Ofte vondt i hodet

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
jeg sliter med mye verk i tinningene.. opp til flere ganger i uka..(har vært hos 2 optikere og begge sier jeg har rett styrke på brillene)
Jeg er trøtt og sliten hele tiden.
Og i går fikk jeg ett anderledes ubehag.. nå kjenner jeg det fra øret og opp i tinningen når jeg svelger , tygger , gjesper osv... har det fortsatt.. trodde det skulle gå over i natt da men...
Noen som har vært borti dette før ? evt noen som vet hva det kan være?

Skal til legen i begynnelsen av sept da , men litt nyskjerrig på om noen har vært borti det samme

spiser ikke ren fisk.. har fiskeboller , fiskepinner , fiskekaker , seibiff osv...
Når jeg drikker brus så drikker jeg Cola Zero , den er jo sukkerfri ja.

ang det med vitaminer , så vet jeg ikke om jeg mangler noe

Det kan være bihulene faktisk.. Jeg blir helt tett i ørene og får vondt fra ørene og oppover i hodet, jeg pleier få sånne slim og væske samlinger som jeg må tømme for å bli bedre. Håper legen finner utav det :)

Drømmeren skrev:
spiser ikke ren fisk.. har fiskeboller , fiskepinner , fiskekaker , seibiff osv...

Jeg vet jo ikke, men du kan jo prøve å ta en tablett med omega 3 om dagen.
Det kan jo hende det hjelper. Men vent til legetimen, hvis du tar tster der så vil du få vite hva slags vitaminer du behøver. Jeg gjorde det og fikk beskjed om at jeg måtte ta omega 3 fordi jeg spiste for lite ren fisk:)

Det kan også være at du er ømfintlig for aspartamen i light brusen. Noen reagerer veldig på dette og dette er noe som kan komme gradvis. Hodepine kan være en av bivirkningene ved inntak av for mye aspartam.
Prøv å kutt ut brus med aspartam i ett par  -  tre uker og se om du merker noen forbedring.
Jeg kjenner en som drakk en del appsi max og han ble slapp, sliten og hadde syk hodepine. Han sluttet med brusen og vips frisk som en fisk:)

Frk.Cupcake skrev:
Det kan være bihulene faktisk.. Jeg blir helt tett i ørene og får vondt fra ørene og oppover i hodet, jeg pleier få sånne slim og væske samlinger som jeg må tømme for å bli bedre. Håper legen finner utav det :)

Jeg har problemer oppi nesen også.. har sånn kloakk/klor smak når jeg snufser og er alltid halv tett.. har hatt det siden desember i fjor.. men har ikke vondt rundt nesen da...
kan det være tegn på bihulebetennelse??
Og hvor har du slim/væske ansamlinger? for tror jeg har en del slim oppi nesa som jeg ikke får ut :/

Sommerfugl79 skrev:

Drømmeren skrev:

Jeg vet jo ikke, men du kan jo prøve å ta en tablett med omega 3 om dagen.
Det kan jo hende det hjelper. Men vent til legetimen, hvis du tar tster der så vil du få vite hva slags vitaminer du behøver. Jeg gjorde det og fikk beskjed om at jeg måtte ta omega 3 fordi jeg spiste for lite ren fisk:)

Det kan også være at du er ømfintlig for aspartamen i light brusen. Noen reagerer veldig på dette og dette er noe som kan komme gradvis. Hodepine kan være en av bivirkningene ved inntak av for mye aspartam.
Prøv å kutt ut brus med aspartam i ett par  -  tre uker og se om du merker noen forbedring.
Jeg kjenner en som drakk en del appsi max og han ble slapp, sliten og hadde syk hodepine. Han sluttet med brusen og vips frisk som en fisk:)

Ja jeg kan jo prøve å kutte ut light brus for en stund.
Vet at legen skal ta blodprøver ang stoffskifte og blodsukker når jeg skal dit ihvertfall.. men regner med han sjekker om jeg mangler noe i kroppen også

Takk.. ja håper legen finner ut av det.. er ikke noe gøy nei... hadde jo vært fint om det bare viste seg å være bihulene , så hadde jeg gjerne blitt kvitt problemene med hodet og nesen samtidig..hehe :p

Gnisser du tenner? Kan være det. Jeg må bruke gom mot det! Etter det så har hodepinen delevis sluppet :)

Drømmeren skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Jeg har problemer oppi nesen også.. har sånn kloakk/klor smak når jeg snufser og er alltid halv tett.. har hatt det siden desember i fjor.. men har ikke vondt rundt nesen da...
Og hvor har du slim/væske ansamlinger? for tror jeg har en del slim oppi nesa som jeg ikke får ut :/

Jeg er også alltid tett i nesa, har vært det så lenge jeg kan huske.. Trenger ikke nødvendigvis være bihulebetennelse, men at bihulene er tette.. Jeg har ved siden av nesen nå faktisk, midt i mellom kinnet og nesa. Men er i nesen jeg merker det fordiom, og at jeg har mye vondt i hodet da.

LilleBolle! skrev:
Gnisser du tenner? Kan være det. Jeg må bruke gom mot det! Etter det så har hodepinen delevis sluppet :)

Nei jeg gnisser ikke tenner ;)

Frk.Cupcake skrev:

Drømmeren skrev:

Frk.Cupcake skrev:

Jeg er også alltid tett i nesa, har vært det så lenge jeg kan huske.. Trenger ikke nødvendigvis være bihulebetennelse, men at bihulene er tette.. Jeg har ved siden av nesen nå faktisk, midt i mellom kinnet og nesa. Men er i nesen jeg merker det fordiom, og at jeg har mye vondt i hodet da.

Ok.. ja får høre mer med legen når jeg skal dit.. han snakka om å henvise meg til øre , nese , hals sist jeg var hos han

Zol80 skrev:
Kan det komme fra kjeve leddene?

Vet ikke.. hvordan finner jeg ut det?

Drømmeren skrev:

Zol80 skrev:

Hvis ikke du klarer å kjenne det selv, må vel legen eller en tannlege se på det. Ser du har skrevet over at du ikke skjærer tenner. Er du helt sikker på det? Du kan jo gjøre det om natten uten at du er klar over det. Eller bite tenner om natten. 

Zol80 skrev:

Zol80 skrev:

Hvis ikke du klarer å kjenne det selv, må vel legen eller en tannlege se på det. Ser du har skrevet over at du ikke skjærer tenner. Er du helt sikker på det? Du kan jo gjøre det om natten uten at du er klar over det. Eller bite tenner om natten. 

Jeg er ganske sikker på det ja :)

Back
Topp