Oktober-bølle 2014 <3

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Har tenkt så lenge at jeg skal lage min egen dagbok her, så da prøver vi :)

Jeg har sovet hele to timer i natt. Vet ikke hva det er, men kjenner jeg har litt panikk plutselig. Bikket 29 uker i går, så om 11 uker så skal bølla komme inn i vårt liv.
Jeg er så kontrollfrik og føler at vi mangler såå mye. Alle sier at jeg ikke trenger å kjøpe noe særlig med klær, men tenk om alle bare kjøper bodyer. Jeg må da ha strømpebukser, sparkebukser, luer, smekker og litt ulltøy i tillegg. Også er det jo alt det andre.
Har en detaljert liste hvor jeg har krysset av det vi har kjøpt inn, og ja, vi har vogn, bilstol, seng og litt mer, men er jo fryktelig mye igjen. Hadde det vært opp til meg så hadde alt vært i hus forrige uke, men neida, folk ønsker å kjøpe litt til lillegutt så jeg har fått kjøpeforbud. Greit nok det, men det er nå jeg orker å handle og ordne ting. Bekkenet blir bare værre og værre!
Fysj litt klaging her, og en smule panikk. Vil ha alt i orden, for når lillegutt kommer vil jeg nyte hvert sekund, ikke stresse rundt for å kjøpe inn ting:p

Ellers så er formen så som så. Har begynt å sove mye, men kvaliteten på søvnen er elendig. Våkner ca hver time for å endre stilling, halsbrann eller at jeg må tisse. Tror varmen slår meg veldig ut, for er konstant slapp og sliten. Hver dag så fokuserer jeg på å få i meg mye væske, fikk beskjed av sykehuset om å nesten drikke det dobbelte i denne varmen :)

Nei, får vel gå å eta litt igjen da. Håper på litt mer søvn etterpå i dag :)
 
Har en liten turbofis i magen som ikke vil at mamma'n hans skal få sove. Det er helt i orden, for jeg koser meg jeg :)

Ettersom at jeg er glad i lister og selvutpekt kontrollfrik så tenke jeg å skrive opp sjekklista med det vi har kjøpt inn, og det som gjenstår :)

Det vi har kjøpt inn:
Vogn- Brio smile duo
Bilstol- Maxi cozi
Sprinkelseng- Hensvik fra IKEA
Madrass og overmadrass
Fiberdyne til både vogn (65x80) og seng (80x100)
Sengehimmel og stativet
1 sett sengetøy til vogndyna
2 laken til seng
Har fått masse laken til vogna
Noen kosebamser og kosekluter
Svigermor har strikket vognpose i babyull
Stokke tripp trapp stol
New born sete
Lekematte som kan legges sammen med håndtak. Genialt når vi skal bort.
Kluter, håndklær
Stellematte
Potte
Stellemattehåndkle
Babywipes og har fått masse bleier av folk
En del klær i forskjellige str
Noen smokker og et par flasker
Sett til sånn fotavtrykk støping
Noen babyrammer
Smokkelenker
Hekler vognrangle
Et babyteppe
Har en del barnebøker fra jeg var litta
Uro fra ebay
Babynest skal jeg få av bestevenninnen min
Sparkebeskyttelse til bil
Solskjermer
Myggnetting til vogna
Leke til å ha på bilstolen
Ammepute

Dette mangler vi:
Vugge m tilbehør
Lekegrind
Bilstolpose
Stellebord
Stelleveske
Babygym
2 bodyer i ull- str 56+62
2 strømpebukser i ull-str 56-62
2 luer i ull med knyting
Ellers av klær: strømpebukser, sparkebukser, langermede bodyer, bomullsluer, sokker.
3 helsetepper
Sengetøy( 65x80 cm, og 80x100)
Laken 60x120 og 40x80 cm
Tisselaken
Gulpekluter
Siklesmekker
Stokke flexi bath med new born innlegg
Babycall (ikke med kamera)
Lammeskinn som er for babyer
Et par aktivitetsleker, med lyd og som han kan bite på ol
Febertermometer
Speil til bilen
Stelleprodukter
Ammeting

Puh tror det var alt!! Må innrømme at jeg har blitt overasket over hvor mye man må ha. Er sikkert mye der som man ikke MÅ ha med engang, men jeg vil ha alt nå så jeg slipper å styre med dette når han har ankommet :)
Før jeg ble gravid så har jeg bare tenkt på store ting, men det er jo så mye man ikke tenker over.
Vi kjøper en del brukt utenom vogn, bilstol og seng+madrass.
Og arver det vi kan arve :-D
 
