olje og kapsler

klar for nr 2 :)

Elsker forumet
det var snakk om å smøre seg med jordnøtt olje nedentil for å unngå revning.
når skulle man begynne med det?, og var det noe spesielt man skulle gjøre?

så var jeg å kjøpte red raspberry kapsler, men står ikke så mye om de på glasset, bare dosering. ikke når man skal begynne å sånn. står bare at det er godt for livmoren.
noen som har begynt på sånne eller er det for tidlig?

Har hørt man kan bruke beby olje og hvete kim olje oxo.
Er vel for å gjøre huden mer elastisk, men har ikke begynt selv.
Man kan forøvrig oxo smøre seg med beby olje til vanlig holder musa freshere lenger visst nok.
Hørte om ei på 70 som hadde smørt seg hele tiden og som fikk skryt av gynekologen forde det så så bra ut de nede...

ORIGINAL: liz_84

så var jeg å kjøpte red raspberry kapsler, men står ikke så mye om de på glasset, bare dosering. ikke når man skal begynne å sånn. står bare at det er godt for livmoren.

Jordnøtt olje kan du starte med nå, husk å ikke bare ta olje på men maser den inn i "leppene" og rundt området. Meningen er at huden skal bli mer elastisk!

Når det gjelder bringebærkapslene bør en ikke starte med disse før i uke 37. Årsaken er at det er muligheter for at du modner for raskt, ungen kommer tidligere enn hva kroppen din er moden for, og da kan fødselen faktisk bli vondere. Spør du eks en JM om disse kapslene vil du som oftes ikke få et klart svar da det ikke er noen medisinsk dokumentasjon på at dette virker.

Lykke til jenter [:)]

Har hørt at det kan være lurt å begynne med jordnøttolje ca. 6 uker før termin (smure/massere inn en gang til dagen, da gjerne om kvelden). [:D]

ORIGINAL: madonna

ORIGINAL: liz_84

Jordnøtt olje kan du starte med nå, husk å ikke bare ta olje på men maser den inn i "leppene" og rundt området. Meningen er at huden skal bli mer elastisk!

Hi-hi [:D] Man skal gi seg selv en real orgasme, med andre ord?? [:D] 

Er det noen som har prøv dette med jordnøtt olje før og vet om det har noen virkning da?

Hva om man ikke tåler nøtter, eller hvete(hvetekim olje), har det noe å si??
Får sånn anafylektisk sjokk av nøtter og har ikke tørt å nerme meg noe med det i hele svangerskapet, da jeg ikke orker tanken på å havne på legevakta for å få adrenalin og antihistaminer..

ORIGINAL: Fjåsa

Hva om man ikke tåler nøtter, eller hvete(hvetekim olje), har det noe å si??
Får sånn anafylektisk sjokk av nøtter og har ikke tørt å nerme meg noe med det i hele svangerskapet, da jeg ikke orker tanken på å havne på legevakta for å få adrenalin og antihistaminer..

Du må IKKE bruke den olja hvis er allergisk mot nøtter!!

Oki, takk...
Er allergisk mot hvete oxo så jeg får vel skippe hvetekim olje oxo da.
Får peøve med beby olje hvis det ikke er noe annet man kan bruke da??

ORIGINAL: Fjåsa

Oki, takk...
Er allergisk mot hvete oxo så jeg får vel skippe hvetekim olje oxo da.
Får peøve med beby olje hvis det ikke er noe annet man kan bruke da??

jeg har aldri brukt noe, og heller ikke sprukket så mye. Mest innvendig egentlig, og det kan man ikke gjøre noe med uansett.....

Men jeg vil tro OLIVENOLJE funker likebra [:)]

oki, får prøve.
Har veldig tynn hud nedentil(komentert av gynekolog), så det hadde vært fint å smørt med noe så jeg ikke revner sånn alt for mye.
Har fått utallige små rifter tidligere, og det svir som f.....

For dere som er allergiske! Du får kjøpt en olje på apoteket som faktisk heter Fødselsforberedende olje og som er til å smøre seg nedentil... Den burde være grei?

Back
Topp