Oktober-bølle 2014 <3

Adrian, 7 uker og 3 dager gammel.

I går var vi på ny veiekontroll og resten av 6 ukerskontrollen. Legen var ikke der forrige uke, så vi var hos han i går. Alt så veldig bra ut, utenom den lille skjevheten i foten. Men den driver vi allerede å trener.
Også var det denne hersens vekta. Jeg var så happy for at han hadde gått opp 150 g forrige uke og forventet meg det sanme om ikke mer i går.
Neida, 55 g opp:( Jeg måtte virkelig ta meg sammen, for hadde bare lyst til å skrike og sette meg ned å grine. Jeg ammer 10-12 ganger i døgnet, han suger godt og gulper mye. Har to teorier: Enten så får han for mye formelk eller så har jeg melk med lite næring. Må på ny kontroll om en uke og jeg gruer meg allerede. Det her går mye mer inn på meg enn jeg ønsker. Vanskelig å beskrive, men dette påvirker faktisk selvtilitten min. Føler meg så misslykket og tar meg selv i å bli sjalu på de sndre her hvor barna legger godt på seg og øker i str på både klær og bleier. Det blir litt det samme som mår vi slet med å bli gravide, så ble jeg kjempe sjalu på de rundt meg som ble gravide. Irriterende at jeg lar meg påvirke!
Men nå har jeg bedt om å få en samtale med hs om dette her. Er så redd for å bli deprimert når jeg sitter her med en fantastisk liten gutt. Han er jo tvers igjenom god og smelter mitt hjerte for hver dag som går.
ImageUploadedByBV Forum1418190597.146966.jpg
Fine blidfisen min <3 Mamma elsker deg <3
 
Skjønner det går innpå deg, er ikke noe gøy når ting ikke går som man vil :(
Jeg syns uansett du er utrolig flink, med en helt vill stå-på-vilje! Om det er så at melka di ikke har nok næring er det ikke din feil, vi er alle skrudd sammen forskjellig.
Adrian har verdens beste mamma uansett, husk det!
Stor klem ❤
 
Skjønner det går innpå deg, er ikke noe gøy når ting ikke går som man vil :(
Jeg syns uansett du er utrolig flink, med en helt vill stå-på-vilje! Om det er så at melka di ikke har nok næring er det ikke din feil, vi er alle skrudd sammen forskjellig.
Adrian har verdens beste mamma uansett, husk det!
Stor klem ❤
Takk for så gode ord, du er så god du <3
 
Adrian, 8 uker og 2 dager!

I dag var vi på ny kontrolltime på hs. Adrian hadde bare gått opp 100 g. Det er såklart bedre enn forrige uke, men det river hjertet mitt i to at jeg ikke klarer å tilfredstille han med min melk.
Vi har satt igang nytt opplegg som sksl prøves i en uke.
Han skal bli tilbudt pupp nr to selvom han gulper eller sovner (da må jeg få litt liv i han), på kvelden skal han få en flaske med 60 ml mme etter hver amming (ca 3-4 ganger) og virker han mer sulten skal ha få mer+ at jeg må fortsette å vekke han hver fjerde time.
Testet ut opplegget i dag, og av fire amminger så har han tømt begge puppene på to av ammingene og de to andre fått i seg 60 ml mme. Han har virket kjempe mett i kveld, og har gulpet masse:p Heller litt gulping i en periode enn lav vekt.
Skulle egentlig på ny kontroll på lille julaften, men ba om å få komme på mandag så vi heller kan kose oss på tirsdagen. Håper på et bedre tall på mandag.

Ellers så merker vi mer og mer av utviklingen hans. Han har blitt kjempesterk i nakken og kåler seg rundt på leketeppet. Han skravler og babler, og har hatt to runder med skikkelig latter. Den siste uken så har han blitt flinkere til å si i fra om det er noe. Da klager han litt før han skriker- såå deilig!
ImageUploadedByBV Forum1418771894.421919.jpg
ImageUploadedByBV Forum1418771978.194645.jpg
Mamma og pappa elsker deg <3
 
Adrian 9 uker og 2 dager.

