Ohoi, sting på tommel

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Altså, første dag med sting og det ble vått :wacky:
Hvordan kan man unngå det med en 6åring i bhg? Noen gode tips? De sa at det skulle ligge i fred i hvertfall 3dager og måtte holdes tørt. Det har ikke gått, noen av delene :wacky:

Måtte bytte det som var plastret på da frøkna kunne løfte det rett av, og det hadde blitt vått.

Plastfolie og sportsteip?
Mulig du kan klippe av en lillefinger av en engangshanske. Du jobber i helsevesenet? Om du har tilgang på sterile hansker kanskje en lillefinger fra de minste sterile hanskene du finner (6 eller 6,5) kan funke på en tommel?

Plastfolie og sportsteip?
Mulig du kan klippe av en lillefinger av en engangshanske. Du jobber i helsevesenet? Om du har tilgang på sterile hansker kanskje en lillefinger fra de minste sterile hanskene du finner (6 eller 6,5) kan funke på en tommel?
Jobber i helsevesenet, ja, men fri noen dager, så ikke tilgang på sterile per nå. Men har engangshansker liggende, så kan se om jeg hvertfall kan få teipet noe rundt den nye bandasjen :)

Jeg ser mye rart og ekkelt i jobben, men å se og ordne med en nesten avkuttet fingertupp på mitt eget barn...? Merket at jeg ble uvel :p

Ville ikke brukt plast rundt tror jeg. Da blir det jo vått innenfra i stedet for utenfra.
Bytt plaster regelmessig :)

Ville ikke brukt plast rundt tror jeg. Da blir det jo vått innenfra i stedet for utenfra.
Bytt plaster regelmessig :)
Fikk beskjed om at det skulle ligge i fred de neste tre dagene, og holdes tørt :p det ligger plaster over, deretter medisinsk tape og da kle det i noe plast evnt. For å la henne gå med det slik funker visst ikke :p

Hahaha da skall du få høre hva jeg gjor med tommel til eldste på 9 år når han hadde stor betennelse og kunne risikere at de måtte ta vekk hele neglen. Legen gav streng beskjed at det skall ligge in plastret som hun hadde lagt det på og bandasje ut på.
Jeg tog gaffateip rund tommel utpå bandasje. Da eldste klaget på at de begynte løsne og blev vått.
Må ju le litt og de gjor gutten og.han hadde ju en sølv tommel nå:p Og de første han sa til legen var mammaen min fant på en ny ide :laughing002 Og legen var fult enig med med meg og syns det var så lurt at bruke gaffateip. Den holdt alt på plats og tommel var fin uken etterpå

Back
Topp