Ojojojoj!

mamma81*

Flørter med forumet
Akkurat fått positiv test! Og må si jeg er litt sjokkert, selv om jeg slutta med minipillen i juli.[:)] Trodde ikke vi skulle få det til sååå fort denne gangen også![:D]

Helt skjelven nå....

Litt forhistorie: vi fikk vårt første barn i februar i år. Ei lita jente med downs syndrom, noe vi IKKE hadde forventet. I tillegg har hun alvorlig hjerte- og lungefeil. Dette er så komplisert at det ikke kan opereres (fikk vi vite da hun var 4 mnd), så de tror ikke hun blir så mye mer enn året[:(]

Så nå, hvis spiren virkelig sitter, skal den sjekkes for alle mulige feil! Går ikke gjennom dette en gang til nei.

Puh skjelven nå ja, men glad![:D]

Gratulerer så mye med spiren!!
Veldig trist å lese om jenta deres. Jeg har selv fått et sykt barn som døde tidligere i år, så hvis du trenger noen å snakke med så er jeg her! Det er så mye man man tenker og føler som andre aldri helt kan skjønne hvis de ikke har opplevd det selv.

Huff ufattelig trist å hør om jenta dåkkers da, må vær grusomt å ikke vit kordan d går me hu i fremtida[:(] Krysse alt for at både hu å spiren klore sæ fast i livet[:)] mirakler har skjedd før[:)]

Å såklart velkommen hit[:D]

Det var leit å høre Moniqas! Som du sier, det er det nok bare de som har opplevd som kan forstå. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for jenta mi nå. At jeg liksom skal "erstatte" henne... for hun er jo i rimelig god form nå.

Men...jeg er også superglad! Hadde sett for meg at vi skulle slite med å få det til denne gangen siden det har vært så mye stress, og siden det ble ks sist.

Får du skikkelig oppfølging nå? Får jeg spørre hva barnet ditt døde av?

Håper det går bra for oss begge denne gangen!

ORIGINAL: *MillaMedSpire*

Huff ufattelig trist å hør om jenta dåkkers da, må vær grusomt å ikke vit kordan d går me hu i fremtida[:(] Krysse alt for at både hu å spiren klore sæ fast i livet[:)] mirakler har skjedd før[:)]

Signerer.

ORIGINAL: *MillaMedSpire*

signerer denne

Gratulerer så mye med spiren, og en stor klem til dere.

Nyt hver dag dere har, for uansett er livet en gave, og evige minner for dere!

ORIGINAL: mamma81*

Det var leit å høre Moniqas! Som du sier, det er det nok bare de som har opplevd som kan forstå. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for jenta mi nå. At jeg liksom skal "erstatte" henne... for hun er jo i rimelig god form nå.

Men...jeg er også superglad! Hadde sett for meg at vi skulle slite med å få det til denne gangen siden det har vært så mye stress, og siden det ble ks sist.

Jenta di kan aldri erstattes, og det tror jeg andre også skjønner. Vi har også tenkt mye på det at kanskje folk syns at vi blir gravide for tidlig. Men det er bare vi som kan vite når det er riktig, og hvis man skal vente på at det passer så vil det aldri passe. For der vil alltid være en sorg og et savn. Nyt hver dag med jenta di, og gi henne all den kjærlighet dere har. Vi skjønte da han var 12 dager gammel at vi kom til å miste han, og vi bestemte oss for å ta én dag om gangen, og gjøre alt ut av den dagen, slik at vi ikke skulle angre på at vi utsatte noe. Og det er mye som kan skje som legene ikke kan forklare. Gutten vår ble mye bedre i en periode og ingen kunne forklare hvorfor. Vi er overbevist om at han bestemte seg for å bli her litt lenger slik at vi fikk bli kjent med han.

Markus hadde et veldig sjeldent epileptisk syndrom, som er uhelbredelig, og umulig å finne ut av før barnet fødes. Vi var til genetisk samtale på Haukeland i forrige uke, og de sier at det er mindre enn 1% sjanse at det vil skje igjen - og det er fordi de ikke har lov til å si at det er 0% sjanse. Vi blir fulgt opp på sykehuset denne gangen, men det er mer for at vi skal føle oss trygge enn for at de tror at det skal skje igjen. Vi bekymrer oss selvfølgelig for alt annet som kan skje, som er mye mer vanlig. Jeg skal til første kontroll på torsdag og er veldig spent. Håper jeg får ul og se et bankende hjerte.

