Oktoberskravla

De dr på tilbud ofte , så om du ikke trenger den nå så ville jrg ventet .

Ja, jeg har jo lyst på den "nå" men jeg tenkte ønske meg til jul. Så jeg konkluderte gjennom tenkningen med på vente
 
Mye på planen neste uke ser jeg
Jepp, veldig. Det er jo mer i partall enn oddetall men så var det veldig mye i helga og det kjøttet og litt annet ekstra.

Legetimen vi skulle på mandag morgen er avlyst da, legen frøys vorta hennes når vi likevel var der på torsdag så da sparte vi oss den turen. Mer enn nok neste uke likevel.
 
En handletur skal inn på dagens plan også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med et lite luksusproblem

Jeg var så fornøyd med å ha funnet noe jeg ønsker meg til jul. Ulvanggenser.

Nevnte det for mamma som dog oppfattet "jeg vil ha meg" ikke "julegave ønske" og derved tipset meg denne uken om at den er på tilbud på obs. Tilbudsavisa går jo ut i dag, uvisst om tilbudet vedvarer i neste uke. Jeg har ikke prøvd den, men antar jeg ønsker meg M, vet hvilken farge. Men jeg synes det er feil på gå og kjøpe meg ting jeg ønsker meg i oktober for så i neste runde svare "vet ikke" når man lurer på hva jeg ønsker meg til jul.

Skal jeg dra meg på moa når jeg har andre ting å bruke tiden på for å kjøpe? Satse på et tilbud til før jul? Håpe jeg klarer få noen til å gi meg den i gave? Egentlig regner jeg med flere tilbud før jul et eller annet sted. Så må jeg bare ta den "ja, jeg kjøpte den ikke selv om den var på tilbud" praten med mamma ;)
Jeg ville ventet :) kanskje de ikke hadde riktig str :p
 
Jepp, veldig. Det er jo mer i partall enn oddetall men så var det veldig mye i helga og det kjøttet og litt annet ekstra.

Legetimen vi skulle på mandag morgen er avlyst da, legen frøys vorta hennes når vi likevel var der på torsdag så da sparte vi oss den turen. Mer enn nok neste uke likevel.
Ser den, mye planer her igså neste uke
 
Jeg ville ventet :) kanskje de ikke hadde riktig str :p
Joda, de har inne 5-20 i rett størrelse og farge på min lokale obs. Det sier nettsiden deres ;)

Men jeg satser på p få ønsket meg den
 
Ser den, mye planer her igså neste uke
Vi får sørge for å få nye briller til eldstemann på fredag, neste år blir de jo ikke gratis lenger. Han har briller via heflo, i motsetning til søstra, og nå som det settes grenser for hvor mye staten skal dekke blir de dyre. Det er grenser pr nå også, men bare på innfatningen, glassene er gratis og det er jo de som koster pga synsfeilene hans
 
Vi får sørge for å få nye briller til eldstemann på fredag, neste år blir de jo ikke gratis lenger. Han har briller via heflo, i motsetning til søstra, og nå som det settes grenser for hvor mye staten skal dekke blir de dyre. Det er grenser pr nå også, men bare på innfatningen, glassene er gratis og det er jo de som koster pga synsfeilene hans
Uffja leste det der, mange fortvilte foreldre pga det der.
 
Vi får sørge for å få nye briller til eldstemann på fredag, neste år blir de jo ikke gratis lenger. Han har briller via heflo, i motsetning til søstra, og nå som det settes grenser for hvor mye staten skal dekke blir de dyre. Det er grenser pr nå også, men bare på innfatningen, glassene er gratis og det er jo de som koster pga synsfeilene hans
Min fikk progressive i sommer (hennes er dekket) hun bytter styrke ca hvert år :( elste har aldri fått noe dekket og brillene hans koster lett 7tusen hver gang...her har vi også cøliaki i hus (autoimmun SYKDOM og ikke glutenallergi som regjeringa tror) det kom kutt i stønad siste år og enda mer vil de kutte nå! ja nr2 har heldigvis fått regulering (oppe i 23/24 tusen nå) og elste venter på å miste de siste melketennene før han begynner (har time i desember)
Vi kommer til å kjenne godt til disse kuttene
 
