Oktoberspire, kanskje?

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei!

Ut fra en terminkalkulator så havner jeg inne i denne termingruppa. Dette er første gang i historien at jeg har fått positiv test, og det er virkelig en utapåsegsjæl følelse.
Det er enda tidlig (4+4), men jeg te nye å høre litt med hva dere andre gjør? Jeg føler en trang til å skrive ned en kalender med gjøremål jeg skal huske på. Jeg skal til lege på onsdag med foten min, men her må jeg sende inn en ekstra beskjed om at jeg er gravid tenker jeg.

så hvordan planlegger dere så tidlig? Hva er must å gjøre fra start av, når skal man inn til UL? Hva er de første kjøpene man trenger å gjøre osv?

:love7:love7

Ta folat-tilskudd iallefall. Og evt jod.
Det er det eneste 'innkjøpet' jeg greier tenke på så tidlig :P

Jeg er litt forsiktig med å legge planer før jeg føler meg sikker på at alt går bra. Skal ha ultralyd uke 7 ish, og da ser jeg i alle fall om det er liv. Etter det, tenker jeg bestille NIPT test. (Dette er ikke egentlig nødvendig, noen av delene, uten indikasjon; men jeg må ha TUL pga ivf, og ellers hjelper det nervene litt).
Jeg har veldig mye liggende fra før av etter døtrene mine, men tenker jeg venter til etter alt ser bra ut på NIPT og UL før jeg gjør noe innkjøp til frøet ♥️

Oh, gratulerer forresten!

Oh, gratulerer forresten!

Tusen takk! Skjønner hva du mener. Merker selv jeg er reservert - og på samme tid så blir det mye omstillinger. Vi er jo midt i oppussingsprosjekt her hjemme i tillegg :rabbit Menntrorndet eneste jeg kan tillate meg er å sette meg bed å strikke, for det har jeg gjort lenge nå - så har et lite lager med diverse babystæsj:love7 Men jeg troendes gjør rett i å bare kule den helt til jeg vet at ting går bra. Folat har jeg, men Jod skal jeg sannerlig kjøpe inn. Takk for svar :Heartbigred

Hei, og gratulerer! Jeg tar folat og omega 3-tilskudd. Hvis ikke jeg blir spesielt kvalm, tror jeg ikke at jeg skal til legen før ca uke 10 kanskje. Da får man høre hjertelyd, og kommet i gang med svangerskapskontrollene. Jeg skal ikke ta TUL. Eneste UL tilbudt av det offentlige hvis det er et ukomplisert svangerskap er mellom uke 17-19. Jeg kjøper ikke inn noe før denne, men har en del klær liggende fra søsknene. Lykke til!

Hei, og gratulerer! Jeg tar folat og omega 3-tilskudd. Hvis ikke jeg blir spesielt kvalm, tror jeg ikke at jeg skal til legen før ca uke 10 kanskje. Da får man høre hjertelyd, og kommet i gang med svangerskapskontrollene. Jeg skal ikke ta TUL. Eneste UL tilbudt av det offentlige hvis det er et ukomplisert svangerskap er mellom uke 17-19. Jeg kjøper ikke inn noe før denne, men har en del klær liggende fra søsknene. Lykke til!
Jeg tror ikke legen hører etter hjertelyd før tidligs uke 14-15. Det er veldig vanskelig å høre så tidlig, og legene er ikke drevne i det ♥️ Jordmor ville egt ikke lytte på meg nå 12+1, men siden jeg var 3 gangs så gjorde ho et forsøk ♥️

Jeg tror ikke legen hører etter hjertelyd før tidligs uke 14-15. Det er veldig vanskelig å høre så tidlig, og legene er ikke drevne i det ♥️ Jordmor ville egt ikke lytte på meg nå 12+1, men siden jeg var 3 gangs så gjorde ho et forsøk ♥️

Det kan godt være, men med de to andre har han gjort det i uke 8-9, og da har vi hørt det godt :)

Det må være kun for å være "safe" altså... Jeg greide finne på meg selv sist lenge før uke 14. Tror det var enten uke 8 eller 9...

Back
Topp