oh no... oppdatert

Cici84

Glad i forumet
Oh no.. Nå har Sandra sikket fått omgangssyken.. Hun har kastet opp med jevne mellomrom siden hun kom hjem fra barnehagen i dag.. først kastet hun opp ved middagsbordet.. så i badebaljen under kveldsstellet, og så i senga etter at hun hadde blitt lagt.. og jammen meg enda en gang rett etter at hun hadde blitt dusjet på nytt og fått på seg ny nattdrakt.. Ikke vil hun spise heller.. men det er vel kanskje ikke så rart når hun er sånn..

Håper virkelig dette gir seg i løpet av kvelden/natta.. og håper sårt ikke jeg også får dette svineriet nå da..

Oppdatert i siste innlegg...

ååååh det der er såååå kjipt!!! her i huset pleier det å gå fort over, men er jo dem som har det i flere dager.. Krysser fingrene for dere!!! God bedring!

Grete71 skrev:
ååååh det der er såååå kjipt!!! her i huset pleier det å gå fort over, men er jo dem som har det i flere dager.. Krysser fingrene for dere!!! God bedring!

Ja, det der er helt pyton.. ekkelt for de små, og MYE ekstra arbeid og styr for oss.. Håper vi er like heldige som dere, så vi slipper å ha det i hus så lenge..

Men det er jo typisk da.. nå har gubben fri noen dager og så blir tuppa syk.. det ble hun sist han hadde noen dager fri også.. :p passer jo greit med tanke på at jeg slipper å ta fri fra jobb for å være hjemme med henne da.. men tror ikke gubben er like fornøyd som blir stuck hjemme med sykt barn.. :o)

Takk for god-bedring-hilsen :o)))

Uff, håper det går fort over!
Her har vi vært gjennom det samme, bare at det ble til ett helvette til slutt, med sykehusinleggelse, siden hun var helt uttørket. Varte i ca 7 dager her, før hun ble helt frisk.

Masse masse god bedring, og gi henne væske hvert 5 min, lite men ofte. Det er veldig slitsomt, men det fungerer:))

Stor klem!

*Julia89* skrev:
Uff, håper det går fort over!

Her har vi vært gjennom det samme, bare at det ble til ett helvette til slutt, med sykehusinleggelse, siden hun var helt uttørket. Varte i ca 7 dager her, før hun ble helt frisk.

Masse masse god bedring, og gi henne væske hvert 5 min, lite men ofte. Det er veldig slitsomt, men det fungerer:))

Stor klem!

Uff, ja jeg tenkte mye på dere da hun ble så syk så lenge.. Må ha vært helt forferdelig for både henne og dere.. Men så bra at man blir tatt på alvor og får hjelp av medisinsk personell når man virkelig trenger det :o))

Nå har hun sovet stort sett hele dagen, har vel vært våken bare 45minutter.. og på den tiden har sambo fått i henne nesten en hel tutkopp med vann faktisk.. så hun drikker heldigvis mye, selv om hun ikke spiser noe da..

Det viktigste er jo væske. Og hvis hun har fått i seg en hel kopp uten å kaste opp, så er det et bra tegn! :-)

lille juvel skrev:
Ser tulla di ble dårlig i går.. hvordan går det med hun i dag?? Her har lillemann fått diare, men ikke oppkast ennå. Håper hun er bedre i dag i hvert fall :)

Det ser ut for at det går litt bedre med henne i dag. Hun har ikke kastet opp i dag, bare hatt antydning til litt diare. Ellers har hun hatt feber og er veldig slapp. Hun har sovet stort sett hele dagen, vært oppe kun maks en time av gangen før hun har sovet et par timer igjen.. Fikk i henne litt grøt til kvelds, og masse vann så det lover jo godt. Synes hun begynte å få litt energi igjen også, såpass at hun tuslet rundt og lekte litt med lekene sine en liten stund før hun ble lagt for kvelden :o))

Får håpe dere slipper oppkastrunden da, og at magen til lillemann stabiliserer seg snart :o)

Oppdatering:

har i dag vært på legevakta med tuppa. Hun har hatt ganske høy feber i natt og har hatt skikkelig diare hele dagen i dag. Hun er fortsatt slapp og sover mye, men er heldigvis ganske oppmerksom og kvikk når hun først har våknet. I tillegg har hun nå fått utslett over hele kroppen. Så antydningen til dette i går kveld rundt magen og på lårene, mens i dag har det spredt seg gradvis til nesten hele kroppen...

På legevakta mente de at hun mest sannsynlig har fått et magevirus, så vi må bare vente og se og prøve å gi henne så mye vann/drikke og mat vi får i henne i mellomtiden.

Håper virkelig dette gir seg snart..

Uff, god bedring til lillejenta!

lille juvel skrev:
Og ja.. fortalte om vår solstråle som var så alvorlig i går, og som hadde diare, i kveld når jeg pussa tennene hans, fant jeg ut hvorfor.. jepp, et splitter nytt isfjell av en jeksel i overkjeven.. og jeg som ikke tenkte på det.. skulle jo fått på dentinox og lagt biteringen på kjøl.. nå er det gjort da.. men det var dårlig observert av meg... disse sykepleierne altså....!!!

Hehe, ikke alltid enkelt å følge med når disse små får tenner. De popper jo bare pluttselig opp!! :o))Enda godt det ser ut for at ubehaget skyldes tenner og ikke noe mer alvorlig da :O))

lille juvel skrev:
offa, stakkers liten... alt disse små får.. så utslettet kom som en reaksjon på mageviruset? Håper hun ikke klør så veldig, og at dere får en god natt i allefall.. i jula når lille G hadde omgangssyken lagde vi avsilt havresuppe med litt sukker og kanel (og ørlite salt), tror kanelen var spennende, det gikk i hvert fall ned. Masse god bedring til jenta di!!

Ja, legen sa at de kunne få utslett av virus. Det virker ikke som om har noe ubehag med tanke på utslettet iallefall.

I dag har hun faktisk ikke hatt feber da, men hun er fortsatt slapp og sover mye. Spiser fortsatt lite, men har fått i henne et par biola yoghurt-beger og en del vann.. litt grøt til kvelds også faktisk :o) Ja, kanskje man må prøve noe sånt med spennende smaker.. håper bare jeg får lurt i henne første skje så hun får smaken på det da.. for hun snur seg som regel tvert vi kommer med mat til henne, uansett hva det er.. ment akk for tips, det skal iallefall prøves.

Back
Topp