Offshorepappa

Bjergstedmamma

Flørter med forumet
Hei!

Barnefar her jobber offshore.
Andre her som har erfaring med baby og offshore-pappa?
Gruer meg til han skal reise, men virker flott å kunne tilbringe mer tid sammen når han er hjemme.

Hva er opp -og nedsidene ved dette?

Kan legge til at jeg har et godt familienettverk, både på min og hans side.

pHvis du har et godt familienettverk er det bare å kjøre på :Heartred Det er en livsstil, og det kommer helt klart an på personlige egenskaper. Og turnus da! Min mann har 3 uker på/av, og det har fungert helt OK med ett barn mens vi bodde på en plass uten nettverk. Det var tøft og krevende, men vi hadde det veldig fint i hjemmeperiodene.

Nå venter nr. 2, og da orka jeg ikke tanken på å ikke ha familie rundt meg, så vi har flytta nå i sommer. Det tror jeg vil gjøre at hverdagen vil fungere godt selv med to barn! Man må bare legge lista der den er når han er ute, og fokusere på alt det positive det gir når han er hjemme. Og som vi har diskutert: det er ikke sikkert familielivet hadde vært stort lettere med 8-16 jobb og korte ettermiddager sammen uansett. Når han er hjemme leverer han gjerne til 09 og henter til 14 i barnehagen, og har egentid og gjør unna huslige sysler i mellomtiden. Så har vi tid sammen ettermiddag/kveld.

Men med to barn kommer jeg til å jobbe redusert, for å ta litt brodden av belastninga når han er borte, bare så det er sagt. 8-16 jobb uten fleks for meg mens han er ute ville nok blitt tøft.

Så dere må legge det opp sånn at du føler hverdagen glir :Heartred

Har tre barn og offshoremann med ustabil turnus. Kan ikke si noe annet enn at det tidvis er veldig tøft. Men har veldig lite nettverk/familie, ingen av mine :( så tror det nok hadde vært noe helt annerledes om jeg hadde det, så det går seg nok til ❤️

Har en her som reiser søndag kveld og hjemme fredag hver uke . Er da selv vanligvis i full jobb og tre barn i bhg og skolealder . Det er hektisk , men må planlegge hele veien . Nå venter vi nr fire og jeg vet at etter to uker etter fødsel så blir det ekstra hektisk igjen. Med kjøring til bhg og skole . Bor litt utti huttiheita . Nå jobber jeg redusert pgr helsa og har en jobb med høyt stress, mange pasienter og diverse så merker at det er litt godt med redusert . Få litt mer tid , selv om jeg ikke skjønner hvor tiden blir av heller :bag:

Jeg var aleneforsørger for 3 små barn i mange år, på et lite sted uten familie i nærheten. For min del handlet det om innstilling. Jeg bestemte meg for at det skulle gå bra, og det gjorde det jo. Men hektiske dager, uten tvil. Jobbet 100% og tok studerte 75 % på kveldstid ( bachelor) i fire av årene. Han jeg er sammen med nå har en veldig ustabil jobbturnus, og for min del høres det magisk ut med en nordsjøturnus. Forkuser på de positive sidene, ha en god innstilling og gjør det beste ut av situasjonen. Er mange mange som har gjort det samme før ❤️

Mannen min er ute 5 uker, hjemme 5 uker jeg har to barn og reduserte stillingen min når nr 2 kom til verden! Det er hektisk, spesielt når jeg og/eller barna er syke. Men alt i alt er det verdt det - når han er hjemme er han super dedikert, hjelper til med alt pluss at han får gjort mye annet som folk med vanlig jobb må bruke tid på i feriene/helgene.
Jeg må være strukturert når han er borte, lite sosialt liv og de dagene jeg har fri går til trening og husarbeid, samt planlegge middag og handle inn.

Pluss at han tjener bra, og vi kan unne oss flere reiser i året og økonomi er aldri et problem.

Skulle helst sett at han var hjemme hele tiden, men jeg vet ikke om det hadde vært noe bedre. Det er denne livsstilen vi er vant med og det funker for oss! Et pluss er at jeg får tid til å savne han og blir aldri lei han ❤️

Back
Topp