Og DER kom halsbrannen...

Du er heldig slikke har fått den før! Her fungerer sjokolademelk og lovehearts, men når det blir skikkelig ille er det kun tyggetabletter fra apoteket som gjelder. Skikkelig ekle med en gang, konsistensen og en sterk peppermynte smak med noe som ikke kan forklares, men kort kort tid etter begynner du å kjenne st den virker og halsbrann forsvinner .

Her hjelper melk eller sjokomelk veldig!! :)

Uhh kjipt!

Mine tips blir å ligge høyt når du sover, og ligg på venstre side. Spis mindre fet ig sterk mat, jeg reagerer veldig på yoghurt i det siste.

Ha med deg tørre kjeks og spis ofte og lite. Jeg tar tyggetabletter og flytende Gaviscon fra apoteket. Jeg tar en stor slurk før jeg legger meg også, selv om det ikke brenner der og da.

Fant ut her om dagen at vannmelon og druer hjalp, du får bare prøve deg frem :)

Æææ, så ekkelt... Og liksom ikke noe som tar det bort!! :(

Melk! Jeg liker virkelig ikke melk, men det er det eneste som funker her. Har tyggetab fra apoteket,men de kastet jeg bare opp av. Så ekkelt! Unngå mat med mye krydder, og fett som er nevnt ovenfor. "Plain" mat uten mye smak og tilsetningsstoffer har hjulpet meg. Hadde sterk halsbrann i starten frem til noen uker siden, da forsvant det plustelig.

Her er jeg svært plaget! Tygger mye tabletter fra apoteket, men har faktisk funnet ut at EKSTRA tyggis fungerer, så lenge tygger på dem da;)

Sniker fra juni.. For meg virker Link tyggegummi fra apoteket bra. Smaker helt ok også.

Og som noen nevner, jeg tygger tyggis når jeg ikke har annet tilgjengelig :)

Og så var jeg skikkelig snørrete en periode, veldig forkjølet, og er ikke alltids en har snørrpapir, så dro ned no slimballer, og der hjalp :)

Anbefaler tirtralac du kan tygge, svelge eller la de smelte i munnen. Bruker de ofte. Veldig fornøyd

Hjelper også å spise småe porsjoner hele dagen og spesielt på kvelden.. Ikke noe stort og tungt mat før du legger dæ.. Men par brødskiver feks..

Huff… akkurat samme problem her også. Hjelper som andre har nevnt å spise småååå porsjoner ofte. Og ikke for sterk og syrlig mat. Men det er jo ikke alltid så lett å følge det da… Sofaligging etter middag går rett og slett ikke an. Da kommer maten omtrent opp igjen.

Huff… akkurat samme problem her også. Hjelper som andre har nevnt å spise småååå porsjoner ofte. Og ikke for sterk og syrlig mat. Men det er jo ikke alltid så lett å følge det da… Sofaligging etter middag går rett og slett ikke an. Da kommer maten omtrent opp igjen.
Uff jeg glemmer det etter middag hver dag. Er fæl på å legge meg ned, og da er det jo forsent :(

Ja, jeg har vel hatt mer enn én erfaring som tilsier at jeg ikke lærer så fort jeg heller… Daglige erfaringer vil jeg si. :D
Trodde man skulle lære av sine feil :P

Det er faktisk noe som er ganske uforståelig for meg: at det på generelt grunnlag er så ufattelig vanskelig å lære av feil. Kanskje jeg bare er innmari god på å glemme mine feil :D
Jeg har konkludert med at jeg ikke vil lære av feil som egentlig er gode, som f.eks. hvor godt det er å legge seg ned på sofaen etter middag :P

Back
Topp