og DER

!!

Forumet er livet
VIP
var brøda mine ferdige[:D][:D][:D]

Naaaam, nå skal eg kose meg med hjemmelaga brød med hvitost på!!![:)] 

Senere skal vi ha moussaka, med salat og baguetter til middag!![:)]

hva skal dere ha til middag i dag da?

Mmmm, hjemmelaga brød er jo såååååå godt, elsker å kjenne den lukta so ose i hele huset da. Middag i kveld ja, hmmmm der sa du noe. må tenke litt på det.

Åh Gud nå fikk jeg lyst på hjemmelaga brød! D er lenge siden jeg bakte brød altså. De ble så mislykka de siste gangene, så d har liksom ikke frista! Dele oppskrift?[;)]

Vet forresten ikke hva d blir til middag. Er syk og mannen min tar med ungene ut for at jeg skal hvile. D er festival i byen der vi bor og mye god mat å spise ute nå, så antar de tar middagen ute. Jeg kanskje koker pasta eller noe. Har ingen middagslyst for tiden![&o]

ORIGINAL: MNJ

Åh Gud nå fikk jeg lyst på hjemmelaga brød! D er lenge siden jeg bakte brød altså. De ble så mislykka de siste gangene, så d har liksom ikke frista! Dele oppskrift?[;)]

bruker ikkje oppskrift![:)] 

Men bruker ALLTID 12 dl vann(da får du luftige, store brød) og 1 pk tørr gjær[:)] Resten tar eg på slump...hvetemel, sammalt rug, ammalt hvete, havregryn, litt salt og litt sukker! Også 2 ss sirup, det holder brøda lenger ferske og blir ikkje så fort tørre[:D]

Også hever eg det først i 1 time, ruller deigen ut i 3 pølser, hver 1.5 time også ca.1 time i ovnen på nederste rist på 180-200 grader![:)]

Back
Topp