I dag ble det en tidlig morgning lille venn.
Våknet for en time siden av noen skikkelig magesmerter. Aldri opplevd tidligere. Hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg trodd at det hadde vært rier, men det ser ut til at det har gitt seg nå heldigvis.
Det er godt du også våknet og roet meg ned. Så lenge du spreller rundt og sparker så vet jeg at alt er bra <3
Merkelige smerter, men tror det må ha vært en kombinasjon av kynnere, luftsmerter og en liten tass som la press på noe der inne :)

Spørs om jeg får sove igjen nå men. Får se litt på netflix i håp om å bli søvnig igjen :)
 
Min lille sprellemann <3

Tiden er kommet hvor du begynner å bli veldig stor der inne. Du holder mammaen din våken støtt på natten/morgningen. Men det er helt i orden. Å kjenne at det er liv i deg er verdens beste følelse, selvom det noen ganger er litt ubehagelig og jeg nesten kan ta tak i benet ditt.

Jeg tror du er veldig lik din far. En rolig observatør, men som i trygge omgivelser kan finne på mye sprell.
Gleder meg så fælt til å bli kjent med deg og se hvordan du ser ut<3

30+2 i dag og ca 10 uker til termin! Dette går farlig fort syns jeg, og om noen uker skal vi få kjøpt inn det siste vi mangler. Gleder meg til å få opp vuggen på soverommet vårt, og stellebordet på badet. Om ikke så lenge så skal jeg begynne å vaske babyklær og begynne på fødebaggen:)
 
31+0 i dag:-D

I går kveld oppdaget jeg at lillegutt hikket, har kjent det tidligere og, men nå kunne man se magen sprette. Tilogmed mannen kunne se og kjenne det. Tror han syns det var litt artig :) Opplevde en skikkelig lykke og nyforelska følelse når det sto på <3 Både til mannen og sønnen vår! Litt klisje må være lov :p

Lillegutt ligger å hikker igjen nå. Ellers så er det mye aktivitet om dagen, særlig når jeg skal sove på kvelden. Da er det full raveparty i 1-2 timer der inne :p

Kjøpt mine første bleiepakker i dag. Var rart men samtidig veldig stas:) Dro innom nav etterpå for å gå igjenom søknaden, som jeg tydligvis hadde fylt ut helt riktig :p Deilig å vite at alt er sendt inn og jeg kan nå bare vente på svar :)

Bekkenet er skikkelig kranglete i dag og jeg inser at jeg burde starte med krykker nå. Klarer så vidt å gå i dag, og har store smerter nedover bena :-/

Så dagen i dag blir fylt med netflix og avlastning av bekkenet i senga :)
 
31+4 (siden klokka er 5 over 12) ;)

I morgen begynner endelig svømminga igjen! Det er den behandlingen jeg får mest utbytte av så skal bli deilig :-D

Ellers så har vi vært å besøkt min bestemor i dag som har strikket et nydelig sett til lillegutt. Manglet bare å feste på knapper så var hun ferdig. Gleder meg til å få det :-D får jo ikke brukt det før han er tre måneder da, men er så personlig at det er stas uansett :-D

Kjenner jeg er super sigen så nå blir det natta på oss. Guttungen har turnet masse inni magen nå så forhåpentligvis får jeg lov til å sove ;)
 
Hurra!
I dag har pappaen din bursdag lille venn. Det blir gjort litt stas på han med litt gaver og middag på en koselig restaurant. Den beste gaven kommer om to måneder, og det er deg bølla<3

Ellers i dag så verker fortsatt bekkenet etter svømmingen i går, men ut skal jeg :) Må jo gjøre litt stas på mannen som blir 30 år i dag! Skal bli godt med indisk mat :-D Nom nom!
 
