OK, jeg reagerer SJELDENT!!!

Rainbow Dash

Glad i forumet
Men denne tar kaka!
Ei på facen som har en liten unge som hun mater med diverse..
Ei skriver at det var tidlig, hvorpå hun svarer dette her:

Ja, men hvorfor ikke, når hun vil ha det og det går bra med magen er det bare gøy. Hun var faktisk bare 9 uker første gang hun prøvde banan ;)

9!!!!!!!!!! UKER FOR HELVETE???
er det NORMAL??? å attpåtil være stolt av det..

ungen hun har er ca 4 mndr.. Nå mater hun den med morsmelk og diverse frukter...

Er det bare meg? Det er vel seriøst ikke helt normalt...

Jeg hadde ikke gjort det, det er alt for tidlig. 

ja, er det ikke det? uff, får vondt i meg.. Ungen min er 3 år og har aldri hatt mcd.. Følre meeg fantastisk i forhold til henne som mater en 9 uker gammel baby med banan..

tja.. Å gi smaksprøver når de er 9 uker er vel litt vel drøyt..
Men smaksprøver og sånt er jo greit når de er 4mnd.. Mange barn som spiser grøt og sånt fast da, mange matprod. til baby er jo fra 4 mnd alder...

Greit nok at ungen ikke sliter med magen nå, men det kan få langtidskonsekvenser for tarmene, de er ikke ferdig utviklet enda når barnet er 9 uker.
MEN de sier ungene kan begynne å smake når de er 3 mnder, SMAKE altså.

ORIGINAL: Rainbow Dash

ungen hun har er ca 4 mndr.. Nå mater hun den med morsmelk og diverse frukter...

Er det bare meg? Det er vel seriøst ikke helt normalt...
den anbefales å kun gi morsmelk de seks første månedene. Men du kan begynne med smaksprøver fra 4 mnd. most frukt eller grønnsaker f.eks. ja.

men 9ukers gamle babyer ville jeg ikke gitt noe annet enn morsmelk (og tran). dør sikkert ikke av å ta tunga bortpå en banan - men ville ikke gitt.

Leste et sted (har desverre ikke linken) at de anbefaler å gi barna smaksprøver fra de er 4 mnd.

Men 9 uker var litt vel tidlig eller... [&:]

ORIGINAL: Destiny85

Greit nok at ungen ikke sliter med magen nå, men det kan få langtidskonsekvenser for tarmene, de er ikke ferdig utviklet enda når barnet er 9 uker.
MEN de sier ungene kan begynne å smake når de er 3 mnder, SMAKE altså.

ORIGINAL: Ulve~Mamma

Men smaksprøver og sånt er jo greit når de er 4mnd.. Mange barn som spiser grøt og sånt fast da, mange matprod. til baby er jo fra 4 mnd alder...

Ganske så normalt fra 4 mnd alder ja, og gi smaksprøver og grøt...

huff, stakkars babymage... og jeg hadde dårlig samvittighet for å gi gutten min medisiner pga det var basert på solbærsirup... han var vel 2 dager første gang han fikk den

mine har begynt me grøt å middagsglass + litt smaksprøver av div når di va 4 mnd [:D]
men 9 uker va litt tidlig.

ORIGINAL: *MaCa*

Ganske så normalt fra 4 mnd alder ja, og gi smaksprøver og grøt...

Back
Topp