Oi! Ang. jobb

Cameleon

Gift med forumet
Før jeg testet positivt, søkte jeg på ny jobb.. En jobb som gir meg enorme muligheter( butikksjef ) , og gjett hva? Jeg er blitt innkaldt på intervju....!
Men nå er jeg jo gravid, og kan ikke ta en jobb som butikksjef! [&:][:'(]

Tviler på de vil ha noen gravide i jobben.. Pokker!

Typisk slike sjangser kommer når de passer dårligst! [8D]

Akk.. Jaja..

Det har jo ikke noe å si at du er gravid? Så lenge du er den mest kvalifiserte søkeren kan de ikke nekte deg jobben fordi du er gravid. De som intervjuer har ikke en gang lov til å spørre om du er gravid eller om framtidig familieforøkelse.
Du har vell tenkt å dra på intervjuet?

jeg vet at jeg ikke har plikt og opplyse om det, men jeg synes det blir så innmari vrient å la være!

Med tanke på om jeg skulle bli sykemeldt, og at jeg da er i prøvetiden, osv!
Der jeg jobber nå, har jeg kommet inn i rutinene, og vet litt hvordan det er å bli gravid i den bedriften...

Men ja, kommer nok til å dra på intervjuet, å ta det derfra! Trenger uansett trening i å intervjues! [:D]

Jege r også i en knipe....!

Jeg fikk begynte i ny jobb 18 mai 2009 og har termin 11 mars ca. Da er jeg akkuratt ferdi med prøvetidden men innen den prøvetiden er over vil de jo oppdage at jeg er gravid, jeg gjør en kjempe bra jobb nå og de skrøyder av meg daglig. Kan de si at de ikke vil ha meg da pga graviditeten?

DILMMA!!

ORIGINAL: Solstrål

Jege r også i en knipe....!

Jeg fikk begynte i ny jobb 18 mai 2009 og har termin 11 mars ca. Da er jeg akkuratt ferdi med prøvetidden men innen den prøvetiden er over vil de jo oppdage at jeg er gravid, jeg gjør en kjempe bra jobb nå og de skrøyder av meg daglig. Kan de si at de ikke vil ha meg da pga graviditeten?

DILMMA!!

Nei, de har ikke lov å si deg opp pga. graviditet! Det er usaklig oppsigelse, og det er ikke lov! ;)
Gravide i norge har loven på sin side, og har lov å bli gravide akuratt når de "vil" [:D]

Derimot har de lov å forlenge prøvetiden din litt, dersom du er sykemeldt store deler av svangerskapet. Slik de får se hvordan du passer i jobben! [:D]

Men det går nok helt bra skal du se! Lykke til uansett!! [:D]

Back
Topp