Herregud å heldig jeg er!
Kom hjem til en babyshower i kveld! Så godt å se kjente fjes, og spise god mat og bare ha det koselig! Fikk masse fine gaver og er stapp mett av mat og kaker! :D
Mamma hadde og med egen babyshowerkake, fy søren å flott!! ImageUploadedByBV Forum1408483253.931460.jpg

Tror nok denne gravidkroppen kommer til å sove fryktelig godt i natt, for nå er jeg helt utslitt :p
Lilegutt er fryktelig aktiv etter alt sukkeret jeg har inntatt, men tror faktisk jeg klarer å sove fordet :p
 
God morgen!
I dag er vi 33+3 uker på vei. Syns tiden går fort fremover nå. Pakkelisten til fødebaggen er klar, så skal pakke den til uka. Ellers så mangler vi bare et par innkjøp til, vasking av alleklær, sengetøy og dyner, få montert opp de siste tingene - også er vi klare for din ankomst lille venn. Du får ikke lov til å komme helt enda, du får vente til vi er over prematurgrensen. Begynner å grue meg litt til å ha en "tom" mage, selvom jeg får en liten tass i armene. Aktiviteten i magen er noe jeg har blitt avhengig av. Elsker å kjenne at han turner rundt og stadig har hikke inni der, selvom bevegelsene noen ganger er så kraftig at jeg får vondt :p

Mannen i huset begynner å bli mer og mer åpen om babytemaet, og merker han gleder seg, men og gruer seg litt. Han tar så godt vare på meg, så er nesten blitt litt nyforelsket i tider. Han kommer noen ganger med noen utsang som ikke egner seg for gravide ører, men han er jo en skikkelig manne-mann så han forstår det ikke :p hehe!

Om litt over en uke starter en ny milepæl, høygravid! Har vel igrunn følt meg høygravid i flere uker siden jeg bærer magen så langt ut.
Legger ved det nyeste magebilde, er tatt 32+6 uker på vei <3
ImageUploadedByBV Forum1408870254.603020.jpg
 
33+4 :)
Koselig å se at du trives inni magen lille venn <3
Alt så fint ut på ultralyden i dag og jeg hadde en fin samtale med fødselslegen. Følte meg hørt og ivaretatt, så skryt til ahus :) Gleder meg til å føde på et så fint sykehus!
Lillegutt veide ca 2200 g, og viste tydelige trivselstegn. Vekt ved termin ble estimert til 3500-3700 g.
Han lå langt ned med hode først, men hun kunne ikke se på ultralyden om han hadde festet seg. Hu skulle egentlig kjenne etter, men det glemte vi.
Fikk et par bilder, selvom det var vanskelig å få til noe :p
Ellers var mengden med fostervann som den skulle og alt var fint med navlestrengen og morkaken. Fikk og bekreftet nok en gang at det var gutt, var i allefall ikke noe tvil. Så utstyret veldig godt på skjermen :p
ImageUploadedByBV Forum1408988873.831829.jpg
Vi lengter etter deg kjekkasen vår <3
 
34+4 ;)
Om bare 4 dager så er jeg offisielt høygravid! Herremind å fort tiden går! Er så spent på når første oktoberbaby kommer her inne. Syns det er kjempe bra at ingen av oss har født enda, de små får holde seg inne i noen uker til :D
Vi begynner å få det meste på stell her. Vasker babytøy til den store gullmedaljen og skal få montert opp stokke stolen denne uken.
Det vi mangler nå er:
-lekegrind
-stokke flexi bath
- madrass til vuggen
- lammeskinn
- ammesingletter
- stelleprodukter og tempmåler
- et par strømpebukser, siklesmekker, luer.

Babycall og vippestol skal vi ønske oss til jul/dåp tenkte vi :)

Deilig å se at den listen er blitt så kort! Det roer en sliten gravidkropp.
Bekkenet er veldig varierende om dagen, men det er godt å ha noen gode dager innemellom :) Selvom jeg er fryktelig lei om dagen så går jeg rundt med en lykkefølelse. :)
 
34+4 ;)
Om bare 4 dager så er jeg offisielt høygravid! Herremind å fort tiden går! Er så spent på når første oktoberbaby kommer her inne. Syns det er kjempe bra at ingen av oss har født enda, de små får holde seg inne i noen uker til :D
Vi begynner å få det meste på stell her. Vasker babytøy til den store gullmedaljen og skal få montert opp stokke stolen denne uken.
Det vi mangler nå er:
-lekegrind
-stokke flexi bath
- madrass til vuggen
- lammeskinn
- ammesingletter
- stelleprodukter og tempmåler
- et par strømpebukser, siklesmekker, luer.

