oi!

x1xTrallemor

Glad i forumet
På forsiden til "min babyverden" i dag står det:
"visste du at morsmelk ikke skal koke, og derfor ikke kan varmes opp i micro, bare vannbad?"

NEI, det visste jeg ikke!!![&:] Vi har alltid varmet opp pupp-melka i micro, vi!!!
Visste dere andre dette? Hva har dere gjort/gjør dere med morsmelk som skal varmes opp??
Følte meg skikkelig dust nå, kjente jeg...[&:]

Jeg har aldri varmet opp morsmelk enda, men jeg har lest det et sted at det ikke skulle varmes i micro.. [&:]
Er virkelig ikke lett å få med seg alt man skal og ikke skal gjøre, så trenger ikke føle deg dum syntes eg[:)]

setter flaska i en stor kopp med varmt vann fra springen. tar ikke så lang tid, rekker akkurat å skifte bleie så er den klar [:)]

etter å ha tint den i kjøleskapet da, hvis den har vært frossen...

helt enig i at du ikke skal føle deg dust, ting endrer seg hele tia! mange ting som vi ble anbefalt med storesøster her for bare 6 år siden er jo helt fyfy nå [&:]

Morsmelk skal aldri bli varmere enn 40 grader for da dør de ekstra godsakene :) Her tar jeg litt varmt vann fra springen og lar det stå i vannbad en liten stund. Kan gjerne gies så lenge det er romstemperatur på melka, men hvis den står i kjøleskapet er et lite vannbad lurt [:)]

Det visste ikke jeg heller før mamma sa det første gang jeg la den i micro[;)]

jaja... man lærer stadig noe... Heldigvis har ikke babyen min fått oppvarmet puppe-melk så ofte, for jeg har jo fullammet hele tiden. Hun har fått det kun når sambo har hatt ho alene, som er et par tre ganger, + den ene gangen etter jeg hadde drukket litt. Så hun overlevde nok[;)] Men i morgen skal sambo ha henne alene hele dagen, så da får han varme det i vannbad i stedet, da [:)]

har varmet melk til alle mine i mikro jeg..
så nei det viste jeg ikke

Visste jeg ikke, men har heller aldri gitt oppvarmet morsmelk så... Men jeg synes at om de skal informere om det så kan de gjøre det litt før babyen er tre mnd!![8D]

ORIGINAL: .Pia

setter flaska i en stor kopp med varmt vann fra springen. tar ikke så lang tid, rekker akkurat å skifte bleie så er den klar [:)]

etter å ha tint den i kjøleskapet da, hvis den har vært frossen...

helt enig i at du ikke skal føle deg dust, ting endrer seg hele tia! mange ting som vi ble anbefalt med storesøster her for bare 6 år siden er jo helt fyfy nå [&:]

er nesten som å begynne på nytt!

ORIGINAL: januarjenta

Visste jeg ikke, men har heller aldri gitt oppvarmet morsmelk så... Men jeg synes at om de skal informere om det så kan de gjøre det litt før babyen er tre mnd!![8D]

Ja.. var det første jeg tenkte også, da jegleste det i dag... Hehe...

Hehe, ja det visste jeg! [:D] Men ta det helt med ro; du er førstegangs, man kan ikke vite alt. Er jo ingen som forteller en slike ting. [:)] Jeg visste ikke slik første gang og ikke vet jeg alt nå heller. [;)]

Ikke ofte jeg har varmet opp mm, eller mme for den saks skyld, men jeg tar varmt vann fra springen og setter flaska oppi. Det tar ikke mange minuttene før det er riktig temp på melka. [:)]

jaja, da vet du det nå!!
Tror nok ikke jenta di har hatt vondt av å få den oppvarma i micro.

Kenny har fått sånn ferdigblanda NAN ett par ganger som jeg ikke har fått varma til han (vært ute ein vei).

og den skaaal jo liksom være lunka. men pytt sann ;) han klarer seg han ;)

Back
Topp