Oj, jeg besvimte i dag jeg!!

Mom2be4nr2

Blir kjent med forumet
Uff, det var skikkelig ekkelt... Har aldri besvimt før..
Jeg sto ute og snakket med naboen, og sto med ryggen til sola.
Hadde akkurat gått meg en liten tur, og holdt på med noen blomster ute. (Så jeg hadde
stått litt med hodet ned når jeg holdt på med blomstene).
Kjente et "sug" eller en klump i mellomgolvet og ble veldig svimmel.
Gikk i skyggen og lente meg mot veggen, alt gikk trill rundt for meg og så ble jeg borte.
Våknet når jeg gikk overende, men klarte å ta meg i mot så jeg slo meg ikke..
Naboen kom løpende og satt hos meg.
Var vel en kombinasjon av varmen, og en stund siden mat og drikke...
Kan jo også være lavt blodtrykk?
Jeg skal til legen på tirsdag, ville dere sjekket noe før det? Føler meg helt fin nå altså..

Jeg ville kansje ringt å pratet med noen for sikkerhetsskyld. Er sikkert ikke noe farlig men er jo greit å være på den sikkre siden..

sto ute og snakket med naboen, og sto med ryggen til sola.
Hadde akkurat gått meg en liten tur, og holdt på med noen blomster ute. (Så jeg hadde
stått litt med hodet ned når jeg holdt på med blomstene).
Kjente et "sug" eller en klump i mellomgolvet og ble veldig svimmel.
Gikk i skyggen og lente meg mot veggen, alt gikk trill rundt for meg og så ble jeg borte.
Våknet når jeg gikk overende, men klarte å ta meg i mot så jeg slo meg ikke..
Naboen kom løpende og satt hos meg.
Var vel en kombinasjon av varmen, og en stund siden mat og drikke...
Kan jo også være lavt blodtrykk?
Jeg skal til legen på tirsdag, ville dere sjekket noe før det? Føler meg helt fin nå altså..
ORIGINAL: Camilla`s lille baby

Jeg ville kansje ringt å pratet med noen for sikkerhetsskyld. Er sikkert ikke noe farlig men er jo greit å være på den sikkre siden..

Sign. Det hadde jeg også gjort. [:)] 
Uff, må ha vert ekkelt for deg stakkar .. [&o]

Ja, det var skikkelig ekkelt..
Synes det er litt for dumt å ringe legevakta for dette, så jeg kontakter vel legen eller
helsestasjonen i morgen i stedet tenker jeg.. Greit bare å snakke med noen og evt få målt
blodtrykket kanskje.

Er da ikke dumt å ringe legevakta for det. Dem forstår det så lenge det gjelder en graviditet..
Hvor langt i svangerskapet har du kommet??

Jeg er 13 + 3, er IVF, så jeg har vært på flere kontroller og UL allerede, og alt har vært bra på alle kontroller.

Ja sikkert alt fint med barnet ditt.[:D]. Tenker på deg jeg, og ditt beste.. Så hadde nok tatt en telefon, men det er det ikke jeg som skal bestemme..Bare et råd[;)]

Jeg ringte legevakta nå, og de trengte ikke å se på meg nå, men synes jeg skulle ringe fastlegen i morgen for å høre. Hvis jeg merket noe utover kvelden skulle jeg bare ringe de igjen.

ORIGINAL: ¤Elin¤

Jeg ringte legevakta nå, og de trengte ikke å se på meg nå, men synes jeg skulle ringe fastlegen i morgen for å høre. Hvis jeg merket noe utover kvelden skulle jeg bare ringe de igjen.

Ja men det er bra er sikkert bare en kombinasjon av varme og drikke/mat som du nevnte tidligere[;)]

Takk for at dere er her jenter, er så godt å ha et sted å lufte tanker og bekymringer.
Og lærdommen her må jo være å drikke mye vann!! Jeg skal iallefall bli flinkere!

Kan også være jernlageret ditt som er lavt... Det var det hos meg tidlig i svangerskapet, besvimte som bare det og var slapp og uvel... Kroppen trenger rett og slett bare mer blod til alle prosessene som skjer med veksten hos leieboeren i magen.
Kan være greit og ta en tur til legen og ta blodprøver og blodtrykk, så får du iallefall utelukket dette. Det er uansett en grei sak og ordne opp i[:)]
Lykke til!

Takk for tips. Jeg skal ringe legen i morgen, så får jeg høre hva hun sier.

Jeg pleier også å besvime når jeg er gravid...

Det kan skje hvis jeg reiser meg for fort, står for lenge, drikker for lite eller er for aktiv i varmen. Jeg har litt lave jernlager, men blodprosenten min er fin. Legen min sier at jeg må justere aktivitetsnivået mitt, og legge meg/sette meg ned når jeg kjenner at det kommer.

Sist skjedde det også hvis jeg la meg på ryggen etter at magen hadde blitt veldig stor.

Det er ekkelt, men ifølge legen min ikke noe farlig.
Håper du finner ut av det i morgen! Lurt å ringe til fastlegen!!

Oj, det hørtes litt ekkelt ut det der..... Stakkars deg!

Hvordan har formen vært utover dagen og nå i kveld da? Merket noe mer? (håper ikke det)

ORIGINAL: Minsanten

Hvordan har formen vært utover dagen og nå i kveld da? Merket noe mer? (håper ikke det)

Har tatt det helt med ro, og drukket mye, så har gått bra. Men føler meg litt tung i hodet og har et lite press i mellomgulvet liksom. Så føler meg ikke helt i slaget, skal bli godt å få hjem mannen snart, han har jobbet langt unna i dag. Og håper legen vil se på meg i morgen.

ORIGINAL: ¤Elin¤

ORIGINAL: Minsanten

Har tatt det helt med ro, og drukket mye, så har gått bra. Men føler meg litt tung i hodet og har et lite press i mellomgulvet liksom. Så føler meg ikke helt i slaget, skal bli godt å få hjem mannen snart, han har jobbet langt unna i dag. Og håper legen vil se på meg i morgen.

Sikkert lurt å sjekke med legen i morgen - det skal jo ikke være sånn da! God bedring da, og håper det snart blir helt bra igjen! [:)]

Ring til legen eller legevakten. Det er jo ikke så ille å spørre, selv om det ikke skulle være noe så er det jo godt å få den bekreftelsen så slipper du å uroe deg så mye!

Ringte legen i dag, fikk bare snakke med kontorsøster.
De hadde det som vanlig veldig travelt, og mente at det mest sannsynlig kom av varmen og lite mat og drikke. Og siden jeg følte meg mye bedre i dag og hadde time der på tirsdag så trengte de ikke se på meg i dag. Skulle ringe om jeg følte meg verre igjen.
Hun tipset om å ta c-vitaminer daglig for å bedre jernopptaket og ikke så mye melkeprodukter til måltidene. Så jeg var på apoteket og kjøpte c-vitaminer i dag!

Back
Topp