Oliventre - HJELP!

LittleMonkii

Forumet er livet
Oliventreet mitt har mistet alle bladene :( Jeg har vannet det, men kanskje ikke nok? Er det vanlig at de mister bladene?
Kan jeg eventuelt gjøre noe for å redde det ? 

¤Sunshine¤ skrev:
jeg klarte ikke å redde mitt.. 

Å nei! Jeg har hatt det i litt over et halvt år.. Hva har jeg gjort galt nå!? Kanskje det hjelper om jeg klipper det..... Hmmm.. FInnes det en oliventreekspert der ute? (her inne)

Jeg flyttet oliventreet mitt inn i september. Nå står det ved vinduet, får inn masse lys. Vanner det ikke så ofte, men passer på at det ikke er heeelt uttørket. Og hva så jeg igår? Jo olivenknotter... <3

Uten å være eskpert på området vil jeg anta at oliventreet trenger MASSSE lys ( tatt i betraktning at det opprinnelig er fra et solrikt sted), og ikke drukne det i vann, la det tørke ( ikke tørke ut) før hver vanning.

-Nymphadora- skrev:
Jeg flyttet oliventreet mitt inn i september. Nå står det ved vinduet, får inn masse lys. Vanner det ikke så ofte, men passer på at det ikke er heeelt uttørket. Og hva så jeg igår? Jo olivenknotter... <3

Uten å være eskpert på området vil jeg anta at oliventreet trenger MASSSE lys ( tatt i betraktning at det opprinnelig er fra et solrikt sted), og ikke drukne det i vann, la det tørke ( ikke tørke ut) før hver vanning.

I vinduet? Men potta er jo alt for stor til å få plass i vinduskarmen.. Hmm, satt det på spisestuebordet nå.. Håper det hjelper. Fader, også jeg som trodde jeg var så flink med det......................

hmm, har du hatt gjødsel i vannet noen gang? det bør man kanskje gjøre innimellom... svigermor som gjør det her i huset når hun er på besøk *ler*

DenicaD skrev:
MITT å!!!

jeg velger å tro det er gått mot vinterdvale..

Da tror vi det.. Klippet nettop noen av grenene/kvistene litt og satt det et sted der det får litt mer lys. Håper det hjelper!

LittleMonkey skrev:

-Nymphadora- skrev:

I vinduet? Men potta er jo alt for stor til å få plass i vinduskarmen.. Hmm, satt det på spisestuebordet nå.. Håper det hjelper. Fader, også jeg som trodde jeg var så flink med det......................

Ikke I VINDUET, det står på gulvet ved vinduet.

-Nymphadora- skrev:

LittleMonkey skrev:

-Nymphadora- skrev:

Ikke I VINDUET, det står på gulvet ved vinduet.

Beklægus. Jeg så nå at det er ved du har skrevet :p

hehe, det går bra.

Jeg slet lenge med treet mitt også (nesten flaut å si, jobbet jo i en blomsterforretning så dette burde jeg kunne). Men det snudde seg med en gang jeg flyttet det ved vinduet og ikke vannet det for ofte.

Oliventrær bør stå ute hele sommeren og taes inn før frosten. Det skal ha mye vann når det står ute i sola, men tørkes lett når det står inne. Bør ikke stå for varmt, men må ha masse lys.
Ikke uvanlig at de mister blader på høsten. Men det pleier å komme sterkere tilbake på våren. Det trenger bare en liten hvileperiode

Back
Topp