Oktober 2025

DinaD

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Hei!
Da prøver jeg meg som trådstarter etter over 2 år utenfor IVF verdenen! Er så nervøs men samtidig gleder meg så fælt at jeg ikke klarer å vente!!
Vi får krysse alt som kan for at det dukker opp masse sommerblomster etterhvert :flower

Så da ble dette Oktober 2025 tråden!

Være med? Skriv følgende, så legger jeg deg til:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Vi må heie på hverandre i denne utfordrende tiden! :smiley-bounce016

Venter på oppstart

Stimulerer :thumleft

Chocolatine - 41 - B1 - OUS - Forsøk nr 2 - Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle, Cyclogest, uttak uke 44

Energy 37 - OUS - IVF2 Gonapeptyl, Gonal F, Ovitrelle og cyclogest- venter på tredje forsøk.

Ruger :love7
Tildemor - 31 - B2 - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - Rekovelle, Fyremadel, ovitrelle, Gonapeptyl, Cyclogest - innsett av 3-dagers 25. september.

Amalie2024 - 41år - B1 - Forsøk nr 2- Pergoveris - Ovitrelle - Gonapeptyl - Cyglogest Oppstart 16.10. Uttak 28.10

Malave - 32 - B2 - fet#3 på søskenforsøk, men første fryseforsøk fra nytt uttak - progynova og cyklogest - Innsett i slutten av oktober

Petit.cookie - 38 - B1 - OUS - Uttak nr 2 - Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle, Cyclogest, uttak uke 44

fix - 38 - B1 - OUS - nr.5 - Gonal-f, fyremadel, prednisolon, klexane, ovitrelle, cyclogest - uttak/innsett uke 44

Totalfrys :schocked028
Førsteprøvebaby - 39 - B1 - Ullevåll - IVF3 - Gonapeptyl - Pergoveris - Planlagt eggutak i uke 42.

Babydrømmernr2 - 32 - B2 - 1.forsøk - fyremadel, rekovelle , gonapetyl - oppstart ca. 6/10 - innsett uke 42 eller 43 (usikker på datoer).

Seline - 29 - B1 - Forsøk nr 2 - Progynova, Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart 9/10 uttak uke 45

Avbrutt :smiley-angry003

Gravid :smiley-bounce016

LE83- 42 - B2 - Porsgrunn - FET 2 - letrozol, Ovitrelle og cyclogest - innsett 3/10

DinaD - 37 - B2 - OUS - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Gonalpeptyl, og Cyclogest

Ikke gravid
Trj85 - 39 - B3(men B2 med mannen) - St.olavs - søskenforsøk - fet - innsett rundt 2-3 oktober

Annki88 - 37 - Barn nr 2 - Porsgrunn - Forsøk nr 2 - Medisiner meriofert,fyremadel. Oppstart med hormonsprøyter ca 2 oktober, egguttak ca uke 42

Lillith - 33 - B2 - Porsgrunn - FET2 - Cyclogest - oppstart ca 2.okt, innsett ca 22.okt (bla sto)

Peachtree - 36 - B2 - OUS - IVF1 - Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - satt inn 3 dagers embryo 4.10.

En_gang_kanskje - 38 - B1 - HUS - IVF1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - innsett FET 5dagers (1 av 1 på frys) 17.oktober, Utrogestran og Prolutex

Le@ - 40 år - b1 - Aleris -IVF, 7. forsøk - pergoveris, fyremandel, ovitrelle, prednisolon, klexane og utrogestan. Forventet oppstart/mens uke 42

Brevdua - 40 - B2 - Aleris - IVF2 - Progynova, Pergoveris, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - Albyl-E. Antar at uttak blir i uke 43

Malave - 32 - B2 - fet#3 på søskenforsøk, men første fryseforsøk fra nytt uttak - progynova og cyklogest - Innsett i slutten av oktober

Nammen - 32 - b2 - hausken - forsøk nr 1 - Gonapeptyl, Gonal-F, Ovitrelle, Cyclogest.

Videre til November eller Desember:

Hylleblomsten- 30 - Første barn- OUS Ullevål- Forsøk nr 1- kort protokoll ca. dato oppstart 20/21. november, tentativt uttak uke 49. Er på venteliste uke 45

Babydrømmernr2 - 32 - B2 - 1.forsøk - fyremadel, rekovelle , gonapetyl - oppstart ca. 6/10 - innsett uke 43

Last edited:
Så kjekt med oktober gruppe! Godt å ha noe å se frem til :hello2

Venter på oppstart:
En_gang_kanskje - 38 - B1 - HUS - IVF1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - innsett FET (1 av 1 på frys) midten av oktober

Så kjekt med oktober gruppe! Godt å ha noe å se frem til :hello2

Venter på oppstart:
En_gang_kanskje - 38 - B1 - HUS - IVF1 - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Utrogestan - innsett FET (1 av 1 på frys) midten av oktober
Så spennende :D Blir ca likt ut vi da dersom alt klaffer her. Estimert uttak i uke 41.. Da er det 2,5 år siden sist uttak.. :P hehehehe

Hei hyggelig og tilhøre en gruppe som går igjennom mye av det samme, syntes det er en tøff prosess etter 2 mislykket innsett og ikke den beste uttellingen. Men håp er det enda, men tøft nå med siste sjanse offentlig og har en del ubehagelige bivirkninger av den gonapeptyl her urk! Men sånn er det i denne ivf verden. Man får bare kvinne seg opp nok en runde, første gang nå med lang protokoll! Førsteprøvebaby - 39 - B1 - Ullevåll - IVF3 - Gonapeptyl - Pergoveris - Planlagt eggutak i uke 42.

