Oi, oi, den vekta...

FruE

Betatt av forumet
Nå går det over stokk og stein med meg og vekta... Synes jeg går opp et helt kilo fra hver gang jeg veier meg, og det er nesten hver dag!!! Skrekkelige greier! Hvordan skal dette ende!!!? Er det nå det er vanlig å gå mest opp i vekt? Noen vil vel si at jeg ikke har lagt på meg så mye ennå, 5- 6 kg, men gikk ned 2 kg i begynnelsen, og burde egentlig veid 5 kg mindre enn det igjen..... [8|] Og så sier venner at de ikke SER at jeg har lagt på meg!!! Huff.... Er 24+2 i dag. Nei, mener egentlig ikke at det er så grusomt, for det er jo meningen at man skal legge på seg, men så mye på en gang? Ungen veier jo bare 6-700 gram! Spiser vanlig, litt snop, men mest vanlig mat... Hva er det egentlig som veier noe da? Vann? Fett? [:-]

Jeg er 21 uker i morgen og har gått opp ca5 kg. Synes ikke det er ille... [:)]Ingen som ser det sier de.. Jeg koser meg jeg.[:)] Spiser sunt, trener ( Men ikke halvparten så mye som før jeg ble gravid, og koser meg med snop av og til)
.. Ikke tenk så mye på det.. Det prøver iallefall jeg å ikke gjøre.. Men skjønner det ikke er enkelt.

Uanett masse lykke til.. Kos deg med den voksende magen og kroppen..

[:D]

Jeg har gått opp 4,8 kg. Er i uke 21 nå. Jeg spiser det jeg har lyst på. Prøver å la være godteri midt i uka, men tar det igjen i helgene [:D] Prøver å få i meg mye vann. Drikker litt juice, det er jo sukker i den, men også masse C vitaminer som både jeg og babyen har godt av. Gleder oss til babyen kommer. I gårkveld kjente jeg masse småe dult. Kan ikke kjenne det skikkelig utenpå enda, men mannen min har kjent det 2 ganger( vi tror det var babyen). [:D] 

klem rosenjenta

Jeg har gått opp ca. 5 kilo.. Jordmora sa at jeg kunne gå opp 15 kilo uten å måtte slite med det i ettertid. Prøver å være flink å ikke drikke brus og spise snop i uka, men i helgene koser jeg meg.

Lykke til med vekta alle sammen! (det hører jo med å legge på seg, ikke så mye å gjøre med det annet enn å spise sunt og bevege seg litt[;)])

Jag är i vecka 21 + 4 har gått upp 8,5 kg. Jag mår jättebra och min lilla vän i magen sprattlar varje dag [:D]

jeg har gått opp 7 kg tilsammen.... syns det var ille men det er vel helt normalt vil jeg tro...[8|]

Hmmm...er visst ikke så unormal jeg, da.... Får vel bare ete som vanlig og se hvordan det går.....

ikke for å være gledesdreper men, den siste måneden kommer du nok til å fyke opp enda mer i vekt[&:][&:]d blir vel sånn minst 1-2kg i uka fram mot fødsel fra uke 35..

[:D]Ingen problem!![:D]  Er i uke 24 i morgen, har gått opp 12 kg[:D][:D][:D].  Men jeg var ganske liten før også, har hatt problemer med å legge på meg. 

Jeg er 22 uker og har lagt på meg 9kg....
Sist svangerskap så la jeg på meg 20kg, og det var ikke vann [:D] men de gikk av etter tre-fire måneder. Legen og jordmora sa aldri noe på vekta mi, uansett om jeg kommenterte alle mine kilo, jeg var frisk og fin.
Tror kroppen rett og slett vil ha litt ekstra og sparer på alt den får [:)]
Jeg er i utgangspunktet høy og slank men det er ikke så kjekt å legge på seg så mye uansett. Nå spiser jeg som normalt så jeg håper at vekta stagnerer litt, sist la jeg også på meg mest i begynnelsen, var så grusomt sulten de første månedene og jeg er vant til å kunne spise det jeg vil når jeg vil så da begynte jeg ikke å sulte meg når jeg ble gravid. Får bare håpe at kiloene forsvinner igjen.

Det er vel ganske forskjellig også hvor mye man legger på seg og når i svangerskapet man legger mest på seg selv om det sikkert er mest vanlig at man legger mest på seg på slutten.

ikke for å være gledesdreper men, den siste måneden kommer du nok til å fyke opp enda mer i vektd blir vel sånn minst 1-2kg i uka fram mot fødsel fra uke 35..

Dette er forskjellig fra person til person. Mange går mye opp i vekt i begynnelsen og mange går mye opp i slutten av svangerskapet. Dette finnes det ingen fasit på.. Og vi er alle forskjellige.

Kos dere jenter og nyt tiden , ikke tell kalorier  eller se så mye på vekta. [:)]

Jeg har til nå ikke gått opp, er 1,5 kg lettere enn før jeg ble gravid (er i uke 22). Men magen er stor!
Forrige gang gikk jeg opp 500 gr sammenlagt, så jeg tror ikke jeg helt har evnen til å legge på meg under graviditet (men ellers....).
Lever sundt, spiser masse, men ikke snop/brus og ting med masse sukker (det er ikke spesielt for graviditeten).
Skal til jordmor i dag og er spent på hva hun sier om vekta. Det var et tema forrige gang jeg var gravid...

Har gått opp 4-5 kg. til nå (21 uker) - kom nok noen kilo i de første 3 mnd., da var jeg så immari kvalm at jeg måtte spise utrolig ofte, + at jeg slett ikke fikk trent som jeg bruker (rett og slett nesten ingenting)...
Men etter det har det gått veldig bra - fin form, spiser vanlig (= så og si ikke godteri, liker ikke brus men drikker litt jus i tillegg til melk og masse vann, spiser grovt brød og mye frukt/grønt, ikke kjøtt bortsett fra kylling, men en del fisk...) og trener i alle fall litt hver dag - ikke noe voldsomt men dog.

Fokuserer ikke så voldsomt på vekt, men heller på formen...

Er nå  22+4 og har til nå lagt på meg 1,5 kg. Har i massevis fra før, så denne utviklingen er jeg SÅLANGT fornøyd med [;)] Så lenge det varer...[&:]

Back
Topp