på innredning og møbler.
Man må vel ta stilling til det selv. Jeg har iallefall valt å gjøre det slik, ønsker ikke å starte en stor diskusjon ift det. [;)]
Når det gjelder sens og maling av sjenker, kommoder osv har jeg blitt frarådet da sens ikke er egnet til å kunne sette ting på, vil fort bli merker. Men det er en maling som heret green room fra Butinox som er bedre egnet til dette har jeg hørt. Innholdet av kjemikaler osv er det samme som i sens, men den malingen herder bedre og egener seg derfor bedre for benker og sjenker.
Litt langt, men men
ORIGINAL: MM88
Var innom en maleforretning idag og fikk beskjed om at sensmaling og litt andre merker i samme kategori er helt trygt for gravide å bruke. Regner med at de ikke sier det om det ikke er det ??
Klør i fingrene etter å pusse opp litt ting, men får heller vente med det. Male et par vegger istedet [8D] Plutselig har jeg bare lyst å pusse opp overalt her [:)]
ORIGINAL: Lindus82
Jeg tenkte mer på om sense var holdbar på møbler jeg da...f.eks en kommode.
Jeg tenker at oljemaling er best, men jeg vet jo ikke.
Ble anbefalt å ikke ha sens på møbler (kommode, vugge og stellebordvar det jeg skulle male) da sens ikke tåler så godt at ting står på malingen, trykker over lengre tid. Green room fra Butinox har samme stemplingene som sens, men herder bedre, er derfor bedre egnet for møbler, kommoder osv. Var iallefall det jeg fikk beskjed om.
Ble anbefalt å ikke ha sens på møbler (kommode, vugge og stellebordvar det jeg skulle male) da sens ikke tåler så godt at ting står på malingen, trykker over lengre tid. Green room fra Butinox har samme stemplingene som sens, men herder bedre, er derfor bedre egnet for møbler, kommoder osv. Var iallefall det jeg fikk beskjed om.
Ok. tusen takk [:D]
Får se hva jeg gjør...enten prøve det...eller vente til etter fødsel engang og male med oljemaling.