Ok... Passat da..

Ja, da skjønner jeg![:D]

Skal få sambo til å skrive et innlegg når han kommer hjem jeg, så får du et bra utfyllende svar tenker jeg![:)] Det er jo alltid noen som ikke er fornøyd med noe uansett[:)]

ORIGINAL: Herbie

Ikke kjøp den med det gamle karosseriet iallefall!!!!!!!!! Så gå for 2006 eller nyere.

Takk for tips!

Uansett merke så vil vi nok gå for 2008-2009 modeller.

ORIGINAL: S t r a t o s !

Har bare en ting å si - skal ALDRI ha noe annet enn passat. Det er en drøm av en bil. Beste jeg noengang har hatt og kjørt. Og jeg har kjørt maaange biler [:)]

Passaten er grei den. Men har kjørt bedre biler da[8D]...

Har hatt 2 nye passater siste 3 år som firmabil, men ville ikke valgt passat selv om jeg skulle kjøpe meg en privatbil...

BMW 5-serie liker jeg[;)]... 3-serien er også helt grei hvis du ikke trenger plass til barnevogn osv

ORIGINAL: Cowgirl86

Ja, da skjønner jeg![:D]

Skal få sambo til å skrive et innlegg når han kommer hjem jeg, så får du et bra utfyllende svar tenker jeg![:)] Det er jo alltid noen som ikke er fornøyd med noe uansett[:)]

Hadde satt utrolig pris på den hjelpen!! [:)][:)]

Skal prøve å finne noen tester på nettet etterhvert.

ORIGINAL: Anna Anka

ORIGINAL: S t r a t o s !

Har bare en ting å si - skal ALDRI ha noe annet enn passat. Det er en drøm av en bil. Beste jeg noengang har hatt og kjørt. Og jeg har kjørt maaange biler [:)]

Passaten er grei den. Men har kjørt bedre biler da[8D]...

Har hatt 2 nye passater siste 3 år som firmabil, men ville ikke valgt passat selv om jeg skulle kjøpe meg en privatbil...

BMW 5-serie liker jeg[;)]... 3-serien er også helt grei hvis du ikke trenger plass til barnevogn osv

Fine biler.. men kanskje litt dyrere enn andre merker.. [:)]

ORIGINAL: Sjakkruta

ORIGINAL: cakka

Toyota Avensis har hatt mye problemer med motorene på modellene før den nyeste (rundt 2003-2007 eller noe). Ellers skal den nye være bra [:)]

Aha, vi skal ha to nye biler så blir nok ikke heeelt nye biler på oss med det første.
Regner med at det blir minst en Passat på oss [;)]
Han har vel egentlig gitt beskjed om at det får bli VW eller muligens en audi a4 om det dukker opp et kupp, siden han må fikse det som evt går galt [;)]

A4 er små, ta heller A6, men Passat er best da [:D] Dieselmotorene er helt fantastiske i VW Audi, så det ville jeg i alle fall hatt. Vær obs på automatkassene viss du skal ha det. De er litt svake, spesielt i bilene med mest hester (130 hk utgaven) [;)]

Har hørt at A6 har mange barnesykdommer, men hva de er aner jeg ikke.
Det blir en 1.9tdi 130hk, alt annet var uaktuelt, da fikk jeg ha den for meg selv. Kommer nok til å kjøpe man gir, for liker best å kunne gire som det trengs når jeg skal frem på glatta, i bakker, forbikjøring osv. Har ikke kjørt automatgir før, så aner ikke om man kan gjøre det egentlig, men trives veldig godt med å gire selv så ser ingen grunn til å forandre på det.. virker jo fryktelig kjedelig også å bare bevege en fot i ny å ne mens man kjører. Lurer fælt på hvor mange ganger jeg hadde "clutchet" med bremsa..??[:D]

Nå kom sambo, spurte han om han skulle kjøpt bil i 2008/2009mod hva ville du kjøpt?

Passat, uten tvil, billig og bra![:D]

Kort og enkelt svar.. hehe..