I den siste uken har vi peiset på med pupp og erstatning for å få opp vekta- og janmen meg fikk vi resultater. 335 g opp viste vekta og jeg braste ut i gråt der jeg sto. Såklart gledestårer og mye lettelse. Så nå veier A 4635 g<3
Jeg blir litt oppgitt og får litt dårlig samvittighet da. Jeg har jo vært så engstelig for at han har fått for mye formelk, og dermed kun ammet fra en pupp hvert måltid-noe hs var enig i da de så mengden jeg hadde. Den siste uken så har jeg tilbydt den andre puppen til tross for gulp og søvn, og jaggu meg har han ikke tømt den like etter. Så nå spiser han hver 3 time i stedet for hver 1,5-2 time, og han spiser myyye mer. Han har og fått en del erstatning, men han vil ikke ha like mye som i starten av forrige uke. Så det er bare positivt. Hvorfor har vi ikke gjort dette tidligere? Gjort er gjort, men det gnager på samvittigheten at han "bare" skulle få en pupp ekstra også var det nøkkelen til suksess? Jeg må bare legge bort den samvittigheten og se fremover. Nå er det i allefall skikkelig med vektøkning her i hus! Vi fortsetter med litt erstatning på kveld frem til neste kontroll. Nå skal det gå to uker i mellom veiingene, så da blir det i allefall spennende.
Ellers så har vi en skikkelig godgutt i hus. Han babler og gliser, og utforsker kroppen sin. Han ruller fra mage til rygg og fra rygg og til siden nå. Flinke blidfisen min<3
ImageUploadedByBV Forum1419381841.698993.jpg
Litt overtrøtt her da men:p
 
Så godt å lese at det går rett vei. Han er skikkelig supersøt.
 
Adrian, 10 uker og 1 dag.

Over ti uker har passert, helt utrolig! Syns tiden går alt for fort, og føler ikke lenger han er helt fersk nyfødt baby lenger. Han har liksom strukket seg så ut.
Denne uken er vel første uken vi har "fri" for veiing siden fødselen. Kjenner jeg likevel har veldig lyst til å ta en kjapp tur innom i morgen for å veie, men vi får se. Adrian virker veldig fornøyd om dagen med tanke på melk og det som er. Han har derimot blitt kjempe sliten av jula. Har vært mange mennesker, og alle skal dulle så fælt med han. Koselig det, men en stk sliten baby= en gråtende baby.
3. Juledag sov han 17-18 timer i løpet av døgnet(!). Da sov mor og far mye og.
Ellers så har han begynt å sove 6-8 timer sammenhengende på natta, og det er deilig det, for nå har pappa'n flyttet inn på soverommet her igjen<3
Det har vært koselig med den første jula hans, men jeg gleder meg mer til neste år når han skjønner litt mer av dette :D
ImageUploadedByBV Forum1419896791.593515.jpg
Lille badenymfen min<3
 
Adrian, 11 uker og 2 dager

Lykkens dag! Han har gått opp 300 g på 2 uker, så med vekthoppet før jul, så har han gått opp 635 g på 3 uker(!!!). Tårene trillet i dag og<3

Ellers så har vi opplevd et utviklingssprag som det såkalt heter. De siste dagene så har det vært mye gråting, klenging og dårlig matlyst. Virker som om det begynner å gå over, og det er godt. Er jo dåp på søndag, så hadde vært kjedelig om han var sånn da.
De siste to ukene har det skjedd mye. Han ler daglig nå når vi tuller og tøyser, og den siste uken så har han begynt å gripe etter ting. Så morsomt å se at han begynner å få utbytte av babygymmen ol :)

Denne uken går til alle de siste dåpsforbredelsene, kjenner jeg begynner å bli spent:) I dag skal vi lage en liten ting til fadderene, og gjøre klar litt dekor. På fredag skal jeg lage dåpskaka, det blir spennende, for det er noe jeg aldri har gjort før!

ImageUploadedByBV Forum1420543737.480747.jpg
Lillegutt på nyttårsaften<3
 
Adrian, 12 uker og 2 dager!

Tenk, nå er det snart gått tre måneder siden vi fikk treffe vår lille godgutt for første gang. Jeg syns tiden går skremmende fort, og nyter hvert øyeblikk jeg har med denne karen. Han er så god. Min lille Adrian. Du flørter fælt med kjente og ukjente, gliser fra øre til øre, ler når vi tuller og du har begynt å oppdage nye ting hver dag.
Det er lite klaging om dagen, virker som om han har det veldig bra. Jeg er spent på neste ukes veiing, men blir mindre og mindre beskymret. Han har blitt mye rundere, og plutselig nå må jeg pakke bort en del klær, så nå bruker vi nesten bare str 62.
På søndag hadde vi dåp for han. Det ble en vellykket dag, også så mye fint han fikk! Vi har vært slitne etter søndagen, men begynner å komme oss igjen nå:)
Neste uke er det klart for 3 mnd kontroll, og jeg gruer meg skikkelig til vaksinene. Min far skal være med som litt psykisk støtte :p

ImageUploadedByBV Forum1421190050.672989.jpg
Dåpskaka jeg bakte:) Herregud for en jobb!!
 