Jeg blir med over fra september, tror ikke det blir innsett i oktober allerede fordi de mistenker at jeg har polypp, men håper jeg kan bli med for det? :)

Feb2021 - 35 år - B2 (første naturlig) - Ullevål - første forsøk - Hadde egguttak i september, foreløpig er 8 befruktet & venter på svar på hvor mange som er fryst - totalfrys pga mistanke om polypp

Så spennende :D Blir ca likt ut vi da dersom alt klaffer her. Estimert uttak i uke 41.. Da er det 2,5 år siden sist uttak.. :P hehehehe
Det blir spennende! Ja samme her også, hvis alt klaffer :smiley-angelic001 Masse lykke til oss begge :hello2 :Heartred Hvordan opplevde du sist egguttak? Jeg syntes mitt i august nå var problemfritt, ingen smerte og alle var så grei og snille på HUS, det var nesten en kjekk opplevelse men jeg var jo ruset også da så kan jo ha noe med saken å gjøre :hilarious: Eneste at jeg ble kvalm og fikk blodtrykksfall av smertelindrings-cocktailen, helte i meg en hel pakke ritz kjeks (salt) og sov hele kvelden :hilarious:

Hei hyggelig og tilhøre en gruppe som går igjennom mye av det samme, syntes det er en tøff prosess etter 2 mislykket innsett og ikke den beste uttellingen. Men håp er det enda, men tøft nå med siste sjanse offentlig og har en del ubehagelige bivirkninger av den gonapeptyl her urk! Men sånn er det i denne ivf verden. Man får bare kvinne seg opp nok en runde, første gang nå med lang protokoll! Førsteprøvebaby - 39 - B1 - Ullevåll - IVF3 - Gonapeptyl - Pergoveris - Planlagt eggutak i uke 42.
Sender deg en stor klem, det er en tøff prosess og håper alle gode ting er tre for deg :smiley-angelic003:Heartred

Det blir spennende! Ja samme her også, hvis alt klaffer :smiley-angelic001 Masse lykke til oss begge :hello2 :Heartred Hvordan opplevde du sist egguttak? Jeg syntes mitt i august nå var problemfritt, ingen smerte og alle var så grei og snille på HUS, det var nesten en kjekk opplevelse men jeg var jo ruset også da så kan jo ha noe med saken å gjøre :hilarious: Eneste at jeg ble kvalm og fikk blodtrykksfall av smertelindrings-cocktailen, helte i meg en hel pakke ritz kjeks (salt) og sov hele kvelden :hilarious:
hehe alle mine 5 har vært forskjellige.. På en eller annen måte :P Kvalmen kommer gjerne med morfinen.. Hjelper litt å drikke litt med sukker tidlig på dagen :) Tentativt uttak i uke 41. mest spent på stimuleringen denne gangen.. !! Kan hende det ikke funker det de gjorde i danmark som resulterte i datteren min.. menne vi får jo bare se :D

hehe alle mine 5 har vært forskjellige.. På en eller annen måte :P Kvalmen kommer gjerne med morfinen.. Hjelper litt å drikke litt med sukker tidlig på dagen :) Tentativt uttak i uke 41. mest spent på stimuleringen denne gangen.. !! Kan hende det ikke funker det de gjorde i danmark som resulterte i datteren min.. menne vi får jo bare se :D
5 uttak ja, da har du litt erfaring :smiley-angelic003Var det dobbel eller trippel triggeren som du sa gjorde utslaget? Håper det funker veldig nå også :smiley-angelic001

Må nesten si det er litt morro at jeg på mitt 5 forsøk å utdannet sykepleier fortsatt må fysisk inn på sprøyteopplæring asså

Må nesten si det er litt morro at jeg på mitt 5 forsøk å utdannet sykepleier fortsatt må fysisk inn på sprøyteopplæring asså

Sniker fra september. Så merkelig! Hvilken klinikk? Jeg er også sykepleier og har aldri trengt sprøyteopplæring, hverken på st olavs eller Porsgrunn.

Ææh gøy! Kan ikke tro at oktober snart er her og måneden hvor vi endelig kan starte opp etter vi i mars bestilte legetime :Heartred

Harelabb - 29år - B1 - st.olavs - Forsøk nr 1 - skal starte ved mens i oktober

Sniker fra september. Så merkelig! Hvilken klinikk? Jeg er også sykepleier og har aldri trengt sprøyteopplæring, hverken på st olavs eller Porsgrunn.
Var bare en generell samtale og gå igjennom medisiner osv. Så slapp sprøyteopplæring Riksen forøvrig

Så moro at Oktober tråd er startet! Jeg blir med. Dette er 2. og siste FET på søkenforsøk før vi evt. må vurder ny runde med stimulering/uttak. Ønsker egentlig ikke det, så krysser alt vi har for at denne sitter :happy: har en veldig kort syklus nå etter mislykket forsøk, hvor el kom ei uke for tidlig, så datoer under er hvis resten går som det pleier:smiley-ashamed004

Lillith - 33 - B2 - Porsgrunn - FET2 - Cyclogest - oppstart ca 2.okt, innsett ca 22.okt (blasto)

Back
Topp