Olje mot strekkmerker

høstbrud

BeHappy
Marsboerne 20 18
Uke 6 her :) har noen av dere begynt å smøre dere inn med olje? Har dere noen tips? Bruker biotherm hver dag (orange), men trenger en som er litt fetere..

I tillegg ; hvilke apper benytter dere? Spennende tid ❤️

Har jeg ikke tenkt på, fikk ikke strekkmerker sist så tror jeg bare smører med fuktighetskrem ved behov. Smurte derimot underlivet med jordnøttolje for å gjøre det eeh smidig? :D vel og merke ikke før slutten på svangerskapet

Jeg smører masse, mest for at jeg fikk fryktelig tørr hud forrige gang. Ikke så ille nå ennå, men kanskje nemlig fordi at jrg har begynt å smøre på forhånd?..

Her er Babyverden, Sprout journal og Pampers mest brukt (har en del flere installert). Leker også litt med Baby names hvis jeg har tid.

Smører med vanlig bodylotion (eller skal starte med deg) og så håper jeg å være flink til å skrubbe med skrubbhansker en gang i uka. Var flink med de to første og har 6 små merker til sammen.

De dype strekmerkene er under den første huden så de får man ikke smørt vekk. Snørre ingenting sist. Fik 2 strekmerker helt på slutte. Under magen. Ellers fikk jeg på puppane pga stor melkespreng. Det var mye værre.

De dype strekmerkene er under den første huden så de får man ikke smørt vekk. Snørre ingenting sist. Fik 2 strekmerker helt på slutte. Under magen. Ellers fikk jeg på puppane pga stor melkespreng. Det var mye værre.

Jeg har også mye på puppene! Heler magen enn de sier jeg :p men håper jeg ikke får så mye mere denne gangen da.

Hva ville dere anbefale å smøre med da?
Jeg er 7+1 og vet ikke helt når jeg burde begynne? Noen tips?

Har hørt at det er bra å smøre med kokos, slik økologisk man får på helsekost.. Men jeg har ikke helt troen, fikk ikke noe sist, så krysser fingrene for det denne gangen og :)

Brukte cocoa body butter fra bodyshop de to første gangene. Har ingen strekkmerker, men tviler egentlig på om det er fordi jeg smurte meg. Hadde tørr hun og da var denne veldig god iallefall! Men begynte vel ikke smøre meg ordentlig før jeg var 6-7 måneder på vei.

Gjorde ingenting forrige gang og fikk ingen strekkmerker. Satser på samme suksess denne gang :)

Jeg har absolutt ingen tro på at man kan forhindre strekkmerker med oljer/kremer. MEN, til dere som vil prøve uansett, så sier de at kokkosprodukter skal hjelpe.

Har heller ingen tro på at det vil forhindre, men kanskje forebygge litt. Men takk for tips alle sammen :)

Jeg brukte weleda sin olje sist, den hjalp ikke på strekkmerkene, men den var veldig god :) tror strekkmerkene kommer om de kommer og at man ikke får gjort så mye med det.

Jeg bestiller oljer fra iHerb.com :) Begynte å smøre fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Dersom jeg likevel skulle få strekkmerker vil jeg i hvertfall vite at jeg har gjort alt jeg kan for å unngå det :)

Jeg bruker derfor mineral-peeling en gang i uka og smører med ren vitamin-E olje 2 ganger om dagen på brystene og magen+sidene. Pleier også smøre resten av kroppen minst en gang om dagen med Clarins bodylotion - den er fet og god, og lukter mildt og godt :)

I tillegg tar jeg vitamin-E tilskudd, har hørt at det skal hjelpe å gjøre huden mer elastisk. Uansett er nok det viktigste å prøve å begrense vektoppgangen til det som man selvsagt må gå opp for å ha et sunt svangerskap :)

Back
Topp