Oioi, skattesvindel?

pandalise

Gift med forumet
Ifjor hadde vi gutten hos dagmamma fra jan-aug og i barnehage resten.. Så ble det slik at jeg ikke hadde tid til å signere papirene til dagmamman, så samboer fikk fradraget på sin selvangivelse.. Mens barnehagen står på meg..

Kan man gjøre det slik? Eller må en hel sum stå på den ene forelder og kan man da komme over den maksgrensen? Det ble rundt 12tusen på meg og 15tusen på samboeren..

Har ikke lyst å få en smell! 

vi har altid delt fradrage på ungene litt hos meg og litt hos ham
en kan bruke max opp til en bestemt grense på foreldrefradraget,men husker ikke hvor mye det er. For her er det regnskapsfører som ordner alt

Jeg kan ikke reglene på sånt, men har her vi alt på meg.

Sambo har alle gjeldsrentene på seg, bilen og huset.

Nå har vi også regnskapsfører, og han har ikke sagt noe på at vi har gjort det sånn. Han bare påser at vi kommer best mulig ut skattemessig.

du kan dele det 50/50 uansett hvem som signerer :) men du får kun fradrag for opp til en bestemt sum :)

Oki, mener å ha lest at den var 25 000?

For jeg rakk ikke å signere, så da ble ikke alt på meg.. Men lurer litt på om det er noen tusen for lite da.. De ser jo at vi er samboere? Eller, det er vel vår jobb å fikse slikt..

pandalise skrev:

For jeg rakk ikke å signere, så da ble ikke alt på meg.. Men lurer litt på om det er noen tusen for lite da.. De ser jo at vi er samboere? Eller, det er vel vår jobb å fikse slikt..

15000 for ett barn og 25000 for to barn :)

ms.bonita skrev:

pandalise skrev:

15000 for ett barn og 25000 for to barn :)

hmmm?   er det ikke 40000  for to barn da..?  må google litt.

Det er ikke 40 for 2 barn nei, det er vel 15 for en unge, for 25 tusen ville blitt nesten hele summen det koster å ha ungen i bhg 

Da lurer jeg på om vi må fjerne en del 

Her var det mye synsing angående summer..
Riktig foreldrefradrag er 25 000 for ett barn, og så 15 000 for hvert ytterligere.

nøttelitenItreet skrev:
Her var det mye synsing angående summer..
Riktig foreldrefradrag er 25 000 for ett barn, og så 15 000 for hvert ytterligere.

Stemmer det. Og man får bare skatten man skal betale redusert med 28%, så det er ikke snakk om at man "får igjen" alt man har betalt til barnehage/dagmamma.

Til HI. Husk at du må kunne dokumentere utgiftene til dagmamma med kvittering på at du har betalt. Hvis ikke du har kvittering, og ikke får kvittering har hun mest sannsynlig drevet svart, og både du og henne kan få store problemer pga det.

Back
Topp