Babycall og vippestol skal vi ønske oss til jul/dåp tenkte vi :)

Deilig å se at den listen er blitt så kort! Det roer en sliten gravidkropp.
Bekkenet er veldig varierende om dagen, men det er godt å ha noen gode dager innemellom :) Selvom jeg er fryktelig lei om dagen så går jeg rundt med en lykkefølelse. :)
Det skal stå 34+0 i toppen, men aner ikke hvordan jeg får endret det :p
 
34+1 :)
Bekkenet er ØDELAGT i dag!! Var ikke mer enn en klesvask som skulle til før jeg havna i senga igjen :(
Var i går å hentet en lekegrind som skulle gis bort på finn, tror det er grunnen til bekkenvondt i dag. Var hos en veeeldig sær type, som bærte lekegrinden ut- værsågod, her kan dere demontere den.. Greit nok siden jeg fikk den gratis, og jeg hadde med ei venninne som skulle hjelpe meg. Det viste seg å være en tomannsjobb å få dette greiene i fra hverandre, så gjorde vel ting jeg ikke burde :/
MEEN, gratis lekegrind. Så og si ny/ubrukt, nypris 1500 kr :D
Ellers er junior svært aktiv nå, mens a mor ligger i sengen å ser på Bojack horseman :p

Ellers så er planene lagt for helgen, gleder meg til å få besøk og reise bort på besøk. Merker jeg isolerer meg veldig om dagen, så jeg har veldig godt av å møte folk og være sosial- selvom jeg helst vil ligge i fosterstilling i senga til lillegutt dukker opp :p
 
34+3 :)
Våken i natten. Mannen har guttekveld og de er enda ikke ferdig der nede. Klarer ikke å falle til søvn før han er her, også tenker jeg så mye. Opplever stadig litt småpanikk over alt som venter meg. Føler jeg leser om fødsel, barsel og baby hele tiden, men føler virkelig at jeg ikke vet hva jeg går til. Rimelig sikker på at alt kommer til å gå strålende, og vi har ventet på dette så lenge, men småpanikken blir ikke borte av den grunn.
Gruer meg til fødselen, redd for at ting skal gå galt, spent/engstelig for tiden etterpå. Nå er det under seks uker til termin, og jeg syns tiden går så fort! Gruer meg til at gravidmagen blir borte, for koser meg så fælt med bevegelser og spark. Det kommer til å bli så rart når det blir tomt. Samtidig så lengter jeg så fælt etter å få min sønn i armene. Håper jeg slipper overtid for har så mye plager nå at hver dag er et ork og tiltak, men med min flaks så går jeg vel på fult overtid :p
 
34+4 og offisielt høygravid! :D
Ble en tidlig morgning i dag. Bekkenet er umulig når jeg skal prøve å sove, oppe å tisser hver time, og når mannen skulle stå opp så ble det dessverre ikke mere søvn. Frokosten er inntatt også håper jeg på å bli litt trøtt igjen slik at jeg får sove litt mer.
På dagens agenda så er det svømming (takk kjære Gud for det) og time hos jordmor. I dag skal mannen være med også, så det blir stas! Skal og få prøvd å få pakket denne fødebaggen. Hadde store planer om det for noen dager siden, men kom aldri så langt :p
I dag er det den første høstmåneden og. Det betyr at det nærmer seg oktober! Kjenner jeg gleder meg til å få lillegutt i armene. Lurer så fælt på hvordan han ser ut, og om pappaen syns navnet passer når han ser han. Vi er vel 95% sikker på at det blir det navnet vi liker best. Jeg syns i allefall han "kler" det utifra hvordan jeg tror han er. Føler at jeg allerede kjenner han litt, denne lille skapningen som ligger inni her.
<3


Sent from my iPad using BV Forum
 
35+1 :)

Her ligger man i senga og er fortvila. Er sykt kvalm og rett og slett uggen. Har mye nedpress og murringer, og magen er så rar. Den er vond og fryktelig tung og stapp full. Har ikke spist siden kl 19, så jeg er ikke mett heller.
Føler meg ikke bra, men det hører vel med. Verker i hele ryggen her:/
Mulig en straff fordi jeg har vært "aktiv" i dag. Har egentlig ikke gjort noe fysisk utenom å ta bilder av babyen til venninnen min. Enda hu styra og gjorde alt, jeg satt bare på en stol og tok bildene..
Skikkelig syting på gang nå, men føler jeg trenger å få det ut..

