Og så var "dommen" her...

Ja.... men altså, utfra hvor mange "normale" man bør ha... så har han 6/100 av så mange som man burde ha... så mange som man burde ha for å ære over grensa for å ikke renges som "dårlig sædkvalitet". Normalt har man nok enda flere...
 
så det er liksom litt rart at gynekolgoen ikke NEVNTE det med et eneste ord? Om han mener det er nok likevel, så kunne han skrevet "dine blodprøver er ok. Mannens sædprøve viser redusert konsentrasjon av sædceller, men dette bør ikke være noe problem for befrukting, bruk pergotime som avtalt".
 
Men neida, leger kommenterer ingenting mer enn de absolutt må, ser det ut som, og da må man bare gjette seg til hva det skal bety.
 
Eller, altså, ringe og spørre.
 
Det er det vi skal gjøre, men jeg vil ikke presse/mase for mye på min mann. Han lovet i morges at han SKAL få tatt en ny test, så da får vi ta det opp igjen som tema i ettermiddag, tenker jeg. Om jeg kan få ham til å ringe i morgen. Om han ikke gjør det i dag da, men jeg tviler litt... Jaja, vi får nå se. Ny test må tas, så vi får vite OM den er så ille som det ser ut som, og legen må forklare HVOR ille det egentlig er, og hva det betyr.
 
Ja det er litt rart at de ikke gidder å bry seg med å skrive en bitteliten forklaring. Men tror det er litt typisk... Ja du må nok kanskje ta en telefon og få en forklaring. Så du blir LITT klokere. [:D][:D][;)]
 
Nå bor vi på vestlandet da, ikke østlandet, men jeg har hatt Purvis i bakhodet ja, hørt om ham før.
 
Men siden vi bor her, så tror jeg vi i utgangspunktet avventer den litt da...
 
 
 
huff så kjedelige nyheter stella [:(]   jeg hadde kontaktet gyn, og fått han til å ta en avgjørelse om hva som nå skal skje. Lykke til med ny test, håper den viser bedre resultat [:)] klem til deg
 
Gynekologen avventer jeg litt med. Siden mannen først vil ta det med sin lege.
 
Også avventer jeg litt for å ta en test igjen selv... tviler på om jeg klarer vente lenger enn til i morgen...
 
Jeg som senest i går ikke hadde noen testetrang i det hele tatt (selv FØR vi fikk det nedslående brevet) og egentlig ikke hadde tenkt å teste før lørdag... og når jeg spurte min mann i morges når vi skulle teste, så var jeg helt innstilt på lørdag, som var hans forslag, bare smilte litt for emg selv når jeg sa at så lenge har vi ikke klart å vente før... Nei, så ble vi enige om å teste da.
 
Og nå.... VET jeg at jeg brude vente et par dager for å være sikrere på et klart resultat, men vet ikke om jeg klarer å vente til i morgen engang (det MÅ jeg jo, når jeg ikke får noe på morgenurin i dag, får jeg det i alle fall ikke på ettermiddagstesting)
 
Men jeg vil... jeg vil så inderlig gjerne se to streker FØR tiden er ute...
 
Det va kjedelige nyheter fra legen, men det e så godt å lese at du hold motet å tenke både positivt og fremover! Du e så god i å ordlegge dæ at det e en fryd å lese gjennom innleggan dine[:)]
 
Og æ håpe av hele mitt hjerte at det e "nåkka" der! Regne med det kommer oppdateringer her i morra tidlig?!?!
 
Æ fikk en sånn mystisk test for ett år sida (har den enda liggannes faktisk - får ikke til å hive den.. Ja det e nok litt hæslig[:D]) men den va jo supernegativ 2 daga etter. Men tusenvis har jo fått en superpositiv dagen etter, så vi satse på det!
 
Jeg HAR kastet testen jeg da, men bare putta den ned i "posen" den kom i, og lagt den på toppen av søppelbøtta på badet. Etter at jeg gikk over til tøybind/triseinnlegg inneholder jo den stort sett bare tomme toalettrullhylser og q-tips, så det er sånnsett ikke noe stort problem å ta den opp og titte på den igjen. (Ja, jeg er truende til det...har gjort denslags før, men da har de alltid vært blendahvite i alle fall.)
 
Men... håpet lever... jeg TROR ikke på det. Men jeg håper.
 
