Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh herregud, mener du at det ikke blir bedre når minstemann blir litt eldre?? Ojoj....Hehe, jeg kjenner meg sååå igjen i innlegget ditt, bare bytt ut hunden med en 7 åring, har en på 2 1/2 og en på 9mnder, og ALT er kaos, HELE tiden!
Det finnes gode dager da, innimellomÅh herregud, mener du at det ikke blir bedre når minstemann blir litt eldre?? Ojoj....![]()
Kjenner meg veldig igjen. Har en på 8 mnd, en på snart 3 år, 2 hunder, en mann som er borte annen hver uke, og en rygg og hjertesyk far som bor her.Mannen begynte på jobb igjen i dag, nå er ferien offisielt over. Det er planleggingsdag i barnehagen. Jeg stod opp med storesøster på snart to og et halvt og fikk henne plassert i sofaen med teletubbies på ipaden idet mini på ni uker våknet. Så tok det helt av. Lillebror begynte å gråte hysterisk, og det var tydelig at noe gjorde vondt. Storesøster ble lei seg for at lillebror gråt, så det utviklet seg til et hylekor ganske raskt. Jeg bysset på lillebror og trøstet storesøster, og da begynte hunden å bjeffe og mase, hun måtte tydelig ut. Som bestilt hylte kattene etter frokost også. Jeg stapper i storesøster en banan, noen kjeks og en smoothie, og tenker at hun må få en brødskive mår lillebror har roet seg litt.
Lillebror hadde time til seksukerskontroll hos lege, tre uker for sent pga sommerferien, men jeg fikk ikke gjort hverken meg selv, han eller lillesøster klare fordi han gråt så forferdelig, stakkar. På en eller annen måte fikk jeg på oss alle klær, og idet jeg skulle få oss inn i bilen kom elektrikeren som jeg ventet senere på dagen. Jeg fikk sånn halvveis forklart hva vi trengte han til, og så måtte jeg reise, men jeg ble enda mer forsinket da hunden kom seg ut og nektet å komme på kommando. Elektrikeren og jeg jaget rundt etter henne i fem minutter (føltes som femti) med mini på armen og toåringen på slep. Vi fikk til slutt tak i hunden da hun hoppet inn i bilen til elektrikeren.
Jeg fikk kjørt storesøster til faren min så han kunne passe henne mens jeg tok minien til legen. Han hadde egentlig ikke tid til å passe, så jeg lovte vi skulle skynde oss tilbake. Vi var utrolig nok på venterommet tidsnok til timen, og satte oss for å vente. Minien hadde endelig sovnet, og hva det nå var som hadde gjort vondt hadde nok gått over. Vi ventet og ventet på legen, og jeg ble stresset, men er vant til forsinkelser, så jeg prøvde å være tålmodig. Jeg prøvde å ringe faren min for å spørre om han kunne gi storesøster litt mat, men han svarte ikke på telefonen. Etter nesten en time gikk jeg til disken for å spørre om det kom til å ta veldig mye lengre tid, og de sier forskrekket at den legen jeg venter på ikke er der den dagen. De har ikke timen min registrert fordi jeg har fått den igjennom helsestasjonen og oppfordrer meg til å ringe helsesøster for å få ny time.
Vel vitende om at storesøster ikke fikk ordentlig frokost og at det snart er lunsjtid, raser jeg innom butikken og kjøper varme fiskekaker og rundstykker, og skynder meg opp til faren min som tripper av utålmodighet. Siden han nå er sent ute til sine avtaler, så setter jeg storesøster i bilstolen og gir henne fiskekaker og rundstykke i hånden så hun kan spise i bilen (stor tabbe) og kjører hjemover.
