Ok... Passat da..

Har en Passat 2000mod. Knall fornøyd![:D] Sambo er bilmekaniker og du kan tenke lista jeg har over biler jeg ikke fikk lov til å kjøpe.. Hehe.. Ikke noe japse bil(kun Toyota), DYRE deler, fort rust o.l.
Passater er også kjempe greie biler å skru på dersom det trengs! Delene er ikke fullt like dyre som f.eks japsebiler, da de er lettere å fa tak i..

Ellers står jo Volvo veldig høyt oppe på lista når vil skal kjøpe dyrere/nyere bil, sammen med nyere Passat og BMW 5 serie!
Solide, gode biler!

Edit; Ikke kjøp noe fransk heller.. Verre hauger og skru på finnes visst ikke...[8D]

ORIGINAL: Cowgirl86

Har en Passat 2000mod. Knall fornøyd![:D] Sambo er bilmekaniker og du kan tenke lista jeg har over biler jeg ikke fikk lov til å kjøpe.. Hehe.. Ikke noe japse bil(kun Toyota), DYRE deler, fort rust o.l.
Passater er også kjempe greie biler å skru på dersom det trengs! Delene er ikke fullt like dyre som f.eks japsebiler, da de er lettere å fa tak i..

Ellers står jo Volvo veldig høyt oppe på lista når vil skal kjøpe dyrere/nyere bil, sammen med nyere Passat og BMW 5 serie!
Solide, gode biler!

dyrere er riktig ord når man skal kjøpe seg volvo. haha
Ellers er de gode panservogner da[;)]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Solide, gode biler!

dyrere er riktig ord når man skal kjøpe seg volvo. haha
Ellers er de gode panservogner da[;)]

Ja, hehe, det blir når vi vinner i lotto![:D] Type xc90!

Vi har passat 2004 modell, og er veldig fornøyd!! Stor og god plass i den, god å kjøre. Vi vurderte Skoda, og hadde nok endt opp med en octavia om det hadde vært litt bedre plass i den. Men det funker ikke med to bakovervendte seter + en lang person i forsetet.. Da stod valget mellom passat og audi a6. Den siste blei litt over vårt budsjett..

Ho ho, glemte toyota[8D]
Har hatt en corolla og var veldig fornøyd med den.
Lett å skru selv og fikse ting[:D]

Vi jøpte oss ikke toyota rett og slett fordi den blir for snau invendig med to barneseter og to lange voksne[;)]

Opel-skropel var et greit navn, den fortjener det[8D] (renault havner også i den gruppa)

Har hørt: "Kjøp Renault/Peugeot - begynn å gå" (hørtes bedre ut når det tales enn ses på med tanke på rimingen [8D] ).

Men er det noen som har hatt Toyota Avensis? Har egentlig aldri hørt noe galt om toyota, og ikke vært borti merket selv. Virker bare som dyrere biler når jeg sammenligner med andre like årsmodeller, motorstr, km osv.

Noe annet med Passat(som forøvrig gjelder andre merker også) er at om du kjøper turbo så er det desto mer som ryker og dyrere verkstedregninger...

Solide, gode biler!

Heldig dere som selv/eller har mann som kan mekke bil.. her er det litt verre på den fronten[:D][8D].
Har sett mye på Volvo, Passat og Ford til nå - og skal kjøpe nyere modell - ca. 2008-2009 modell.

Uff, det er ikke lett men må nok stikke innom forhandlere å prøvekjøre bilene.

Toyota Avensis har hatt mye problemer med motorene på modellene før den nyeste (rundt 2003-2007 eller noe). Ellers skal den nye være bra [:)]

ORIGINAL: cakka

Ho ho, glemte toyota[8D]
Har hatt en corolla og var veldig fornøyd med den.
Lett å skru selv og fikse ting[:D]

Vi jøpte oss ikke toyota rett og slett fordi den blir for snau invendig med to barneseter og to lange voksne[;)]

Opel-skropel var et greit navn, den fortjener det[8D] (renault havner også i den gruppa)

Har hørt: "Kjøp Renault/Peugeot - begynn å gå" (hørtes bedre ut når det tales enn ses på med tanke på rimingen [8D] ).