Ta gjerne kontakt på PM hvis du trenger noen å snakke med. Og ellers er mai jentene gode til å trøste hverandre :)

Så ufattelig trist å ikke vite hvor lang tid dere får beholde datteren deres mamma81. Får helt vondt av å tenke på hvor vanskelig det må være. Jeg har også gått gravid med et sykt barn, men fikk aldri møte han i livet dessverre. Syns du er modig som tør tenke på søsken til datteren deres allerede. Alltid viktig å gjøre det som føles rett for dere. Forstår godt du vil ta alle mulige prøver denne gangen. Krysser fingrene for at alt er som det skal, og at du får et flott svangerskap. Gratulerer så mye, og velkommen hit. [;)]

Gratulerer så mye med svangerskapet[:)]

fikk dere anbefalt å få barn såpass tidlig etter dattera di? Vet at legene ofte anbefaler det pga at den syke babyen ikke skal bli helt altoppslukende og at man lettere skal bli ferdig med sorgprosessen. Har ei venninne som fikk en sønn tidligere i år som er alvorlig syk og vi vet rett og slett ikke om han overlever ennå.
Og hun fortalte at leger ofte anbefaler å få en ny unge ganske raskt.

ORIGINAL: janpanmarsipan

Gratulerer så mye med svangerskapet[:)]

fikk dere anbefalt å få barn såpass tidlig etter dattera di? Vet at legene ofte anbefaler det pga at den syke babyen ikke skal bli helt altoppslukende og at man lettere skal bli ferdig med sorgprosessen. Har ei venninne som fikk en sønn tidligere i år som er alvorlig syk og vi vet rett og slett ikke om han overlever ennå.
Og hun fortalte at leger ofte anbefaler å få en ny unge ganske raskt.

Nei ingen som har anbefalt det, men heller ikke frarådd. Men måtte vente iallefall ett halvår siden lillemor ble tatt med ks (pga dårlig hjertelyd).

Takk for velkomsten alle sammen!

Vi har heller ikke fått noen direkte råd. Tror legene er forsiktige med å mene noe om det. Men vi har lest veldig mye litteratur om det å miste et barn og sorgprosessen, og det sies at det ofte går bedre med de som får barn tidlig. Uten at de vet hvorfor. Jeg tror det viktigste er å kjenne etter når det er rett for en selv. Samboeren min var klar for å prøve igjen med en gang, mens jeg først ikke turte før vi hadde vært til genetisk samtale. Men etter et par uke så kjente jeg at jeg ikke ville vente. Sjansen for at det skal skje igjen er så liten, og vi vil uansett ikke kunne vite om det neste barnet er syk. 
Men, vi har bestemt oss for å ta duo test (nakkefoldscan + blodprøve) og evt fostervannsprøve dersom vi ikke føler oss sikre på duo testen. Det føles veldig viktig for oss å få et friskt barn denne gangen så vi vil ta alle tilgjengelige tester for å føle oss trygge. 

Gratulerer så mye og velkommen hit.
Trist historie du har, satser på alt går bra denne gangen!!

ORIGINAL: ninni 1

Så ufattelig trist å ikke vite hvor lang tid dere får beholde datteren deres mamma81. Får helt vondt av å tenke på hvor vanskelig det må være. Jeg har også gått gravid med et sykt barn, men fikk aldri møte han i livet dessverre. Syns du er modig som tør tenke på søsken til datteren deres allerede. Alltid viktig å gjøre det som føles rett for dere. Forstår godt du vil ta alle mulige prøver denne gangen. Krysser fingrene for at alt er som det skal, og at du får et flott svangerskap. Gratulerer så mye, og velkommen hit. [;)]

Signerer denne

ORIGINAL: solisolden

Gratulerer så mye og velkommen hit. [:)]
Trist historie du har, satser på alt går bra denne gangen!!

Gratulerer så mye med spiren.

Utrolig trist å lese om prinsessa deres, ord blir fattige.

Gratulerer med spiren[:)]
Så trist å høre om din datter. Må være rart å vite hva som skal skje[&o]

Å gratulerer så mye med lille spiren[:)]
Men huff sitter å griner nå (litt hormonell også) for jeg kan ikke forestille meg noe værre enn det dere har gått igjennom, å miste sitt barn eller få vite at det er alvorlig sykt. Det er klart livet går videre men huffamei.. Ønsker dere alt godt fremover og håper vi alle blir her med spirene våre og at alle blir født friske og raske[:)]

Gratulerer så mye mamma81! Tenker på dere begge to, og så håper jeg det går bra
Lykke til!
HOld oss oppdatert, det er spennende å følge med!

Gratulerer så mye med spiren, håper alt går deres vei[:)]
Jeg blir så trist av å lese sånne historier(både mamma81* og moniqas sin), livet er blodig urettferdig noen ganger[:(] Det er nok som dere sier at man ikke kan vite hvordan det føles å stå i en sånn situasjon hvis man ikke har opplevd det selv.
Sender dere begge en stooor klem[:)]

Back
Topp