Og så var det den vekta...

janne89

Blir kjent med forumet
Var nettopp på vekta og da var det nedgang på nesten 2 kg.. Ikke mye i seg selv, men veier i skrivende stund 48,8 kg og skulle så gjerne vært riktig pil på vektforandringen.. er bare 155 så er jo ikke direkte undervektig. Men jeg føler meg virkelig ikke som en "god" gravid når jeg tar av isede for å legge på... Nå er ikke matlysten på topp og mange dager kommer det meste opp igjen og med to aktive og en som ammer enda så ser jeg jo at vekta må peke nedover.. Må bare få ut litt syt, beklager!

Skjønner bekymringen, men trøst deg med at spiren får det den trenger. Hvis det fortsetter sånn så snakker du med lege om blir tatt vare på :-)

Det er faktisk helt vanlig å ta av vekt i første trimester! Jeg har gått ned to kg. Var i utgangspunktet 54. Men der går fint. Alt er ikke bare fett som er gått bort men også redusert innhold i magesekken og tarmen :) I starten går ikke mangel på næring utover fosteret men bare deg selv. Ville likevel passet på å få i meg vitamintilskuddene.

:) ja heldigvis tar spiren det den vil ha av næring! Håper trenden snur i 2.trimester :)

:) ja heldigvis tar spiren det den vil ha av næring! Håper trenden snur i 2.trimester :)

For de fleste gjør den jo det! Om ikke tar du en tur til legen :) de er jo veldig opptatt av passelig vektutvikling. Nøtter og avokado har masse sunn energi per minnefull.

Fint hvis en går ned. Veier 90 kg pga hormonforstyrrelser gikk opp 30 kg på et år. For noen år siden.

Fint hvis en går ned. Veier 90 kg pga hormonforstyrrelser gikk opp 30 kg på et år. For noen år siden.

Det høres tøft ut!

Om man bestemmer seg for å få barn må man være forberedt på alt skjønner jeg. Godt man i dag har mulighet å snakke med andre i samme situasjon. Det var ikke det for noen generasjoner siden.

Jeg gikk ned ganske mye i begynnelsen av første svangerskap, og la bare på meg 6 kg. Ut kom en frisk gutt på 3.456 gr og 51 cm nå har jeg lagt på meg 2 kg på under 8 uker..... Så det varierer en del ja

Det høres tøft ut!

Om man bestemmer seg for å få barn må man være forberedt på alt skjønner jeg. Godt man i dag har mulighet å snakke med andre i samme situasjon. Det var ikke det for noen generasjoner siden.
Ja, den forstyrrelsen kom og gikk,var ikke min skyld.

Men min jobb å gå ned tilbake til gamle meg.

Ja, den forstyrrelsen kom og gikk,var ikke min skyld.

Men min jobb å gå ned tilbake til gamle meg.

Sånn er det dessverre :/ Mystiske kroppen. Spent på hva som venter meg.
Jeg tipper mange som ikke er direkte slank er sunnere enn de som er det, for de har flere grunner til å trene. Selv trener jeg "kun" for kondisen/hjertehelse og det er ikke god nok motivasjon på slitne dager gitt!!

Back
Topp