Men er det noen som har hatt Toyota Avensis? Har egentlig aldri hørt noe galt om toyota, og ikke vært borti merket selv. Virker bare som dyrere biler når jeg sammenligner med andre like årsmodeller, motorstr, km osv.

Har sjekket priser og har merket meg at Avensisen er noe dyrere enn de andre i lign klasse.
Men har ikke sett noen tester på nettet.. har du noen?[:)]

ORIGINAL: Merri24

Vi har passat 2004 modell, og er veldig fornøyd!! Stor og god plass i den, god å kjøre. Vi vurderte Skoda, og hadde nok endt opp med en octavia om det hadde vært litt bedre plass i den. Men det funker ikke med to bakovervendte seter + en lang person i forsetet.. Da stod valget mellom passat og audi a6. Den siste blei litt over vårt budsjett..

Ja, er jo kjekt å få plass i bilen - litt kjedelig å måtte sitte trangt/vondt[:)][:)][8D]

ORIGINAL: *Mari Høne*

Solide, gode biler!

Heldig dere som selv/eller har mann som kan mekke bil.. her er det litt verre på den fronten[:D][8D].
Har sett mye på Volvo, Passat og Ford til nå - og skal kjøpe nyere modell - ca. 2008-2009 modell.

Ja, er kjempe heldig der![:)]

Håper du får hjelpem til å komme frem til riktig valg![:)] Om dere kjenner noen mekanikere/noen som har peil på bil, ville jeg snakket med dem![:)] Bilselger skal jo selge bilene så de sier de riktige ordene...![8D]

Vi har hatt passat siden 2005.
Først hadde vi en 2001 modell, kjempe fornøyd hadde ingen problemer med den.
Nå har vi enn 2007 modell også veldig fornøyd.
Har hatt vw siden jeg fikk lappen og har ikke hatt mye problemer.
Synes heller ikke servicene er noe spesiellt dyre.
Så kjøper du deg en passat blir du garantert fornøyd.[:D]

Solide, gode biler!

Edit; Ikke kjøp noe fransk heller.. Verre hauger og skru på finnes visst ikke...[8D]

Har en Citroen nå, som er døende, og skal aldri mer kjøpe fransk bil!!.. tror jeg .. [:D][:D]

ORIGINAL: søteste

Vi har hatt passat siden 2005.
Først hadde vi en 2001 modell, kjempe fornøyd hadde ingen problemer med den.
Nå har vi enn 2007 modell også veldig fornøyd.
Har hatt vw siden jeg fikk lappen og har ikke hatt mye problemer.
Synes heller ikke servicene er noe spesiellt dyre.
Så kjøper du deg en passat blir du garantert fornøyd.[:D]

Takk for svar! Godt å lese at du er fornøyd med passaten[:)][:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Toyota Avensis har hatt mye problemer med motorene på modellene før den nyeste (rundt 2003-2007 eller noe). Ellers skal den nye være bra [:)]

Aha, vi skal ha to nye biler så blir nok ikke heeelt nye biler på oss med det første.
Regner med at det blir minst en Passat på oss [;)]
Han har vel egentlig gitt beskjed om at det får bli VW eller muligens en audi a4 om det dukker opp et kupp, siden han må fikse det som evt går galt [;)]

vi har passat 06, og jeg elsker den bilen! har kun hatt passat vi, og har ALDRI hatt problemer. men så er det kun fagfolk som har skrudd på bilene våre også da......

Solide, gode biler!

Ja, er kjempe heldig der![:)]

Håper du får hjelpem til å komme frem til riktig valg![:)] Om dere kjenner noen mekanikere/noen som har peil på bil, ville jeg snakket med dem![:)] Bilselger skal jo selge bilene så de sier de riktige ordene...![8D]

Nei, det er sant - må nok ta det sier med en klype salt jah[:D]

Dessverre kjenner ikke vi noen bilmekanikere. Så derfor er det kjekt å få svar her inne!!
Deres råd/tips er GULL verdt!!