ORIGINAL: Caya

ORIGINAL: Buffeluremamma

ORIGINAL: *Mari Høne*

Jeg vet at det har vært mye problemer med at koppene i opphenget til demperne foran ruster vekk, og de er sinsykt dyre å få nye.
Ellers er de litt svakere enn andre biler på rust på rammesystemet.
Grei og god bil, men over gjennomsnittlig problemer med elektronikken (fant det siste på google)

Det jeg virkelig kan anbefale er å ta dere en tur på ford.
Vi har kjøpt oss en ny ford mondeo og betaler 2000 kr på lånet i mnd pga nye og meget gunstige lånebetingelser (over 7 år)
Vi legger da av ca 1500 ekstra i mnd som vi pusher inn i lånet mot slutten året.
Den er da nedbetalt på 4[:D]
Knallfornøyde med bilen- ingenting å utsette på den og den kommer veldig godt ut i sikkerhets tester osv.

(nybilforsikringen- toppforsikring kostet faktisk bare 500 kr/mnd)

Takk for tips og råd!!
Har ikke sett så mye på Ford siden den ikke har vært aktuell grunnet rykter vi har hørt om Ford-biler.. men klart.. det har vel de fleste biler tenker jeg rett[:D][8D]

ford moneo stv går utenom ryktene og har de siste årene blitt kåret til et av de beste nybilkjøpene.

Skal du kjøpe den brukt ville jeg ikke kjøpt eldre enn 2005 da det er mye some r endret og forbedret etter den tid.

Har hatt passat selv og hadde mange og dyre reparasjoner.
Har hatt opel og den rusta vekk mellom hendene på meg (bare 3 år gammel)
Hatt nissan note men det er jo ikke stv, men var superfornøyd.
Har kjørt 2 forskjellige fiat og de var det ingen problemer med, men de større bilene der ligger ikek godt på vinterføre.
Chrystler er bare å se bort ifra pga dårlig beinplass bak, elendig på vinterføre og sinsykt dyr på drivstoff.
BMW og audi betaler du masse for merket og de er overmåte dyre uten at du får noe ekstra for det.
Mercedes er tunge panservogner som går og går, men er jo svinedyrt å kjøpe og forsikre.

Er mange pluss og minus med bilmerker, men er det stv du vil ha så hadde jeg sett på mondeo eller skoda.
De ligger best i test i forhold til pris og er biler å stole på.
(er selvfølgelig bra med audi osv også men sååå dyrt)

På den lista di kan man legge til at Toyota bare går og går..... Vi hadde en hiace, den var GOD den.
Skitet kun slitedeler på de 3-4årene vi hadde den. Og det var en 95-modell[;)]

Opel = Skropel[:-][8D]

Ho ho, glemte toyota[8D]
Har hatt en corolla og var veldig fornøyd med den.
Lett å skru selv og fikse ting[:D]

Vi jøpte oss ikke toyota rett og slett fordi den blir for snau invendig med to barneseter og to lange voksne[;)]

Opel-skropel var et greit navn, den fortjener det[8D] (renault havner også i den gruppa)

Vi hadde hiace med 3 barn og 2 lange voksne i. Men det er jo en helt annen type bil.
Et hav av plass i den og[:D][:D][:D]

Passat er jo rimelig lik A6[8D] Er vel mest prisen som skiller de to.
Høres ut som du hadde kommet godt overens med min samboer[:D] Jeg kan ikke en dritt om bil, kun det han har lært meg[8D]

Hasha, sambo er redd for at jeg skal stikke av med alle mannfolk som liker bil, iom at jeg interesserer meg for det.
Kjører offroad og skrur selv så er nok ingen a4 dame[8D]

ORIGINAL: Cowgirl86

Nå kom sambo, spurte han om han skulle kjøpt bil i 2008/2009mod hva ville du kjøpt?

Passat, uten tvil, billig og bra![:D]

Kort og enkelt svar.. hehe..

Åh.. takk for svar!![:)]

Turbodiesel eller bensin.. ?[:D]

orker ikke lese alle innlegg..

Jeg kan i alle fall anbefale Mitsubishi Outlander 2.0l bensin med automatgir. Deilig å kjøre, god plass til barneseter, og jeg kunne sette vogna inn i bagasjerommet uten å slå den sammen, måtte bare ta ned håndtaket litt.

Hasha, sambo er redd for at jeg skal stikke av med alle mannfolk som liker bil, iom at jeg interesserer meg for det.
Kjører offroad og skrur selv så er nok ingen a4 dame[8D]

Tøft[:D]
Det kalles felles interesser, betyr ikke at man skal gifte seg med hverandre for det[:D][;)]

hoho, prøv å fortelle han det[8D]
Han blir ikke med på billøp osv lengre fordi han ikke gidder å stå å høre på meg snakke og ikke skjønner noe selv. hoho
Lurer på å gi han et bilkurs eller noe i bursdagsgave. hahaha
*strø salt i sårene*

ORIGINAL: Luthien05

orker ikke lese alle innlegg..

