okeeei!

Frøbel

Glad i forumet
Jeg får oppfølging hos gynekolog, og han skal ta den ordinære ultralyden. Jeg har også fått innkalling fra sykehus til dette. Spurte fastlegen om hva hun syntes. Om hvor hun anbefalte meg å gå. "Gå til begge to du, om du ønsker det, er jo alltid morro å se babyen!". Jaja, tenkte jeg, om legen sier det, så helt i orden for meg!

Har nå fått timene to dager etter hverandre, og ringte egentlig gyn for å avbestille timen (hadde ikke samvittighet til å bare gå på begge uten å si det). Ja, sier hun, det skal du bare, men da blir den videre oppfølgingen hos fastlege, og ikke hos oss. Lurte da på om jeg kunne gå på begge. NEI! Sa hun, det er sløsing med ressurser!!

Ser jo den, men når fastlegen anbefalte meg det, så så jeg jo på det som greit....

Har lyst å dra på sykehuset, for jeg tror de har en mer nøye kontroll, og sikkert snakk om fødsel osv. Mens hos gyn er det kun ul. Han gjør ingenting annet..... hmm.... skulle ringe tilbake når jeg hadde bestemt meg..

Jeg også hadde dratt på sykehuset.. mere betrygende [:)]

men da mister jeg jo videre oppfølging fra gynekolog. Der får jeg ul hele veien.... Dilemma dilemma! 

Hadde gått på sykehuset..[:)]
men hvis du tørr kan du jo si at du vil gå til de og at du har avbestilt sykehuset også går du begge steder[:-]

ORIGINAL: mokkenikke88

Hadde gått på sykehuset..[:)]
men hvis du tørr kan du jo si at du vil gå til de og at du har avbestilt sykehuset også går du begge steder[:-]

var det jeg tenkte i utg.punktet, men jeg tør ikke, for det blir jo registrert i papirene mine... Ville ikke dere ønsket å gå til gyn med ul resten av svangerskapet?
Jeg skal jo til jm i uke 24, og får full sjekk der...

Jeg hadde gått til begge og ikke sagt noe om det [:)]

ORIGINAL: neselo

Jeg hadde gått til begge og ikke sagt noe om det [:)]

de blir jo piss-sur når de ser i journalen min at jeg allerede har vært på sykehuset! [:D]blir sikkert å nekte meg timen når jeg kommer da.

Litt vanskelig det der, ja.. skulle ikke sagt noe i første omgang[8D] Hehe!

Men du kan jo kanskje si at legen din sa at du kunne ta begge to? [:)] Da skyver du på en måte "skylden" over på legen[;)]

Hvorfor kan ikke gyn ha videre oppfølging med deg hvis du tar ul på sykehuset? [8|] Høres jo helt merkelig ut..

Jeg veit ikke hva jeg ville gjort[8D]
MEN de snakket ikke om fødsel på ul på sykehuset. De bare sjekket at alt er bra, og du får se baby`n. Tror ikke det er normalt å prate om fødsel på ordinær ul?[8|]

ORIGINAL: SkattIMagenMin

Litt vanskelig det der, ja.. skulle ikke sagt noe i første omgang[8D] Hehe!

Men du kan jo kanskje si at legen din sa at du kunne ta begge to? [:)] Da skyver du på en måte "skylden" over på legen[;)]

Hvorfor kan ikke gyn ha videre oppfølging med deg hvis du tar ul på sykehuset? [8|] Høres jo helt merkelig ut..

nei, for han vil ha den kontrollen for å følge med - og så er de vel litt "viktige" på det - at skal du ha oppfølging der, så får du værsågod å komme til alle kontrollene der! Synes det var rart. Trodde hun skulle si at det var heelt iorden!

Back
Topp