Ohlala- sa legen

• Trådstarter Trådstarter Fleurs
  • Opprettet Opprettet
F

Fleurs

Guest
da han så babyen:) Alt perfekt, som ei klokke sa han. 10+4, termin 7.mars.

Babyverdens måte å regne på stemmer da ikke (Eventuelt at legens måte ikke stemmer. Han brukte et hjul) ... Han sa at størrelsen på fosteret er 10+4, og at det stemmer overens med første dag i siste mens. Han gav da termin 7.mars, det samme som de andre appene jeg har. Babyverden sier termin 10.mars hvis jeg er 10+4. med termin 7.mars sier den at jeg er 11+0. En annen terminkalkulator gir termin 9.mars.

jaja, føder vel ikke på termin uansett.. kan de ikke da oppgi et intervall i stedet for en termindato?

Gratulerer :) Merkelig hvor ulike terminer man får avhengig av hvor man regner ut. Men som du sier så føder man vel ikke på termin allikevel :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Babyverdens måte å regne på stemmer da ikke (Eventuelt at legens måte ikke stemmer. Han brukte et hjul) ... Han sa at størrelsen på fosteret er 10+4, og at det stemmer overens med første dag i siste mens. Han gav da termin 7.mars, det samme som de andre appene jeg har. Babyverden sier termin 10.mars hvis jeg er 10+4. med termin 7.mars sier den at jeg er 11+0. En annen terminkalkulator gir termin 9.mars.

jaja, føder vel ikke på termin uansett.. kan de ikke da oppgi et intervall i stedet for en termindato?
I de fleste land regner de et svangerskap til å være 40 uker, mens Norge regner 40+2 eller 40+3. Jeg vet ikke hvilket land du er i, men det er sikkert grunnen. Det er bare å rette meg om noen mener det er feil altså, men er sånn jeg har forstått det..

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har ikke satt meg så inn i det, og det spiller egentlig ikke så stor rolle.

Morsomt å få se den da, sprelle rundt. Kunne ikke si noe om nakkefold etc, så jeg bestiller en ny en til uke 12. Her nede tar de ultralyd ved hver kontroll... Jeg skal følge svangerskapsomsorgen i Norge, siden jeg vil føde der. Så blir litt reising. Men, men.

Var også og sjekket det i dag. Termin 7 mars som deg og jeg fikk høre at jeg var 11 uker akuratt i dag som jeg trodde:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Da jeg var hos legen på første kontroll i forrige graviditet høsten 2011, så sa legen til meg at terminhjulet var noe som hadde blitt brukt i alle de år, men at nyere statistikk og regnemetoder tilsa at gjennomsnittssvangerskapet hadde steget med noen dager, men at det fortsatt var mange som brukte hjulet av gammel vane. (Nå kan det jo hende de har oppdatert hjulet siden den gang).
Min leges måte å regne termin på stemte da overens med BV sin..

..MEN da jeg var på OUL, så blei jeg satt tilbake 4 dager, men termindatoen min endra seg bare med 3 dager, så sykehuset brukte tydeligvis en annen metode igjen.

Ikke lett å bli klok på dette! :P

- iPhone appen :)

Da jeg var hos legen på første kontroll i forrige graviditet høsten 2011, så sa legen til meg at terminhjulet var noe som hadde blitt brukt i alle de år, men at nyere statistikk og regnemetoder tilsa at gjennomsnittssvangerskapet hadde steget med noen dager, men at det fortsatt var mange som brukte hjulet av gammel vane. (Nå kan det jo hende de har oppdatert hjulet siden den gang).

..MEN da jeg var på OUL, så blei jeg satt tilbake 4 dager, men termindatoen min endra seg bare med 3 dager, så sykehuset brukte tydeligvis en annen metode igjen.

Nei det er jammen ikke lett! Nå har jeg vært så heldig å ha lik menstermin og oul termin:) når jeg var på ul i dag så stemte det overens med mens termin så håper det holder seg slik på oul også:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Va på kontroll i går og termin blei ein dag lengre, så då i følge bv va eg 11 uker i går men legen skreiv ner 10+5.. Men eg bare følge bv sin app. Så får legen bare skriva det..

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

I de fleste land regner de et svangerskap til å være 40 uker, mens Norge regner 40+2 eller 40+3. Jeg vet ikke hvilket land du er i, men det er sikkert grunnen. Det er bare å rette meg om noen mener det er feil altså, men er sånn jeg har forstått det..

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Dette stemme. Så med tanke på at du vil føde i Norge så vil svangerskapet være noen ekstra dager. :)

venter barn nummer to 01.03.15

Hehe, er det noen grunn til at svangerskapet blir lengre om man føder i Norge? Blir det liksom kortere om jeg føder i USA? Neppe.

Barnet kommer når det er klart dersom alt forløper som normalt i svangerskapet. Det kan like gjerne være en uke før som en uke etter den kvalifiserte gjettingen som terminfastsettelse er, uavhengig av regnemetode. At så få føder til termin kan jo tyde på at det er individuelle forskjeller i svangerskapslengden. Er ikke alt fra 37 fullgåtte til 42 uker ansett som normalt?

Enig. På tidlig ul ble terminen flyttet to dager frem, samtidig som jeg ble satt 4 dager tilbake :p så da dro jeg streken på midten og satte tre, det ble rett ihh babyverdens app og :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp