TakkLykke til
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkLykke til
Såpass ja......det var litt langt jaJa, veldig spennende! 2 timer
Får du noe mer oppfølging denne gang? Mtp reisevei og styrtfødsel?Såpass ja......det var litt langt ja
Jeg hadde også styrtfødsel sist, men har litt under en time til sykehuset. Nådde akuratt inn sist
Takk 23. April. Men tul ga termin den 15. Og menstermin er 9. Så litt usikker på om den oul terminen min er rett... Babyen er og over gjennomsnittet stor, og det har ingen av de to andre vært, så stusser jo littOi! Masse lykke til på mandag (kjempefin dag, termindatoen her i huset) Når har du egentlig termin?
TakkLykke til
TakkSå bra! Masse lykke til
TakkLykke til!
TakkSå spennende! Lykke til!
NeiFår du noe mer oppfølging denne gang? Mtp reisevei og styrtfødsel?
Hm, dårlig... Hvor fort gikk sist fødsel da?Nei
Sist jeg var på ultralyd på sykehuset sa de bare "lykke til, håper du rekker inn denne gangen"......
Men jordmora mi har henvist meg til ny ultralyd (pga vekstavvik i tidligere svangerskap ) som jeg skal på i dag, så tenkte å høre med de da
Under en time. Våkna med pressrier, å heiv oss i bilen. 45 min senere var han født (kjørte inn på 40 min og fødte 5 min etter vi ankom sykehuset)....Hm, dårlig... Hvor fort gikk sist fødsel da?
Rart at du ikke i det minstefår tilbud om oppfølging når det nærmer seg terminUnder en time. Våkna med pressrier, å heiv oss i bilen. 45 min senere var han født (kjørte inn på 40 min og fødte 5 min etter vi ankom sykehuset)....
Det var bare de som hadde lang reisevei med typisk ferje og sånn som fikk tilbud om igangsettelse.Rart at du ikke i det minstefår tilbud om oppfølging når det nærmer seg termin
Ja, alltid best om det starter av seg selv, men for min del syns jeg det er en trygghet å være på sykehuset om noe uventet skulle skje under fødsel... Sykebil med jordmorfølge er standard her men jeg vil jo heller ikke at det skal gjøres for mange inngrep som f.eks drypp osv for å starte fødsel. Derfor vurderer de når jeg er moden og åpen nok til at de tror det holder å ta vannet, og at riene da starter av seg selvDet var bare de som hadde lang reisevei med typisk ferje og sånn som fikk tilbud om igangsettelse.
Det beste var om det satte i gang av seg selv. Så får jeg heller ringe etter en sykebil med jordmor om vi ser vi ikke rekker inn det går nok fint.
Skjønner godt at du ønsker å være på sykehuset når du har så lang reiseveiJa, alltid best om det starter av seg selv, men for min del syns jeg det er en trygghet å være på sykehuset om noe uventet skulle skje under fødsel... Sykebil med jordmorfølge er standard her men jeg vil jo heller ikke at det skal gjøres for mange inngrep som f.eks drypp osv for å starte fødsel. Derfor vurderer de når jeg er moden og åpen nok til at de tror det holder å ta vannet, og at riene da starter av seg selv