Okay! En diskusjon

Haha, ja det er litt rart at jeg i en alder av 26 får ukelønn, men det er det eneste som hjelper.
Og ser ikke på meg selv som lat.

Siden jeg var 16 år, har jeg alltid hatt 2 jobber pluss skolen utenom. Nå har jeg 4 jobber.
Så lat? Nei det har jeg aldri vært.

Men ser på meg selv som borskjemt!

Mine barn skal få det de andre får, sånne "naturlige" ting å få. Men de skal tjene seg opp til å få "unormale" ting. Tenker da på det nyeste liksom....
Eller de kan spare opp til det selv. det er vel lurt?
Da tar de vel mer vare på det?

ORIGINAL: new louis

ORIGINAL: Linda29

ORIGINAL: Sicily

Blir jeg sikkert slaktet, men må bare spørre [8D]
Er det greit å skjemme bort barna sine ved å gi dem ting som alle andre har? Jeg synes ikke det. Jeg vil at mitt barn skal lære seg verdien av enkle ting her i livet også. Han vil ikke få en playstation bare fordi kompisene hans har det. Okay, han kan bli mobbet fordi han ikke har de rette klærne og lekene, men hva lærer vi barna våre med å gi de alt som alle andre har?

mitt barn får mye men ikke så mye at hun ikke vil lære seg verdien av ting!! hun må også etterhvert tjene til sine ting ved og hjelpe til med hus vask osv ,, men at jeg sender ungen ut i stygge klær for og besvise at jeg ikke skal være som alle andre nei det gjør jeg ikke. og i mine øyne har du som mor et ansvar for at dit barn ikke blir mobbet !! og du skal ikke bruke ditt barn som et element i din kamp mot strømmen.. si meg går du selv rundt som et juletre? eller er det bare ditt barn som skal se ut som en tulling og ta imot dritten? sory men slike holdninger blir jeg lit dårlig av..ja til og gi barna det man kan men på en måte som er sunn og lære barna verdien av ting...
Vet du hva? Du kan faktisk få komme hjem og se i skapet mitt. Tror jeg kanskje har tre klesplagg som er merkeklær.. Og ja.. Spør mange her inne som kjenner meg irl. Går rundt i det som passer meg og ser faktisk ikke ut til tider. Vil ikke dolle opp sønnen min slik at han skal se best ut og finest. Til nå går han i klær som jeg mener er behagelige for han å gå i. Og det vil han gjøre til den dagen han tjener penger selv ved å hjelpe til her hjemme og kan kjøpe det han selv vil.. Det er mitt ansvar som en mor at han ikke skal bli mobbet, men jeg vil ikke gi etter for samfunnet slik det er i dag heller. Han skal så klart få ting, men får ikke alt bare fordi alle andre barn har det. Vil ikke naboene leke med han eks hjemme siden han ikke har playstation eller sånne ting så er det jaggu de andre barna sitt tap..

Tror du sønnen din vil klare å se det sånn som 8-9 åring?
Nei, der og da vil han nok ikke det. Og da er det min oppgave å sette meg ned med han og forklare så godt jeg kan.. Jeg vil at sønnen min så klart skal ha det beste og ha mange venner, men ikke for alt her i verden heller.. Jeg kan prøve å lære så godt jeg kan slik min mor gjorde med oss..

uff tror du verden er så idealistisk?? og at han blir mobbet noe mindre av det eller at mors ord hjelper i et slik situasjon??
Helt sikkert ikke, men er faktisk det jeg som en mor må prøve på.. Hadde du latt ungen din mobbe naboen fordi h*n ikke har det samme som ditt barn?

