Ok, har vært utro. ANGRER. MÅ jeg si det til mannen?

Hvis dette var en engangsgreie som ALDRI kommer til å skje igjen med noen og du elsker mannen din og vil være sammen med han alltid så synes jeg faktisk ikke du skal si noe. Ja, du vil kanskje føle deg bedre ved å si det, men stakkars mannen din. Personlig hadde jeg ikke ville vite det om det aldri kom til å gjenta seg... Jeg hadde gått ifra sambo om han hadde gjort noe sånt, hadde ikke klart å være i det forholdet vel vitende om at han var utro...Forøvrig synes jeg det er tvilsomt at du hadde kontakt med eksen din før dette skjedde... Men det er en annen historie...

Hadde mannen min vært utro, å det aldri ville skjedd igjen, ville jeg ikke vist noe om det. Elsker han så utrolig høyt at jeg hadde sikkert tilgitt han, så da er det bedre å ikke vite noe tenker jeg. Har ikke vondt av det man ikke vet.

Ett forhold bygges på tillit.. skjuler du dette for han så kan jo ikke han stole på deg... og hva om han hadde skjult noe slikt for deg??
Jeg hadde sagt det og fortalt hvordan jeg følte meg

Synes det er vanskelig å svare på enten eller.

- brukte dere kondom? (Husk å test deg uansett)

- Vet du om mannen din ville tilgitt deg?
Hvis du vet at han ville tilgitt deg, at dere feks har snakket om det, og at du aldri kommer til å å være utro igjen, synes jeg du skal la vær å si noe. Da overfører du bare masse usikkerhet over til han. Er bedre at du lever med dårlig samvittighet enn alle følelsene han må leve med.

Om du er usikker bør du fortelle, slik at han kan ta et valg, og dere ikke er sammen på falske premisser.

Ville dere seriøst ikke visst om at kjæresten deres hadde gjort noe så råttent mot dere?

Jeg ville aldri ha tilgitt om noen hadde være utro mot meg, så ja. Jeg ville ha ønsket å få vite.

Men om hun vet at han kommer til å tilgi henne, så legger hun etter min mening hele sin dårlige samvittighet over på han ved å fortelle. Da er det bedre for han å slippe å vite det.

Akkurat denne saken er også litt "spesiell" med tanke på at det var Xen og at de hadde kontakt før sexen. Det blir litt sånn planlagt utroskap i mine øyne og er værre.

Er et ordtak som sier "Det 1 vet, vet ingen. Det 2 vet, vet alle" En dag kommer sannheten frem på en eller annen måte. Er det da bedre at du forteller han det selv nå før det kommer for en dag fra noen andre, eller vil du heller ta "støyten" når det en gang kommer frem. Da har du plutselig ikke bare vert utro, men løyet om det og skjult det for mannen din i tillegg. Det der er IKKE enkelt i det hele tatt, derfor er det enkleste å holde bena samlet når man er med andre enn mannen/dama si!!

Litt enig med flere andre her - ikke alltid man har godt av å vite. Men det handler mye om det her virkelig var en engangsopplevelse eller om det er fare for at du fikk mersmak ?

Går ikke ann å være etterpåklok i sånnre sammenheng, har det skjedd så har det skjedd...
Og ja, det synes jeg at du burde!
Mener ikke å være for krass, men en fortjener noe bedre enn de som ikke klarer å være trofast ol!
Hadde man virkelig elsket partneren sin så hadde man vell aldri gjort det til å begynne med?? :)

Jeg syns det er et skummelt høyt antall som hadde valgt å holde dette skjult. Jeg hadde blitt mer såret av å bli så totalt ført bak lyset enn av selve utroskapen.

Går ikke ann å være etterpåklok i sånnre sammenheng, har det skjedd så har det skjedd...
Og ja, det synes jeg at du burde!
Mener ikke å være for krass, men en fortjener noe bedre enn de som ikke klarer å være trofast ol!
Hadde man virkelig elsket partneren sin så hadde man vell aldri gjort det til å begynne med?? :)

Jeg er så enig,nesten som jeg skulle sagt det selv..Jeg synes du skulle vært dame nok til og stå for det du har gjort..