DET håper jeg også at jeg kan. Men jeg stålsetter meg, for det VAR jo faktisk ikke en positiv test, og hvor mange ganger har jeg ikke fortalt andre at man IKKE skal se på en test etter "fristen"?
 
Min mann har ikke troen i det hele tatt, meldingen fra i går tok visst helt håpet fra ham, stakkar. (Det tok forsåvidt det fra meg også, men jeg fikk litt av det tilbake i morges jeg da)
 
Vi får bare vente, og se.
 
åååå forstår deg så godt og burde kanskje ikke oppmuntre deg til å håpe... men jeg håper så inderlig masse med deg. tenk så fantastisk det hadde vært . masse masse masse lykke til. kommer til å tenke på deg i hele natt jeg[:D]
 
"Kan det ikke bli leggetid, så jeg kan legge meg og sove så det kan bli i morgen?" spurte jeg...
 
"Hvorfor det, er det noe spesielt i morgen?" spurte min mann..
 
EHHH... jeg hadde jo tenkt å ta en ny test, og se hvor mange streker den får da....
 
Åja....han lurte på om jeg bare var lei av i dag...
 
Ja, det var vel egentlig ikke helt sant, han hadde vel en mistanke om hva det gjaldt, men han var ikke helt sikker...
 
Ja, altså, jeg er i alle fall spent, så jeg burde jo få lov å ta en ny i morgen.
 
 Hvor mange tester kjøpte jeg?
 
5
 
Joda, jeg burde jo få gjøre det ja, nei, han hadde jo egentlig ikke trodd at jeg hadde tenkt å vente mange dager, men...
 
 
Dagens test var.... omtrent akkurat som i går. Det KOMMER en strek, men den kommer ikke i minutt 0-5 som den skal, den kommer 5-10 minutt i stedet, altså for sent til å være gyldig. Den er dessuten meget svak.
 
Så, som min mann presiserer, det er en NEGATIV test. Og selv om jeg aldri har hatt slike streker før, så er dette en ny "batch" med tester, og vi kan ikke være sikre på at det ikke er derfor. Siden testene ER negative.
 
Men vi håper.
 
Og tester nok igjen i morgen.
 
Håper det, men tørr ikke tro på det.
 
Skuffelsen om det ikke er sånn, blir ekstrem. For en ting er skuffelsen over at det ikke gikk denne gangen heller, den var jeg jo forberedt på, men har jo pergo til neste runde. Men det som bekymrer meg mer, er jo denne sædtesten. Vi har nok større problemer enn pergo kan løse, dersom mensen likevel kommer...
 
Oi oi, stella, så spennende.


Hva slags tester tester du med?
 
ORIGINAL: Schmoopy
Hva slags tester tester du med?

 
det er billige stripstester, men jeg tror ikke det er noe problem. De har aldri vært "vanskelige" før. Men om jeg ikke får noe "klart svar" innen lørdag (som er IKM-dagen) så kjøper jeg en cb digital...
 
Men... en ting er håpet om en baby. En annen ting er den bunnløse redselen for de problemene vi står overfor om jeg ikke er gravid. Og tanken på det får meg til å ikke ta av i håpet enda...
 
ORIGINAL: Muppa

Kjære Stella, dette må være tortur for deg/dere altså. Håper sånn av hele mitt hjerte at du får klart svar snart. Og at det fører juuuubel med seg. Skal krysse alt jeg har for deg!

 
Takk skal du ha.
 
Ja, takk alle sammen.
 
Det er ikke helt lett... å balansere på denne knivseggen, mellom endeløs glede, og bunnløs redsel/sorg.
 
Så jeg håper vi snart får en avklaring, enten ene eller andre veien. Så får vi ta det derfra.
På et vis har jeg delvis koblet ut. I perioder tenker jeg mye på det, men samtidig er jeg faktsik i stand til å "glemme" hele greia innimellom... Ufattelig, men helt sant.
 
Jaja... ny test i morgen, så får vi se. Og så får vi vurdere etterhvert, om vi skal kjøpe cb dersom disse testene ikke gir noe godt svar... Får ta det opp med min mann i ettermiddag...
 
Prøv heller med CB i morgen da

Så spennende!!!
 
