oldeforeldre:(

MammatilAsk

Glad i forumet
hvordan skal jeg si det til mine besteforeldre at de skal bli oldeforelde.
når jeg sa det til moren min så skrek hun. tok mamma 4 uker å godta det,.

Morfar veit jeg ikke kommer til å si så mye. men er litt redd mormor.. '

noen ideer.. sånn at jeg ikke mister de helt.

folk tar det jo forskjellig!
hadde nok bare sagt det, så får de reagere som de vil.
det er ditt barn og ditt valg, og om de har så store motforestillinger mot det, så får du heve deg over.
det blir nok helt anderledes når den lille kommer[:)]

Off då her har alle tatt det fint[:)] må ha lykke te ivertfall

Jeg tror det kommer til å gå helt fint [:)]. Mormorer og mammaer er forskjellige [:)]. Min mormor sa bare at "dette var bra. du som er så glad i barn kommer til å bli en flink mamma". Lykke til uansett [:)]

Må bare si det rett ut - best det!
Husker min farfar da jeg fortalte at jeg skulle ha eldstemann  - da var jeg 21 år.. Han snakket ikke til meg før dåpen til ungen..( Godt jeg bodde 50 mil unna da - Slapp å se han hver dag)
Men han reagerte sånn fordi han så for seg at jeg kom til å bli den som studerte og fikk en god utdannelse. Også hadde ikke han møtt mannen min(den gang kjæreste) før dette.. Og det at jeg nettopp hadde flyttet så langt hjemmefra.

Men han var veldig stolt da han fikk holde gutten vår. Stolt oldefar!

De vil kanskje ikke like det med en gang, men gi dem litt tid så..

Sist fortalte jeg det til min mor først. Hun ble veldig glad og ville gjerne fortelle resten av familien med en gang. Men det fikk hun ikke lov til, så da jeg var 12 uker på vei fikk hun lov og det var naturlig at hun fortalte det til min mormor og morfar. De ble kjempe glade da dette var oldebarn nummer 2. Ringte også min farmor og far og sa det kom en liten en i Juni sist og de ble kjempe glade.
Vi har en så lenge denne gangen sagt svært lite og det er i grunn bare min mor, mine to brødre og noen venner som vet at vi har en liten spire. Det har ikke vært naturlig og si det til samboers familie da det var litt vanskelig sist.

Det beste rådet jeg kan gi er at du sier det når det passer deg og på dine premisser, masse lykke til[:D]

Skrek moren din?!! Hvorfor? [8|]
Er jo bare å si det som det er det, ikke noe å gjemme under et teppe det. Enten blir de glade eller så blir de ikke. [&:]

sniker litt jeg...
ser du er på samme alder som da jeg fikk min første.
og var kjempe redd åssen reaksjonene skulle bli...men de som takklet det best var oldeforeldrene (besteforeldrene til sambo)...
da de var på vår alder var det vanlig å få barn tidlig...
mens med våre foreldre som har levd opp i en helt annen tid hvor man skulle ha barn etter man var gift,hus,jobb...de takkler det ikke like bra...

så lykke til og bare vent,du får nok en helt annen reaksjon enn med moren din...[:)]

Heii=) du er 89 modell? jeg er 88. Og var gravid ifjord. (gikk ikke bra) men både foreldre og beste foreldre tok det kjempe bra. Men er jo selvfølgelig forskjellig fra familie til familie=)

Syns du skal fortelle det med et smil og være optimist. De kan da ikke motstå en så gooood nyhet;D

jeg er bare 19 år.. og hun sa til meg når jeg flyttet ut i påsken at det værste jeg kunne gjør var å bli gravid..
og hun mener jeg sløser bort livet mitt..

Huff da. Hva mener du selv? Det er jo i grunn det som er viktigst. Foreldre og besteforeldre blir fort bekymret for fremtiden. Men fremtiden blir ikke ødelagt av at man får barn tidlig, den blir bare litt andreledes og må planlegges anderledes.
Vær tøff og stolt så skal du se at alt går bra:)

jeg mener selv at mormor kommer til å bli veldig sint. og nekte meg å reise på hytta og kommer sikkert ikke til å bli nektet avgang på familiesammenkomstem til høsten.

jeg vil ikke miste de. jeg har hele tiden vært den eldste i familien. og de sier hele tiden at jeg måtte være et bra eksempel og ikke gjøre dumme ting.

De ble veldig skuffet veit jeg når jeg sa at jeg ikke skal begynne på universitet til høsten.

ogde må godta det siden de har dåpsskjolen jeg vil bruke på barnet mitt.. det er den samme jeg brukte. har navnet til alle i familien på den.

Det kommer til å ordne seg på et vi uansett. Noen trenger bare litt tid på seg så kommer de rundt. Svigermor her ble helt sjokket da samboer fortalte det på sin bursdag. Men etter at vi fikk Gabriel har vi hatt masse moro go mye glede og hun er kjempe glad i han og vil helst se han hele tiden:)

Det er vel bare å hoppe i det, du kan jo ikke skjule det heller.. 

jeg får si det når jeg skal feire bursdagen min neste uke med familien min.. 

Lykke til!! Det går nok bra skal du se!! [:D]

om moren din mener du sløser bort livet ditt ?!?! ville jeg jaggu spurt om hun noen gang har tenkt den tanken når hun selv fikk barn?

I så fall sier vel det nok om henne?[;)]

Uansett lykke til

Back
Topp