Når han har blitt ført så til de grader bak lyset som det her, så burde du si det. Kontakt med en eks for så å ha sex er ufattelig skittent gjort. Jeg ville ha visst det, selv om det hadde knust meg. For å gå rundt og ikke ane noenting, og så kanskje få denne midt i fleisen etter en stund må være helt forferdelig. Ser det er mange her som kommer trekkende med "Det man ikke vet har man ikke vondt av". Jeg heller derimot mer med "Ærlighet varer lengst" og "Alt er en overgang, sa reven da han ble flådd".

Jeg synes det er opp til han om dere skal fortsette dette forholdet.

Om du er utro mot mannen din så er det som regel en grunn som ligger i tybden i deg som kan forklare hvorfor. Jeg kan si som så att jeg har vært utro, men på en annen måte ikke. når jeg har handlet på den måten jeg gjorde av å ha sex med en annen mann, så har det vært på grunnlaget av att jeg har jobbet mye med å bli sett av min mann, han overser meg. han elsker ikke med meg ofte, max 1 gang perr uke. å jeg ikke føler meg tatt seriøst.
jeg har av erfaring fortalt i tidligere forhold om noe av det samme har hendt å har fortalt dette til min partner, det har endt med samlivsbrudd å tilliten har vært helt brutt.

konklusjon prat med din mann om du føler han ikke er der som ha burde være. og hender det utroskap flere ganger fra din side, så vurder å gå fr han! men forteller du hendelsen til han så kan han bli så knekt som mange ikke kan forstå.

det er ikke alltid sannheten trenger og komme frem om det kan være en skade for andre!

Dette er noe du bør fortelle om. Dette er et stygt tillittsbrudd, og særlig når det er med en ex. Jeg kunne aldri stolt på gubben igjen om han hadde hatt seg med en ex, for hun vil jo alltid være der. Dette ser ikke jeg på som et tilfeldig utroskap eller et one night stand, du hadde kontakt med din ex i forkant, og allerede her burde det kommet en varsellampe om at dette var galt. Mulig det er en grunn til at du var utro, men det er stygt for det. Jeg ville visst, og hvem vet kan jo hende han får vite det gjennom andre, og det er mer sårende og ødeleggende enn at du forteller det. Vet nå ikke om jeg hadde tilgitt utroskap med en ex, i tillegg til at du hadde kontakt med han i forkant. Et one night stand for meg er en tilfeldig du møter i fylla, ikke en ex.

Kjærlighet har ti bokstaver, ni av de er ærlighet.

Om du er utro mot mannen din så er det som regel en grunn som ligger i tybden i deg som kan forklare hvorfor. Jeg kan si som så att jeg har vært utro, men på en annen måte ikke. når jeg har handlet på den måten jeg gjorde av å ha sex med en annen mann, så har det vært på grunnlaget av att jeg har jobbet mye med å bli sett av min mann, han overser meg. han elsker ikke med meg ofte, max 1 gang perr uke. å jeg ikke føler meg tatt seriøst.
jeg har av erfaring fortalt i tidligere forhold om noe av det samme har hendt å har fortalt dette til min partner, det har endt med samlivsbrudd å tilliten har vært helt brutt.

konklusjon prat med din mann om du føler han ikke er der som ha burde være. og hender det utroskap flere ganger fra din side, så vurder å gå fr han! men forteller du hendelsen til han så kan han bli så knekt som mange ikke kan forstå.

det er ikke alltid sannheten trenger og komme frem om det kan være en skade for andre!
Dette er en skummel tankegang. "Du ser meg ikke, så jeg er utro", er det sånn man skal tenke? Skal det da aksepteres? Selvfølgelig blir mannen knekt, han har blitt utsatt for det største bruddet på tillit som eksisterer, og han skal få "skylden" for? Om man føler seg for lite sett eller at man får for lite oppmerksomhet så snakker en med partneren sin. En er ikke utro. Og utroskap får ikke partneren til å se deg mer, spesielt om han ikke blir fortalt det.

Sannheten vil komme fram til slutt. Du kan velge å "begrense" skadene NÅ, eller ødelegge livet hans totalt senere.

Vanskelig det der..om du virkelig angrer og det kun var en gang og aldri vil skje igjen så hold kjeft tenker jeg, det er han som vil lide for dette!

Om mannen min har vært utro en gang uten at jeg vet det ja da vet jeg det ikke og det vil aldri såre meg..hadde han hatt et forhold på si ville det vært noe helt annet..Vet ikke jeg altså..vanskelig!

Signerer denne.

Klart du må si det?

Back
Topp