Vel hjemme er bilstolen til storesøster full av most fiskekake, og lillebror gråter og vil ha mat. Inn døra med oss alle, vaske det verste av storesøster og smøre en brødskive med venstre hånd mens lillebror knitrer utålmodig på høyre arm, amme ved kjøkkenbordet, nye bleier på begge, og opp for å legge storesøster til en lur, en halvtime seinere enn vanlig. Hun vil ikke sove, og lillebror gråter igjen. Ett stk stressa mamma gir opp, ammer på gulvet foran storesøsters seng, og storesøster legger seg ned, men synger av full hals.
Storesøster sovnet til slutt. Lillebror halvsover i sofaen ved siden av meg, ham er urolig og har nok litt vondt i magen. Jeg skulle ha vekket storesøster for en halvtime siden, men prøver å få i meg litt mat for første gang i dag nå når jeg endelig har klart å få hendene fri.
Det blir nok ingen fancy middag i dag, gitt. Ikke vet jeg hva elektrikeren har fått gjort, og ikke har jeg fått handlet. Hunden må få ordentlig tur når mannen kommer hjem, det gidder jeg ikke å prøve på engang. Og legetimen er neste mandag, det var jeg som tok feil av dagen. Jeg er sliten, jeg. Men det er da mange andre som har to barn, hvordan i all verden gjør dere det???
Etterhvert er ca når yngste er rundt 2 årGleder meg til "etterhvert". Når er det?Neida, jeg vet jo at det kommer til å gå seg til, og ikke alle dager er som mandagen, heldigvis. Men usjameg!
![]()
Godt å høre!Det finnes gode dager da, innimellom![]()
Åh, stakkars deg!! Håper du får sove godt i natt! Sender deg en klem, jeg!Kjenner meg veldig igjen. Har en på 8 mnd, en på snart 3 år, 2 hunder, en mann som er borte annen hver uke, og en rygg og hjertesyk far som bor her.
I natt hadde minsten vondt. Og skrek fra kl 00.30-05.00. Dette førte til at eldste var våken fra kl 01.00-04.00.
Og mannen var på jobb. Et stykk sliten mamma i dag!
Hoi... Ja, jeg får bare gjøre som alle andre; så godt jeg kan. Jammen bra de er søte, sier jeg bare! Haha...Etterhvert er ca når yngste er rundt 2 årda forstår de så mye mer og kan gå selv osv. Jeg har 1,5 år mellom mine 2 eldste og det gikk nå på et vis det også
nå er de 6 og 7,5 år. Ting blir mye lettere når yngste får rutiner. Senk forventningene og avlys ting om du ser du ikke greier det. Klem til deg!
Unskyld nen dettte var morsom lesning hehehe. Ikke for deg i dag så klart. Men kjenner meg igjen.noen dager er helt håpløseMannen begynte på jobb igjen i dag, nå er ferien offisielt over. Det er planleggingsdag i barnehagen. Jeg stod opp med storesøster på snart to og et halvt og fikk henne plassert i sofaen med teletubbies på ipaden idet mini på ni uker våknet. Så tok det helt av. Lillebror begynte å gråte hysterisk, og det var tydelig at noe gjorde vondt. Storesøster ble lei seg for at lillebror gråt, så det utviklet seg til et hylekor ganske raskt. Jeg bysset på lillebror og trøstet storesøster, og da begynte hunden å bjeffe og mase, hun måtte tydelig ut. Som bestilt hylte kattene etter frokost også. Jeg stapper i storesøster en banan, noen kjeks og en smoothie, og tenker at hun må få en brødskive mår lillebror har roet seg litt.
Lillebror hadde time til seksukerskontroll hos lege, tre uker for sent pga sommerferien, men jeg fikk ikke gjort hverken meg selv, han eller lillesøster klare fordi han gråt så forferdelig, stakkar. På en eller annen måte fikk jeg på oss alle klær, og idet jeg skulle få oss inn i bilen kom elektrikeren som jeg ventet senere på dagen. Jeg fikk sånn halvveis forklart hva vi trengte han til, og så måtte jeg reise, men jeg ble enda mer forsinket da hunden kom seg ut og nektet å komme på kommando. Elektrikeren og jeg jaget rundt etter henne i fem minutter (føltes som femti) med mini på armen og toåringen på slep. Vi fikk til slutt tak i hunden da hun hoppet inn i bilen til elektrikeren.