Testene skla leses av innen FEM MINUTTER, og det står helt klart i veiledningen at man skla GI DEM FEM MINUTTER, men ikke lese av ETTER FEM MINUTTER. Å kaste den etter et minutt er derfor "feilbehandling" av testen, så det er da ikke testens feil at den ikke rakk slå ut...
 
Det er dette jeg forholde meg til, og føler meg ganske trygg på de testene med det utgangspunktet egentlig.
 
 
Oki, sorry me
 
ORIGINAL: Nesing

Håper dere får et entydig svar innen få dager, enten det er den ene eller andre veien, for slik det er nå vil jeg nesten si det er seigpining! Men du skal jo vite at det uansett ikke er håpløst tross et dårlig resultat på sædtesten, noe jeg vet du er klar over. Heldigvis finnes det god hjelp å få, selv om man selvsagt i utgangspunktet gjerne vil klare "jobben" selv. Det er uansett intet nederlag etter min mening å måtte ha hjelp, da skulle i hvert fall jeg absolutt ha gitt opp og ikke vært stolt av gutten min (som tross alt måtte skapes ved hjelp av IVF og sæddonor! Akkurat det du skriver der virker derfor leit for meg, selv om jeg vet du ikke mener det sånn i det hele tatt).

Her krysses i hvert fall alt for at blir et positivt resultat på testen veldig snart !

 
Åhh, det er slett ikke slik ment.
 
For jeg er absolutt tilhenger av sæddonor jeg. Og tilhenger av at det skulle vært tillatt med eggdonasjon også.
 
Det er faktisk mulig jeg ville vært mer komfortabel med sæddonor, dersom eggdonor var lovlig jeg... rett og slett fordi jeg føler at slik myndighetene nå driver, så er det "urettferdig", og derfor føler jeg meg ikke komfortabel med det.
 
Men.... her kommer vi jo inn på det som gjelder på så mange områder: Det er mye som er fint, som er greie løsninger, og fantastsike muligheter, men det passer ikke for alle. Og da gjelder det å tråkke forsiktig, så en ikke ved en feil sårer noen. Respekt for hverandres valg er meget viktig, og jeg er veldig lei om jeg har tråkket litt skjevt her.
 
Og akkurat for MEG, så føler jeg det ikke riktig å benytte donor. Men det betyr SLETT IKKE at jeg har noe mot "donorbarn", og din sønn er jo et levende eksempel på et slikt mirakelbarn, så nydelig og skjønn, og helt perfekt, og hvorfor skulle han ikke det være? Nei, å bruke donor synes jeg er en flott mulighet, for dem det passer for.
 
(Min mann er faktisk ikke like avvisende til donor som meg (i alle fall i teorien, da vi snakka om det lenge før sædtesten engang var tatt). Men det handler vel om at for meg.... ja, kanskje det handler om at jeg egentlig har en liten forkjærlighet for tanken på å adoptere, og at jeg derfor "heller" vil det? Jeg vet ikke.... )
 
Men uansett... håper på en avklaring ja.
Vi får vel vurdere etterhvert, hvor lenge vi skal prøve disse billigtestene (mishandlet som de er, de lå jo i postkassa i mange timer i 5 minusgrader...) før vi går til innkjøp av en cb digital. Den etterlater i alle fall ikke rom for tvil. du har rett i et Schmoopy. Det er bare det at... jeg har liksom stolt på disse testene så langt, og de har jo funka fint inntil nå. Får ta en prat med min mann etterhvert ja.
 
(EL-testene vet jeg er "dårlige" på de billigstripsene, mange som sliter med dem, men de fleste får greie svar av graviditetstestene)
 
Ikke for å ødelegge noe eller skru opp håp eller noe som helt, men greier ikke å la vær å fortelle det.
 
Når jeg testet, så blei ikke billigtestene mine heller positive før etter fem min, men jeg ville så masse at det skulle være innbilning at jeg brydde meg ikke om at tiden var ute.
 
Testet to ganger med de, og begge blei svakt positive etter fem min regner jeg med. Hadde med vilje ikke klokke til stede, men så på testene etter det føltes som det hadde gått fem min, som like gjerne kunne vært ti.
 
Uansett, så kjøpte jeg meg en digitaltest en uke etterpå, siden jeg "jukset" litt med de andre testene, og på den sto det gravid.
 
Det er jo fryktelig rart om testene dine slår ut på noe de aldri har slått ut på før...?
 
Back
Topp