Er sliten allerede - så akkurat nå heller jeg mot å kjøpe en spark![8D]

ORIGINAL: cakka

ORIGINAL: Sjakkruta

Aha, vi skal ha to nye biler så blir nok ikke heeelt nye biler på oss med det første.
Regner med at det blir minst en Passat på oss [;)]
Han har vel egentlig gitt beskjed om at det får bli VW eller muligens en audi a4 om det dukker opp et kupp, siden han må fikse det som evt går galt [;)]

A4 er små, ta heller A6, men Passat er best da [:D] Dieselmotorene er helt fantastiske i VW Audi, så det ville jeg i alle fall hatt. Vær obs på automatkassene viss du skal ha det. De er litt svake, spesielt i bilene med mest hester (130 hk+ utgaver) [;)]

Jeg vet at det har vært mye problemer med at koppene i opphenget til demperne foran ruster vekk, og de er sinsykt dyre å få nye.
Ellers er de litt svakere enn andre biler på rust på rammesystemet.
Grei og god bil, men over gjennomsnittlig problemer med elektronikken (fant det siste på google)

Det jeg virkelig kan anbefale er å ta dere en tur på ford.
Vi har kjøpt oss en ny ford mondeo og betaler 2000 kr på lånet i mnd pga nye og meget gunstige lånebetingelser (over 7 år)
Vi legger da av ca 1500 ekstra i mnd som vi pusher inn i lånet mot slutten året.
Den er da nedbetalt på 4[:D]
Knallfornøyde med bilen- ingenting å utsette på den og den kommer veldig godt ut i sikkerhets tester osv.

(nybilforsikringen- toppforsikring kostet faktisk bare 500 kr/mnd)

Takk for tips og råd!!
Har ikke sett så mye på Ford siden den ikke har vært aktuell grunnet rykter vi har hørt om Ford-biler.. men klart.. det har vel de fleste biler tenker jeg rett[:D][8D]

ford moneo stv går utenom ryktene og har de siste årene blitt kåret til et av de beste nybilkjøpene.

Skal du kjøpe den brukt ville jeg ikke kjøpt eldre enn 2005 da det er mye some r endret og forbedret etter den tid.

Har hatt passat selv og hadde mange og dyre reparasjoner.
Har hatt opel og den rusta vekk mellom hendene på meg (bare 3 år gammel)
Hatt nissan note men det er jo ikke stv, men var superfornøyd.
Har kjørt 2 forskjellige fiat og de var det ingen problemer med, men de større bilene der ligger ikek godt på vinterføre.
Chrystler er bare å se bort ifra pga dårlig beinplass bak, elendig på vinterføre og sinsykt dyr på drivstoff.
BMW og audi betaler du masse for merket og de er overmåte dyre uten at du får noe ekstra for det.
Mercedes er tunge panservogner som går og går, men er jo svinedyrt å kjøpe og forsikre.

Er mange pluss og minus med bilmerker, men er det stv du vil ha så hadde jeg sett på mondeo eller skoda.
De ligger best i test i forhold til pris og er biler å stole på.
(er selvfølgelig bra med audi osv også men sååå dyrt)

tusen tusen takk for utfyllende svar og råd/tips!!!

Sitter her og leser høyt for unga og mannen!! Skal virkelig se litt nærmere på Ford Mondeon!
Skodaen har vi sett på og hørt mye positivt om så skal se litt på den også.
Er enig der med Audien - betaler mye for merket og har i tilegg hørt at den er dyr på verkstedet.
Mercedes er helt uaktuell...

Dette er IKKE lett![:D][8D]

Anbefaler å bruke tid ja, men det viktigste er å finne noe som passer lommeboka både mtp forsikring og nedbetaling.

Fordelen med nybil er den 3-5 år lange garantien.
Alt som ikke er selvforskyldt fikses gratis og du vet hva du har gjort med bilen selv (det er ingen andre som har ødelagt den for deg)

Lykek til iallefall.

Ny bil kan være et sabra stress, men følg magefølelsen og bruk tid på å lese litt på nett[;)]

Ja, er mye å sette seg inn i. Har ikke hatt billån og ny bil på maaaange år.
Er sliten så akkurat nå heller jeg mot å kjøpe noe så enkelt som en spark.. [:D][:D]

Ikke kjøp den med det gamle karosseriet iallefall!!!!!!!!! Så gå for 2006 eller nyere.

Back
Topp