Adrian, 13 uker og 3 dager.

På mandag var lillegutt tre måneder allerede. Og det merkes. Herregud å mye han kan nå. Han ler daglig, er som regel blid og flørter fælt. Han og sin egen mening og har ikke problemer med å si i fra.
Vi har begynt å få rutiner, så her sover han ca 2030 hver dag. Deilig det altså:)
I går var vi på 3 mndskontroll. Jeg hadde gruet meg masse til disse sprøytene, men både jeg og hs ble overassket over hvor lite gråt det ble. Han gråt akkurat når stikket kom og var ferdig når det hele var over:)
Han veide 5140 g, var 59,5 cm lang og 41,5 cm rundt hodet. Han ligger fortsatt en del etter med vekta, så vi øke med mme. Gleder meg til vi kan begynne med grøt!
 
Adrian, 14 uker og 4 dager

Vi har vært igjenom en periode med dårlig matlyst, dårlig søvn og mye klenging, men ser ut til å snu nå. Adrian har det bare bra om dagen, men det er værre med mammaen.
De siste ukene så har det vært så mye tull med puppen, mye skriking og gråt. Og denne uken har han nektet å ta puppen utenom på natt og formiddag. Jeg er så lei denne ammingen og det ser ut til at det blir mindre og mindre nå:( Jeg føler vi bare har møtt motgang hele veien, og nå er jeg nesten blitt deprimert fordi jeg ikke har energi til å kjempe noe mer. I dag tok jeg en endelig besluttning- nå orker jeg ikke mer! Jeg skal tilby pupp til hvert måltid, men blir det ramaskrik så gir jeg mme i stedet. Ferdig snakka, punktum, jeg har null energi til å i det heletatt prøve noe mer. Jeg kan sprute melka i munnen hans, enda så vil han ikke:/

Det er så sårt å gi opp, så det blir mye tårer om dagen. Føles nesten ut som en sorg jeg må bearbeide. Jeg har kjempet og kjempet i nesten 3,5 måned, så det er leit å stoppe nå etter all den jobben jeg har gjort.
Jeg vet at mme er like bra og at det ikke er noe farlig, men jeg har vært så bestemt på å klare dette- også går det ikke mer. Føler meg misslykket, samtidig som jeg er kjempe stolt over hva jeg har fått til. Veldig blandende følelser. Fordelen med mme er at han kanskje går litt opp i vekt nå fremover, siden vi kommer til å få mer kontroll på hva han får i seg.
ImageUploadedByBV Forum1422573704.342208.jpg
Lille godklumpen min<3
 
Huff så leit da. Men hvis det bare er "krangling" for å fortsette med pupp hadde jeg vel valgt det samme. Men forstår det gjør noe med deg. Lykke til da. Satser på at fremover er det fornøyde mammar og guttunger når det blir mindre kjemping. Er mange som gir opp mm ig er fornøyde på mme. Igjen. Lykke til mot en harmonisk tid fremover. ;)
 
Huff så leit da. Men hvis det bare er "krangling" for å fortsette med pupp hadde jeg vel valgt det samme. Men forstår det gjør noe med deg. Lykke til da. Satser på at fremover er det fornøyde mammar og guttunger når det blir mindre kjemping. Er mange som gir opp mm ig er fornøyde på mme. Igjen. Lykke til mot en harmonisk tid fremover. ;)
Takk for gode ord snuppa<3
 
Adrian, 15 uker og 3 dager

Gledens dag i dag! Som nevnt så har jeg vært litt nede pga at ammingen ikke har fungert, men nå har vi funnet en rytme i det hele. Han får nå 250-350 ml mme i døgnet og resten pupp- og gjett om det har gitt resultater! Adrian har gått opp 515 g på to uker og en dag(!!!).
Føler jeg har fått en bekreftelse på at jeg har valgt riktig. Ser jo at han har gått opp, men hadde aldri trodd at vi skulle få et så høyt tall. Er så stolt over denne vakre karen min<3 Han er bare helt herlig om dagen<3
ImageUploadedByBV Forum1423087418.392199.jpg
 
Adrian 4,5 måned.