nei jeg slår beinhrardt ned på mobbing... men i mine øyne er det omsorgssvikt og la sitt barn mobbes pga sine egen idealisme. og at du er villig til og ta sjansn sier egentlig sitt.
WTF!!! Omsorgssvikt fordi jeg ikke vil bøye meg i støvet og gi han alt det andre har fordi han kan bli mobbet? Nei, vet du hva.. Nå går du langt over min strek her.. Okay, i dine øyne så er det det, men jeg vil ikke la meg bukke under for samfunnet i dag og gi ungen min alt det andre barn har kun fordi han ikke skal bli mobbet.. Alle foreldre har ansvar over sine barn når det kommer til mobbing. Hvis din ungen hadde mobbet min unge fordi han ikke hadde hatt de rette tingene så vil jeg si det er du som har sviktet som en mor.. Sorry meg, men du er helt på jordet nå..

Og jeg har ingen ting med hva dere kler deres barn i. Jeg sier at jeg ikke vil kle mitt barn dyrt kun fordi det kan føre til at han ikke blir mobbet.. Her er H&M, Lindex, Kappal, Cubus, ja til og med sparkjøp sine klær mer enn bra nok for oss..

nei igjen leser du som det passer deg som jeg sier atter en gang om man er vilig til og la sine barn bli mobbet pga sin egen idealisme anser JEG dette som omsorgssvikt!! og hva i helvette får deg til og tro at alle som har mye mobber??
Vet du hva? å snakke til deg er som å snakke til en vegg.. Orker ikke skriver mer til deg. Poff, du er borte.. Må bare si en ting, er jo det vi diskuterer her. At man ikke vil la ungen bli mobbet fordi man ikke har de tingene som alle har..

new loise: Hva mener du med omsorgsvikt egentlig?

ORIGINAL: ~Ritamor~

Vi satte vel idealismen vår før barna[8|]

Det er det jeg mener. Vil at min sønn skal "jobbe" for de tingene han vil ha.. Få ukelønn ved å gå ut med båset, re sengen, rydde opp etter seg og slike ting. Da kan han spare til de tingene han vil ha selv. Ikke få alt i fanget fra foreldre og besteforeldre ikke minst..

med omsorgssvikt så mener jeg at man som orsorgspersoner i et barns liv skal prøve og sørge sor at slikt som mobbing ikke skjer . ja det skjer ofte uansett men om barnet blir mobbet pga foreldres kamp mot moten eller annet så er dette i mine øyne omsorgssvikt.

med omsorgssvikt så mener jeg at man som orsorgspersoner i et barns liv skal prøve og sørge sor at slikt som mobbing ikke skjer . ja det skjer ofte uansett men om barnet blir mobbet pga foreldres kamp mot moten eller annet så er dette i mine øyne omsorgssvikt.
Jaja, da blir det omsorgssvikt her.. Ihvertfall når det kommer til moten og alt det andre som har kommet fram i denne tråden..

kommer til å gi snuppa det jeg føler at hun trenger pluss litt til. men hun skal også få lov til å spare til ting, og ønske seg ting, som hun da må vente til jul o.l før hun får.kommer ikke til å kjøpe feks tv til henne før hun event spør etter det. mange foreldre som kjøper alt til barna sine uten at barna selv har ønsket eller spurt etter dette. skal også lære datteren min viktigheten av økonomisk forståelse, men det er lenge til enda .[:)]

Er ikke nødvendigvis å skjemme bort barna bare fordi alle andre barn har det da.. skal ikke barna dine få sykkel fordi alle andre har det?

Jeg tror på å kjøpe ting ut fra barnas interesser og hva de har bruk for eller glede av, ikke fra hva naboen har kjøpt til sine barn, om det besvarer spørsmålet ditt.

Så klart, en sykkel skal han få.. Det er en god aktivisering også det. Barnet kommer seg ut.. Men en playstation ser jeg ingen nødvendighet at han skal ha. Hvorfor må de ha noe de blir hekta på og som holder de inne?
Sykkel, ski, skøyter og slike ting skal ungen min få. Og det er jo noe som vi alle vil ha glede av og siden vi har hytte på fjellet blandt annet..

Back
Topp