Jeg fikk kjørt storesøster til faren min så han kunne passe henne mens jeg tok minien til legen. Han hadde egentlig ikke tid til å passe, så jeg lovte vi skulle skynde oss tilbake. Vi var utrolig nok på venterommet tidsnok til timen, og satte oss for å vente. Minien hadde endelig sovnet, og hva det nå var som hadde gjort vondt hadde nok gått over. Vi ventet og ventet på legen, og jeg ble stresset, men er vant til forsinkelser, så jeg prøvde å være tålmodig. Jeg prøvde å ringe faren min for å spørre om han kunne gi storesøster litt mat, men han svarte ikke på telefonen. Etter nesten en time gikk jeg til disken for å spørre om det kom til å ta veldig mye lengre tid, og de sier forskrekket at den legen jeg venter på ikke er der den dagen. De har ikke timen min registrert fordi jeg har fått den igjennom helsestasjonen og oppfordrer meg til å ringe helsesøster for å få ny time.
Vel vitende om at storesøster ikke fikk ordentlig frokost og at det snart er lunsjtid, raser jeg innom butikken og kjøper varme fiskekaker og rundstykker, og skynder meg opp til faren min som tripper av utålmodighet. Siden han nå er sent ute til sine avtaler, så setter jeg storesøster i bilstolen og gir henne fiskekaker og rundstykke i hånden så hun kan spise i bilen (stor tabbe) og kjører hjemover.
Vel hjemme er bilstolen til storesøster full av most fiskekake, og lillebror gråter og vil ha mat. Inn døra med oss alle, vaske det verste av storesøster og smøre en brødskive med venstre hånd mens lillebror knitrer utålmodig på høyre arm, amme ved kjøkkenbordet, nye bleier på begge, og opp for å legge storesøster til en lur, en halvtime seinere enn vanlig. Hun vil ikke sove, og lillebror gråter igjen. Ett stk stressa mamma gir opp, ammer på gulvet foran storesøsters seng, og storesøster legger seg ned, men synger av full hals.
Storesøster sovnet til slutt. Lillebror halvsover i sofaen ved siden av meg, ham er urolig og har nok litt vondt i magen. Jeg skulle ha vekket storesøster for en halvtime siden, men prøver å få i meg litt mat for første gang i dag nå når jeg endelig har klart å få hendene fri.
Det blir nok ingen fancy middag i dag, gitt. Ikke vet jeg hva elektrikeren har fått gjort, og ikke har jeg fått handlet. Hunden må få ordentlig tur når mannen kommer hjem, det gidder jeg ikke å prøve på engang. Og legetimen er neste mandag, det var jeg som tok feil av dagen. Jeg er sliten, jeg. Men det er da mange andre som har to barn, hvordan i all verden gjør dere det???
Takk! Hehe, ja, når jeg ikke griner i dusjen, så ler jeg litt jeg og.Unskyld nen dettte var morsom lesning hehehe. Ikke for deg i dag så klart. Men kjenner meg igjen.noen dager er helt håpløse
Syns du klarte deg bra oppi alt jeg![]()
Smertefritt med en treåring og tvillinger??? Du må være supermamma!! :-O Du får sette deg og skrive ned akkurat hvordan du gjør det en dag du har tid så jeg får lese!Haha noen dager altså, føler med deg! Har en treåring og tvillinger på 11 mnd. Det går som regel smertefritt men har også en del sånne dager der alt bare er tull.
Smertefritt med en treåring og tvillinger??? Du må være supermamma!! :-O Du får sette deg og skrive ned akkurat hvordan du gjør det en dag du har tid så jeg får lese!Men ja, heldigvis er det ikke hver dag som er sånn. Satser på at vi får noen rutiner etterhvert.
![]()