Oi, som tiden flyr! Har vært mye sykdom+ et utviklingssprang her så har glemt hele dagboken.
Siden sist har det skjedd mye. Plutselig ble det totalt puppenekt, også på natta, så jeg ga opp hele ammingen. En ting er å amme, og en annen ting er flaske, men herregud så styrete med begge deler! Nå er det to uker siden siste puppemåltidet. Det er fortsatt litt trist og sårt, men og litt godt å være "ferdig". Følte jeg kun møtte motgang når det kom til amming, og vi har fått en ny gutt etter vi begynte med flaske. Han har flyttet inn på eget rom og sover så mye bedre.
Han har og knekt rullekoden, så nå ligger han kun på magen om dagen. Om jeg legger han på ryggen, så rekker jeg ikke å snu meg før han har rullet seg over på magen. I tillegg har han begynt å løfte hele overkroppen sin i mageleie, og trekker bena oppunder magen hele tiden. Han er ivrig og vil så gjerne komme seg fremover:p
På 4 månederskontrollen veide han 6060g og var 62 cm lang.
ImageUploadedByBV Forum1425858314.002597.jpg
Så tøff med nye solbriller og da<3
 
Flinke fine Adrian <3 er ikke lenge før han kryper rundt nå :D og dere har vært så flinke med ammingen, creds! <3
 
Adrian, 5 mnd og 3 uker

Nå går tiden fort nå! Glemmer stadig å oppdatere denne dagboken:p
Nå er det bare litt over en uke til lillegutt er 6 måneder gammel. Et halvt år. Herregud, hjelpes, dette går altfor fort! Kjenner jeg gruer meg til å begynne å jobbe, så lurer litt på om jeg skal prøve å være hjemme litt lenger med han. Vi får se ;)
Den siste måneden har det skjedd mye. Han har fått to (!) tenner og vært igjenom enda et utviklingssprang. Det ser ut til at ting har begynt å roe seg ned nå, takk gud :)
Nå ruller han begge veier og flytter seg rundt på magen. Han tar bena oppunder magen og reiser rumpa opp til værs, men med hode nedi gulvet. Haha, det er litt av et syn noen ganger. Spent på å se når han knekker koden til krabbing :)
Vi er og godt i gang med fast føde. Han får grøt morgen og kveld, en halv porsjon middag på ettermiddagen og frukt/grønt på formiddagen :) Han er et skikkelig matvrak blitt. Tenk, han som var så tynn, liten og slet med vekten de siste månedene, og nå er han blitt den pluggen. Hehe!
ImageUploadedByBV Forum1428619216.977631.jpg
ImageUploadedByBV Forum1428619233.345371.jpg
ImageUploadedByBV Forum1428619249.546716.jpg
Haha<3
ImageUploadedByBV Forum1428619262.898040.jpg
Tannebissene <3
 
Adrian, 6 måneder

Tenk, i dag lille venn, så er det et halvt år siden du kom inn i vårt liv. Vi var spente og litt nervøse for hva som ventet oss, men alt ble glemt når vi fikk møte deg for første gang. Jeg husker pappaen din felte et par tårer når vi hørte du skrek av full hals, det gjorde så klart jeg og. Han holdt meg hardt i hånda i det øyeblikket.
I løpet av disse månedene så har du blitt en herlig og morsom gutt. Hver dag får du oss til å smile og le, du sprer glede og kjærlighet, og viser tydelig at du blir glade for å se oss. Du er en riktig så aktiv kar, det har du etter meg, men du er fryktelig lik din far. Det er så artig å følge utviklingen din, vi blir så stolte for hver minste lille ting, selvom vi syns det går litt fort i svingene til tider.
Det å være mamma er mye bedre enn jeg trodde og jeg trives veldig i denne rollen, men det beste er å se min kjære som nå har blitt pappaen til Adrian. Disse to kommer til å bli gutta krutt, det er en ting som er sikkert. Kjærligheten mellom far og sønn er så stor og tydelig, og det varmer i hjertet mitt.
Vi er godt i gang med fast føde på denne lille karen, og han digger alt han får servert. Et skikkelig Matvrak med andre ord. Veldig spent på vekt og lengde på 6 månederskontrollen på tirsdag.
ImageUploadedByBV Forum1429479928.004336.jpg
Herregud så liten han var. Her er han to dager gammel og ligger å sover på pappaen sin<3
ImageUploadedByBV Forum1429479998.376276.jpg
Dette er Adrian nå, 6 måneder. Herregud så stolt jeg er av denne gutten <3
 
Back
Topp