Oktober 2018 har fått skjult gruppe! Les info her!!

Hvor lang tid tar det før man får tilgang til skjult etter man har sendt pm? [emoji5]
 
Hvor lang tid tar det før man får tilgang til skjult etter man har sendt pm? [emoji5]

Det kommer nok litt an på. For det første må tilgangsansvarlige være pålogget og ha tid til å gå gjennom PMene sine, og så må administrator gå inn og sette tilgangen på de som skal ha. Og det blir ikke gjort i helg, eller på høytidsdager - sånn etter regelen iallfall. Så det kan nok gå en 2-3 dager, så sant dere har en aktiv tilgangsansvarlig :)
 
Jeg finner ikke den skjulte gruppen igjen, er jeg fjernet fra den???
På lørdag var det en opprydding i tilganger hvor de som hadde skrevet for få innlegg mistet tilgangen. Kravet for å beholde tilgangen er 10 innlegg per måned i skjult. Når man har mistet tilgangen har man en "karantenetid" på 1 uke og 10 innlegg i åpen gruppe for oktober 2018, etter dette kan man søke på nytt.
 
Kommer og går når jeg får tilgang på skjult forum. Er sånn jeg lurer på om jeg kommer inn hver gang jeg åpner appen. Går det an å fikse dette, eller er det fordi jeg bruker app?
 
Kommer og går når jeg får tilgang på skjult forum. Er sånn jeg lurer på om jeg kommer inn hver gang jeg åpner appen. Går det an å fikse dette, eller er det fordi jeg bruker app?

Hvis du går inn i det skjulte forumet via nettleser, og velger "watch forum", skal det fikse problemet i appen. Dessverre en kjent sak at skjulte forumer er litt ustabile på app, og dette er måten vi har funnet ut at det kan fikses på.. :)
 
Jeg har spurt om tilgang for over en uke siden. Men verken fått svar eller tilgang.
 
Jeg har spurt om tilgang for over en uke siden. Men verken fått svar eller tilgang.
Jeg har vært på ferie, så beklager det. Har sendt deg både svar og forespørsel om tilgang nå.
 
Hva er poenget med en skjult gruppe, der medlemmer må følge "krav" for å bli med? Hva med oss førstegangsgravide som ønsket å bruke BV forum til en hyggelig prat og en plass man kan få tips og snakke med andre gravide som har termin rundt sammen tid som en selv? Jeg har nettopp blitt medlem og har absolutt ikke skrevet 50 innlegg!
 
Last edited:
Hva er poenget med en skjult gruppe, der medlemmer må følge "krav" for å bli med? Hva med oss førstegangsgravide som ønsket å bruke BV forum til en hyggelig prat og en plass man kan få tips og snakke med andre gravide som har termin rundt sammen tid som en selv? Jeg har nettopp blitt medlem og har absolutt ikke skrevet 50 innlegg!

Hei.

Poenget med skjult grupper er at det kan være temaer og saker man ikke ønsker å dele åpent for alle på forumet, eller som faktisk er åpent for søking på Google. Vi har dessverre opplevd at blant annet arbeidsgivere har vært innom forumet for å "snoke", og selv om man ikke står frem med navn, kan noen ting være lett gjenkjenbart. Ved å nettopp stille krav til medlemmene, sikrer man at det skjulte forumet er en plass for kun de som faktisk har noe der å gjøre - og man vet derfor at informasjonen ikke fullt så lett når ut til andre.

Det er selvfølgelig kjedelig å komme inn som nygravid og nyregistrert bruker, og se at man ikke får tilgang til alle deler av terminforumet sitt. Likevel har du jo tilgang til den åpne delen, der vi oppfordrer til at mesteparten av aktiviteten skal foregå. Det bør og skal være store muligheter til å ta seg en hyggelig prat, få tips og ha gode samtaler med andre gravide med termin rundt samme dato som deg selv uten å måtte være medlem av det skjulte forumet. Gjør du det, vil du jo også i løpet av litt tid, oppfylle kravene slik at du også får tilgang til det skjulte forumet dersom du - i likhet med mange andre - ønsker å dele litt mer privat.