Jeg kan i alle fall anbefale Mitsubishi Outlander 2.0l bensin med automatgir. Deilig å kjøre, god plass til barneseter, og jeg kunne sette vogna inn i bagasjerommet uten å slå den sammen, måtte bare ta ned håndtaket litt.

Litt dyrere enn jeg kunne tenkt meg men fine biler er de!![:)]

Toyota Avensis har hatt mye problemer med motorene på modellene før den nyeste (rundt 2003-2007 eller noe). Ellers skal den nye være bra [:)]

Aha, vi skal ha to nye biler så blir nok ikke heeelt nye biler på oss med det første.
Han har vel egentlig gitt beskjed om at det får bli VW eller muligens en audi a4 om det dukker opp et kupp, siden han må fikse det som evt går galt [;)]

A4 er små, ta heller A6, men Passat er best da [:D] Dieselmotorene er helt fantastiske i VW Audi, så det ville jeg i alle fall hatt. Vær obs på automatkassene viss du skal ha det. De er litt svake, spesielt i bilene med mest hester (130 hk utgaven) [;)]

Har hørt at A6 har mange barnesykdommer, men hva de er aner jeg ikke.
Det blir en 1.9tdi 130hk, alt annet var uaktuelt, da fikk jeg ha den for meg selv. Kommer nok til å kjøpe man gir, for liker best å kunne gire som det trengs når jeg skal frem på glatta, i bakker, forbikjøring osv. Har ikke kjørt automatgir før, så aner ikke om man kan gjøre det egentlig, men trives veldig godt med å gire selv så ser ingen grunn til å forandre på det.. virker jo fryktelig kjedelig også å bare bevege en fot i ny å ne mens man kjører. Lurer fælt på hvor mange ganger jeg hadde "clutchet" med bremsa..??[:D]

2,5TDI motorene er svææært beryktet. Ellers er A4 og A6 omtrent samme bilen. Kan være lurt å holde seg unna de litt eldre modellene bare.

Ja gå for manuell når du skal ha så pass med motor [:)] Ta feil av clutch på manuell og bremse på automat er fort gjort ja hehe [8D]

A4 er små, ta heller A6, men Passat er best da [:D] Dieselmotorene er helt fantastiske i VW Audi, så det ville jeg i alle fall hatt. Vær obs på automatkassene viss du skal ha det. De er litt svake, spesielt i bilene med mest hester (130 hk+ utgaver) [;)]

A4 er veldig små ja!!!!
Ikke noe bagasjeplass. Og jeg på mine 1,70 gav null beinplass til barna baki[:-]

Hva er forøvrig galt med automatkassene i de "sterke" bilene[:-] Hørtes dyrt ut[X(]

De tåler ikke den sterke motoren for å si det sånn. De er ikke sterke nok. Før eller siden må nesten alle automatkassene på de bilene overhales (i alle fall på modellen opp til 2005, usikker på om de har forsterket kassene etter det). Og ja, det er dyrt [&:]

A4 er små, ta heller A6, men Passat er best da [:D] Dieselmotorene er helt fantastiske i VW Audi, så det ville jeg i alle fall hatt. Vær obs på automatkassene viss du skal ha det. De er litt svake, spesielt i bilene med mest hester (130 hk+ utgaver) [;)]

A4 er veldig små ja!!!!
Ikke noe bagasjeplass. Og jeg på mine 1,70 gav null beinplass til barna baki[:-]

Hva er forøvrig galt med automatkassene i de "sterke" bilene[:-] Hørtes dyrt ut[X(]

Da er det en veldig upraktisk bil for oss siden vi håper på en barnevogn i bagasjen, og så er jeg 1,73. Takk for tips!
Er mer avansert å fikse/bytte..?? *Ser svaret kom over*

Vi har passat mod. 130 hk. 1,9 tdi.
Vet ikke hva den heter, men er en sportspakke på den og setene er i alcantara(?) skinn.
BESTE BILEN EVER!

Hadde ikke villet hatt mindre motor enn det forresten[:)] En drøm å kjøre!!

Back
Topp