Min fikk progressive i sommer (hennes er dekket) hun bytter styrke ca hvert år :( elste har aldri fått noe dekket og brillene hans koster lett 7tusen hver gang...her har vi også cøliaki i hus (autoimmun SYKDOM og ikke glutenallergi som regjeringa tror) det kom kutt i stønad siste år og enda mer vil de kutte nå! ja nr2 har heldigvis fått regulering (oppe i 23/24 tusen nå) og elste venter på å miste de siste melketennene før han begynner (har time i desember)
Vi kommer til å kjenne godt til disse kuttene

Eldste skal trolig til med regulering i gruppe c til neste høst. De andre vet jeg ikke enda, de har ikke fått så mange voksen-tenner. Eldste har ikke fått nok han heller, derav at vi må vente til neste høst, han må miste mange tenner først. Det er på ingen måte bare kosmetisk, det er et klart behov.

Mdllomste fikk briller vi måtte betale selv nå i høst men hun har bare enkelt syn, så de kostet ikke mer enn ca 2000. Guttungen sine er i en helt annen kategori, og han får ny styrke hvert pr men jeg pleier bare signere på et ark også får jeg brev fra heflo noen uker senere om at det ble dekket i år også.

Kommer til å merke dette ja
 
Våknet opp med en sykt kraftig migrene i dag :(
Prøvde å stå opp kl 0930 når mannen dro, men det gikk ikke.
Fikk i meg noen medisiner så la jeg meg igjen - fikk eldste til å høre etter Lille U selv om han er så stor at jeg kan legge meg nedpå selv om han er våken.
Bedre nå, men det føles som at dette kommer til å bli en lang dag.
 
Vaskemaskin i gang, kjøkken ryddet, hund luftet.
Kengubarnet skal snart møte kompis, mannen sover fortsatt å jeg tenkte å ta bilder av klær som skal legges ut.
 
Våknet opp med en sykt kraftig migrene i dag :(
Prøvde å stå opp kl 0930 når mannen dro, men det gikk ikke.
Fikk i meg noen medisiner så la jeg meg igjen - fikk eldste til å høre etter Lille U selv om han er så stor at jeg kan legge meg nedpå selv om han er våken.
Bedre nå, men det føles som at dette kommer til å bli en lang dag.
God bedring
 
Eldste skal trolig til med regulering i gruppe c til neste høst. De andre vet jeg ikke enda, de har ikke fått så mange voksen-tenner. Eldste har ikke fått nok han heller, derav at vi må vente til neste høst, han må miste mange tenner først. Det er på ingen måte bare kosmetisk, det er et klart behov.

Mdllomste fikk briller vi måtte betale selv nå i høst men hun har bare enkelt syn, så de kostet ikke mer enn ca 2000. Guttungen sine er i en helt annen kategori, og han får ny styrke hvert pr men jeg pleier bare signere på et ark også får jeg brev fra heflo noen uker senere om at det ble dekket i år også.

Kommer til å merke dette ja
Yes...blir ikke så mye sparing de neste åra :p
 
Våknet opp med en sykt kraftig migrene i dag :(
Prøvde å stå opp kl 0930 når mannen dro, men det gikk ikke.
Fikk i meg noen medisiner så la jeg meg igjen - fikk eldste til å høre etter Lille U selv om han er så stor at jeg kan legge meg nedpå selv om han er våken.
Bedre nå, men det føles som at dette kommer til å bli en lang dag.
God bedring :)
 
Våknet opp med en sykt kraftig migrene i dag :(
Prøvde å stå opp kl 0930 når mannen dro, men det gikk ikke.
Fikk i meg noen medisiner så la jeg meg igjen - fikk eldste til å høre etter Lille U selv om han er så stor at jeg kan legge meg nedpå selv om han er våken.
Bedre nå, men det føles som at dette kommer til å bli en lang dag.
God bedring
 
Vaskemaskin i gang, kjøkken ryddet, hund luftet.
Kengubarnet skal snart møte kompis, mannen sover fortsatt å jeg tenkte å ta bilder av klær som skal legges ut.
Du har vært effektiv en meg :p
Nå skal minsten på vennebesøk, huset må ryddes, vaskes og luftes!
Kake kan jeg bake imorgen (har laget én som fryses)
Må kjøpe gave til bursdagsbarnet fra oss, fra søsken og fra mormor og morfar? aner ikke hvad jeg skal finne på
 
Back
Topp