Som du skjønner, så er disse kravene laget for å beskytte brukerne våre - og selv om kravene til en viss grad rammer nye brukere, så er det nettopp disse kravene som er med på å sikre at det skjulte forumet er forbeholdt de som faktisk har noe der å gjøre. En gidder ikke være medlem i en måned, skrive nok innlegg osv, dersom man faktisk bare er inne for å snoke litt.

Håper dette var et oppklarende svar på spørsmålet ditt :)
 
Eg har ikkje fått tilgang eller svar fra hu som har med det å gjøre
 
Hei.

Poenget med skjult grupper er at det kan være temaer og saker man ikke ønsker å dele åpent for alle på forumet, eller som faktisk er åpent for søking på Google. Vi har dessverre opplevd at blant annet arbeidsgivere har vært innom forumet for å "snoke", og selv om man ikke står frem med navn, kan noen ting være lett gjenkjenbart. Ved å nettopp stille krav til medlemmene, sikrer man at det skjulte forumet er en plass for kun de som faktisk har noe der å gjøre - og man vet derfor at informasjonen ikke fullt så lett når ut til andre.

Det er selvfølgelig kjedelig å komme inn som nygravid og nyregistrert bruker, og se at man ikke får tilgang til alle deler av terminforumet sitt. Likevel har du jo tilgang til den åpne delen, der vi oppfordrer til at mesteparten av aktiviteten skal foregå. Det bør og skal være store muligheter til å ta seg en hyggelig prat, få tips og ha gode samtaler med andre gravide med termin rundt samme dato som deg selv uten å måtte være medlem av det skjulte forumet. Gjør du det, vil du jo også i løpet av litt tid, oppfylle kravene slik at du også får tilgang til det skjulte forumet dersom du - i likhet med mange andre - ønsker å dele litt mer privat.

Som du skjønner, så er disse kravene laget for å beskytte brukerne våre - og selv om kravene til en viss grad rammer nye brukere, så er det nettopp disse kravene som er med på å sikre at det skjulte forumet er forbeholdt de som faktisk har noe der å gjøre. En gidder ikke være medlem i en måned, skrive nok innlegg osv, dersom man faktisk bare er inne for å snoke litt.

Håper dette var et oppklarende svar på spørsmålet ditt :)

Takk for oppklarende svar [emoji4] Ekkelt at arbeidsgivere osv kan gå inn å snoke.. har faktisk ikke tenkt over at det kan skje.
 
Eg begynner å bli ganske utolmodig. Har ikkje fått noe svar av ims
 
Hei jeg ser plutselig ikke skjult gruppe lenger? Har jeg blitt kastet ut?

Nei, du er fremdeles medlem. Er du inne fra app?
I så fall er det et kjent problem at den skjulte gruppen kan forsvinne fra oversikten.
Logg på en nettleser, åpne det skjulte forumet og bruk "Watch forum"-funksjonen - da dukker den opp igjen i appen :)
 
Legger inn denne informasjonen på nytt.

Jeg sender ikke beskjed til dere når dere har fått tilgang til skjult gruppe, men dere kan se det ved at du får en "banner" med "Oktoberfruene 2018" under/ved siden av profilbildet ditt. Du kan også se det ved at det ligger en ny mappe i den åpne gruppa (sammen med "Våre leker" og "Våre bilder og dagbøker") som heter "Oktober 2018 *skjult gruppe*" :)

Dersom du ikke oppfyller kravene for å være med i skjult gruppe får du en tilbakemelding på hva du mangler.


Tillegg: Jeg er jobber ikke på forumet, det er et frivillig "verv" å være tilgangsansvarlig. Som oftest tar det noen dager fra dere spør til dere eventuelt får tilgang eller svar i forhold til krav, både fra min side og i tillegg fra moderatorene som gir dere tilgangen. Og noen ganger hender det at jeg faktisk er på ferie, og da blir ikke forumet prioritert - dermed enda noen dager ekstra. Håper på forståelse for dette :)
 
Back
Topp