Ellers så var vi på fødselsforbredene kurs på Ahus i går. Var veldig innholdsrikt og vi begge lærte mye. Var godt å få se avdeligen og fødestuen og. Litt realitycheck, men det er jo bare bra :)

Tenk at om bare noen uker så er du her lille venn <3
 
35+6 (siden kl er passert tolv ;))

Hatt besøk av min mor i kveld. Kjempe koselig å se hun igjen å få skravlet masse:)
Junior har det bra inni her tror jeg. Lurer på om han tror han er med i "skal vi danse" ellerno, for det er voldsom med romstering inni der, til tross for at han ligger på samme plass. Blir faktisk støl og øm der rumpa hans ligger siden han skyter den ut hele tiden :p
Formen er veldig opp og ned, og er frustrert og litt smådeppa om dagen. Klarer ikke å gjøre noe særlig, og har så mye kynnere, nedpress, mensenmurringer, stikkninger i høna (ikke bare bekkenrelatert) og vondt i korsryggen. I tillegg så er jeg blitt mye mer kvalm i det siste. I dag kom det en skikkelig stor slimklump, den var blank, men skimte litt gulfarge i den. Vet ikke om det kan ha vært slimproppen siden jeg har så mye slim som kommer fra før av.

Spørs om det blir noe søvn med det første. Tenker så fælt. Uten å legge ut for mye så er det myyye drama i familien og mange jeg ikke har kontakt med. I dag så jeg en status skrevet på fb som var relatert til alt som er hendt. Det ripper så opp, og føler det er bare for å lage faenskap.. Nå har det vært rolig lenge, så har vel i grunn gått å ventet på dette. Statusen var ikke rettet mot meg, men en annen veeldig nær person i familien. Må jo fortelle dette videre, og vet det kommer til å stresse vedkommende veldig mye :(
Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg klart å gi f***, men med alle disse hormonene så er det svært vanskelig...
Æsj og blæh! Og "god natt" ;)
 
36+6 :)
Den siste uken har det gått i ett, hatt mange avtaler i tillegg til at jeg har vært kjempe dårlig. En kraftig forskjølelse og lite søvn har ikke vært noe særlig, men i dag har formen blitt bedre :):)
Var på 36 ukers kontroll hos jordmor på mandag. Hun kjente at lillegutt hadde festet seg godt nedi bekkenet og alle plagene jeg har er gode tegn på modning og forbredelse til fødsel.
Har nettopp hatt et par timer med maserier, kvalme og bomellomtur, men det har gitt seg. Var såpass vondt at jeg måtte puste meg igjenom og brukte rietelleren for å få oversikt. Fikk bare to inn på den før det nå har gitt seg. Så da satser vi på søvn og ingen baby :)
Vil ikke ha han ut riktig enda, så er helt greit ;)
 
37+0 og over prematurgrensen!

En stor milepæl i dag! Tenk at han nå er "ferdig", og de siste ukene skal brukes til å legge på seg litt ekstra bare! Jeg gleder meg masse til lillegutt kommer, samtidig som jeg liker å være gravid, til tross for alle plager! Er spent på hvordan alt blir og hvordan han ser ut :)
I helgen er det de siste forbredelsene som skal gjøres, og mannen i huset er nødt til å bli frisk :)
 
37+5 :)

Lille venn! Nå kan du få lov til å komme snart! Etter en kveld med rier som ga seg plutselig så ble vi brått veldig klare her! Selvom jeg merker at kroppen fortsatt jobber og virkelig gjør seg klar så tror jeg desverre det tar litt tid. Alt står klart i huset, baggen er pakket, huset er nogenlunde ryddig og fint og etter søndags kvelden og natt til mandagen så fikk vi en skikkelig fødeboost. Jeg var ikke lenger redd og engstelig, men klar og full av adrenalin. Pappaen i huset ble og plutselig veldig klar. Han tok å ryddet litt fort her, hang opp noe tøy ol tilfelle vi dro inn, og det beste av alt var at han var helt rolig og flink til å passe på meg. Fineste mannen i verden <3

Jeg blir fryktelig sliten av disse modningsriene som føden kalte det, men det er ikke like intens som på søndag. Skulle vel helst ønske at det tok seg opp til skikkelige fødselsrier, men du kommer vel når du er klar lille venn <3 Vi er i allefall superklare nå!
 
Back
Topp